• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    AILAS
    AILAS --- ---
    SLAVIDAN: Taky mám, hrál jsem kdysi a měl jsem z toho stejný pocit.
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Tom Sorcer (Ohniva Poust) mám a hrál jsem. Je to opravdu dosti horší průměr, i když netvrdím že i u něj se člověk nemůže pobavit. Je to takové naivní, místy se zmatkem v názvech a jménech. Svého času byla na něj v Dechu Draka zdrcující recenze.
    MISERY
    MISERY --- ---
    Gamebook 80 days pro android na humble bundle ;)
    AILAS
    AILAS --- ---
    Jestli je tu někdo, kdo napsal nějakou fantasy (nejen fantasy) povídku, ozvěte se mi do pošty. Výhledově bych chtěl vydat elektronický gamebook a sháním autora pro text. Díky.
    PLKODLAK
    PLKODLAK --- ---
    ailas: rozumím, ale v tom je právě to, že to nechci říkat po lopatě. Kdo jsi, se dozvíš v průběhu děje, první náznak je u učitele hudby. No i tak se nad tím zamyslím.

    Ale píšu hlavně kvůli té půlce mrkve. Bota jako hrom! Měla být na 237, ale zapomněl jsem to tam dopsat. (Evidentně jsi jediný, kdo to hrál do konce!) Opraveno. Čti 248.
    AILAS
    AILAS --- ---
    PLKODLAK: Ten úvod je délkou celkem OK, ale víc představení by možná neuškodilo. Začínáš co se děje okolo, ale čtenář neví vlastně kde. Taky neví kdo je a jak se tam dostal.. Trochu historie jsem měl na mysli. A pak vyvstává ta otázka "proč bych měl vůbec někam chodit". No snad z toho pochopíš co chci říct :-)
    AILAS
    AILAS --- ---
    PHOBOS99: Tuším, že zatím ne. Ale po Norikovi až bude chvíle času tak se na to mrknu.
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    tak jsem mrknul na nástěnku (před tím jsem ani nevěděl, že tu nějaká je udělaná) a co tam nevidím? najdi SMRT! jako dohrál jste to někdo? úspěšně myslím. imho nejukrutnější gamebook. několikrát jsem i zkoušel takovej ten systém, že se backtracuju, když vidím, že postupuju špatně, ale nikdy mi nepřišlo, že bych se byť jen přiblížil pozitivnímu konci
    PLKODLAK
    PLKODLAK --- ---
    Ahoj, díky. Doslova všechny tvé připomínky jsou pro mě cenné, nejvíc se zamyslím nad popisem chodby a putování v ní. To bych určitě chtěl vylepšit.

    K úvodu: v podstatě mám záměr, aby se člověk o postavě dovídal průběžně. Svět samotný je schválně nejednoznačný, nedokončený, resp. svět se hodně omezí na labyrint + nějaké flashbacky hlavních postav, protože po vyjití z labyrintu hra končí. Ale zajímal by mě tvůj názor, jak dlouhý úvod před začátkem hry bys "učetl". Už tak mi to přišlo dlouhé.

    Ty předměty, co ti zůstaly (včetně informace o Elviseovi), to je ok, ty si neseš do dalšího levelu.

    K obrázkům: jestli to někdy oficiálně celé vyjde, bude to ilustrovat Tomáš Kučerovský takovým stylem "a la dřevoryt" - chtěl bych, aby to trochu připomínalo verneovku. Pravda je , že trochu nevím, na jakém médiu dnes vydat gamebook - říkáš app? To možná není špatné, ale asi bych to chtěl i jako papírovou knihu + e-book. Jelikož ale nemám ani nesháním vydavatele, bude to ještě na dlouhé lokty.
    AILAS
    AILAS --- ---
    AILAS: Říká se tomu inspirace.
    AILAS
    AILAS --- ---
    PRAWITZ: Prostě seznam kdo co má.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    ještě všetečná otázka - ten seznam gamebooků u jednotlivých IDček na nástěnce je jen chlubení se, nebo inzerce?:)
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    Jojo, dobré obrázky - polovina úspěchu (někdy i víc)
    AILAS
    AILAS --- ---
    AILAS: v textu nikde ani dolní polovina mrkve koukám není.
    AILAS
    AILAS --- ---
    PLKODLAK: tak jsem to dohrál. Nepodařilo se mi najít hádám jediný předmět a to je dolní polovina dřevěné mrkve, ale asi nebyla ta mrkev důležitá. :-)
    S tím ELVISEM že vím kde je, to jsem ani nějak nestihl využít. Stejně tak PUDR, KNIHU a PENÍZEK.

    Možný spoiler!
    Všiml jsem si drobné nejednoznačnosti - získáš předmět PLECHOVOU KRABIČKU a pak chceš PLECHOVKU OD ČAJE.
    Je to docela dobré, ale než se člověk zorientuje tak to trvá. Je to fakt hodně zmatené. Například se na jedno místo dostanu ze severu (jdu na jih) a když chci pokračovat, je v textu "dál na sever". Nejvíce je ale zmatené to, že jdeš například na západ, narazíš na dveře a můžeš jít na jih a sever ale ani jeden odkaz nevede zpět odkud jsi přišel. Snad si to pamatuju správně. Těhle ostrých zatáček je tam více, možná by tam mělo být něco jako "chodba se stále mírně stáčí doleva/doprava.." aby si to člověk mohl kreslit (alespoň v hlavě). Chtělo by aby sis to párkrát zahrál a srovnal to. Ty to máš nakreslené a jsi autor, tak některé věci si už doplňuješ v hlavě asi automaticky :-)
    Chodit v těch samých chodbách několikrát je trochu otravné, ale jak už přihořívá tak to tolik nevadí. Změnil bych možná tu věc, že mnicha musíš potkat 3x než se tuším jde pohnout s jednou věcí dál.
    Jinak jsem se u toho bavil a všechna čest teda to poskládat. Humoru bych ubral nebo naopak přidal, protože občas se to mixuje nějak mi ten mix tak jak je moc nesedl :-) Dát tomu silnější důvod na začátku (aby se člověk s hrdinou ztotožnil) a trochu popsat svět a příběh tak to bude super!

    A pokud máš grafika, určitě to občas proložit nějakým obrázkem by bylo super. Já třeba chtěl dříve udělat gamebook apku na iPhone/iPad ale grafika jsem nesehnal a na předělání Reginalda kde už obrázky jsou se mi z Altaru bohužel nikdo neozval.
    AILAS
    AILAS --- ---
    PLKODLAK: Pravda, to tam je, asi jsem na to v průběhu hraní zapomněl. Díky, jdu na to.
    PLKODLAK
    PLKODLAK --- ---
    no je to jen v odstavci 2 "Ať vykročíš na sever nebo na jih, po čase zjistíš, že chodba se neustále stáčí směrem k východu." - ale to je asi málo. Nějak to tam ještě zapletu. 266 upraven :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    PLKODLAK: Že je kruhový mne sice napadlo, ale přece jen když jdeš v chodbě, která se byť i jen nepatrně stáčí, měl bys to poznat - tzn měla by tam v textu o tom být někde zmínka (možná jsem ji přehlédl tak jestli tam je, tak beru zpět). :-)

    Až upravíš tu 266 tak dej vědět, budu pokračovat dál.
    PLKODLAK
    PLKODLAK --- ---
    AILAS: Ahoj, nevím, jak se tu dělá thread, tak to napíšu takhle. Díky za feedback. Že není úvodní pokec tak jednoznačný, jak bývá zvykem, to vím; v tom je trochu potíž s mým gamebookem :) Ale zamyslím se nad tím, případně přepíšu. Problém s jižní bránou: ano, vypadá to zmateně, ale - (spoiler?) - labyrint je kruhový a ta chodba v prvním levelu vede po obvodu. Takže od nejjižnějšího bodu (60) se dá jít opravdu jen na západ nebo východ (nakresli si to) - nevím, jak to lépe formulovat? 266 - dobrá připomínka, upravím.
    AILAS
    AILAS --- ---
    PLKODLAK: 266 - a co když se mi to stalo poprvé? :-) tahle možnost chybí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam