• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    AILAS
    AILAS --- ---
    DARKMAREK: Je to škoda. Co myslíš tím zvláštní překlady?
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Gándžís to byli. ;)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    On se k LW vrátil až nedávno, stihl napsat jen jedno pokračování.
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Joe Dever tvůrce Lone Wolfa bohužel 29. listopadu 2016 zemřel. Gamebooků z Magnamundu napsal celkem 29 a třicátým druhým to mělo končit. AFSF vydalo v devadesátých letech patnáct dílů a pak to zkrachovalo. Teď vydává Mytago Lone Wolfa i Fighting Fantasy ale má tam dost zvláštní překlad zajímaly by mě vaše názory na tato vydání od Mytaga. Je to tragédie a velká ztráta že Joe zemřel.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    BECKOU: dá se dohrát celkem v pohodě, ale napoprvé asi ne:) Potřebuješ nějakou hojivou mast a zlaté rouno, takže tím pádem hřeben, protože bez toho neseženeš to rouno. Nebo tak nějak, přesně už si to nepamatuju, ale četl jsem to cca rok dva zpátky a někdy napotřetí už jsem se trefil. Ale je divná, asi nejvíc se mi na ní líbí ten art na obálce:D navíc mě tam dost popouzely obraty jako "majznout mečem" - seriously WTF, je to sice brak, ale tak nějakou kulturu to přece jen mít může
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    BECKOU: Citadela byla dost divná. Dohrál jsem ji kdysi dávno a myslím, že byli dvě až tři cesty, jak se tam dostat, ale jak to už si nevybavím, omlouvám se.
    BECKOU
    BECKOU --- ---
    Pamatujete si nekdo citadelu chaosu? Nikdy jsem ji nedohral dal nez k nejakym Bansi, kde je instantni smrt a neni ani odkaz na dalsi stranku. Mam ji jeste doma tak se muzu kdyztak podivat jak je to presne. Predem dik, tizi me to od detstvi :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Já to také tak vidím. Náhoda hraje až moc velkou roli logika se vytrácí.
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
    Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
    Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
    To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.
    FORGE
    FORGE --- ---
    DORIAN: Strašlivý netvor je zpočátku jen o náhodě - jak se mi ten princip líbí, mnohem méně už to, že je ta náhoda právě na počátku zcela zásadní pro dohrání. Líbí se mi ten promyšlený vývoj.

    Nicméně ohledně obtížnosti myslím zcela dominuje Pekelný dům...
    KEB
    KEB --- ---
    AILAS: tam je tolik možných postupů, že zpamovat je všechny je úkol hodný Kerkula :D
    AILAS
    AILAS --- ---
    KEB: Co si to psát vedle na papír. Nepomůže?:-)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Tu mám taky.
    MATEJ222
    MATEJ222 --- ---
    DARKMAREK: diky!
    KEB
    KEB --- ---
    DORIAN: To jo, ale v najdi smrt jsou čtyři rozdílné příběhy s rozdílnou obtížností. Já skutečně dohrál jen výboje. O nadlidské síle a STD jsem věděl jak je dohrát. U psionických schopnostech jsem se nikdy nedostal takřka nikam, tam je to prostě složité jako prase. A ve finále se to člověku začne plantat dohromady, prostě síla :) Neexistují někde stránky s návodem?
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    KEB: Tak doporučuji zkusit Strašlivého netvora. Toho jsem začínal třináctkrát než jsem ho konečně dohrál. Ale najdi SMRT je taky bezva :)
    KEB
    KEB --- ---
    DARKMAREK: Najdi smrt je ultimátní. Nejtěžší gamebook, jaký jsem držel v rukách. Za sebe můžu jen doporučit!
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Norika teď prodávají ve Valhalle. Mají tam taky třeba Talisman smrti, Najdi smrt, Komando robotů, Ostrov ještěřího krále, Prokletý hvozd, Citadelu chaosu, Čaroděje z Ohňové hory, Kharé- bašta zla aj. tak se tam určitě podívejte.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam