• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RUDA_JANDálnice, silnice, železnice, koridory - stavba, plány, realizace, historie, budoucnost
    RUZZA
    RUZZA --- ---
    Vysokorychlostní tratě

    zst3_08.pdf (1164515 B)
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    Několik panoramat z práce, most Opárno, D8 :)





    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RUDA_JAN: no ale systém dvou okruhů povede k těm radiálám, které na sebe prostě strhnout hrozně moc provozu. prostě lidi co pojedu mezi dvěma čtvrtěma v Praze takhle zvolí kratší cestu, a přitom kdyby vůbec neexistovala, tak by si třeba rozmysleli vůbec to brát autem, kdyby museli po tom vnějším okruhu...

    prostě těch aut se do centra jen vydá víc, a budou přibývat, dokud se zase neudělají dopravní zácpy.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    XCHAOS: souhlasim s tebou ramcove. bordel v planovani nasekal spoustu neprijemnosti. to, ze system dvou okruhu a radial mezi nima je spatny, to si nemyslim. mytne si myslim ze by melo byt zavedeno, ale tezko ho budes zavadet uvnitr prazskeho okruhu (vnejsiho), kdyz vedet za prumyslovymi zonami atd atd.. to by pozbylo smysl. mestsky (vnitrni) okruh tohle muze umoznit. samozrejme se zavedenim mytneho a zneprujezdeni magistraly... do te doby, nez se to postavi je situace proste stale blba...

    samozrejme ze samotna stavba casti okruhu nepomuze (casta argumentace tisku "blanka nepomuze, po jejim dokonceni se nic nezlepsi"), je potreba funkcni a hotovou sit dvou okruhu a fungujicich radial - spojnic mezi nimy. radialy jsou nutny pro funkcnost vnitrniho okruhu ktery je nezbytny pro pripadne zavedeni myta a vnitrni dopravu...

    otazka je, jeslti nekdo z politiku bude mit koule na to a) zavest mytne b) zrusit magistralu ... jestli nekdo takovej bude, bude mit muj nejvetsi obdiv a podporu..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: žádné silnice pro motorová vozidla = samozřejmě ne zákaz vjezdu aut, ale žádné "silnice pro motorová vozidla" - žádný výskyt této značky, maximálně zákaz vjezdu cyklistů a vstupu chodců do lokálních tunelů.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RUDA_JAN: no ano, okruhy jsou v podstatě i dobrý (i když lepší by bylo od začátku počítat jen s tím vnějším, ale to by se muselo začít už v 70. letech), ale radiály jsou průser, protože strhávají tranzit a zbytečný provoz (třeba dojíždění ze satelitních městeček do Prahy do práce autem místo MHD, apod.) dále do centra města. a potenciálně umožňují i průjezd městem, což je podle mě úplně špatně.

    aby bylo jasné: původní prvorepublikový Baťův plán páteřní československé dálnice počítal max. s vnějším dálničním okruhem Prahy. pak přišli Němci a Praha najednou nebyla metropole ale jen provinční městečko, takže jejich plán počítal s dvěma pravoúhlými tangenciálními dálnicemi. a něco málo se (i v Praze, nejen na Vysočině) i tehdy začalo stavět (podjezdy pod tratěma, třeba.. dodnes jeden v provozu, byť tam není 4 proudová silnice, dnes).

    no a pak přišli komunisti se svým zvrhlým ZÁKOSem, který byl tak na úrovni stavby bulvárů v 19. století a počítal původně s vybouráním poloviny Nového Města na Vinohradské straně Nuseláku, apod. prostě totální magořina... okruhy měly být hned tři, magistrála měla být součástí toho nejvnitřnějšího, a i radiál tam byly mraky... prostě šílenství. Bohužel část toho stihli už postavit či rozestavět - Barrandovský most, Jižní spojku (která jde v trase původního nacistického projektu tangenciální dálnice pokračující směrem na Západ, která na rozdíl od prvorepublikových plánů ignorovala zájmy místních obyvatel) a Strahovský tunel. Pak už nezbývalo nic moc jiného, než v tom pokračovat, ale stejně je toto v zásadě špatně.

    V podstatě se měl postavit vnější okruh (už kdysi dávno), a dále za ním neměly být nikdy žádné silnice pro motorová vozidla, žádné mimoúrovňové křižovatky, žádné privilegované radiály - ale jen normální silniční síť, a mýtné za vjezd do centra (jako v Londýně). Dnes je samozřejmě těžké nějak zrušit tu část vnitřního okruhu, která už je vybudovaná.. ale zneprůjezdnění magistrály by určitě pomohlo - tedy v podstatě kolečka před Václavákem, z obou stran, stejně jako je Václavák ukončen na svém jižním konci - a stejně tak by pomohl i zákaz výstavby nových parkovacích míst v centru apod.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    XCHAOS: tak ted uplne nechapu co chces rict.. ale jestli to ze radialy jsou spatny, tak uz vubec to nechapu.. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VANEK: no on ten tunel/okruh by byl sám o sobě v pohodě, kdyby tu nebyly radiály, kterých je docela málo, a na jednu koukám z okna (Patočkova) :-(
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET:
    1. Netvrdim, ze spasa. Ale spis bych to povazoval za vetsi prioritu nez prujezdnost SKRZ.
    2. Objem sice roste. Muzeme se ale snazit zmenit jeji formu a investovat do zmeny pomeru mezi osobni/hromadnou, etc. O prujezdnosti centra na kole ani nemluve. A tam se da udelat spousta veci.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    1. vnější okruh není žádná spása.
    2. objem dopravy pořád roste, je proto nutné se ptát, co bude praha potřebovat za deset, dvacet let a ne co potřebuje dnes.
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET: OK. A ty jsi sam presvedcen o tom, ze to reseni je smysluplny? Tzn. ze je spravne reseni podporovat prujezdnost skrz vnitrni Prahu. Narozdil od dokonceni opravdoveho okruhu, plus diskutovana motivace nechat auto doma?
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    AL3X: blanka (a přidružený systém) nemá řešit lidi, co jsou v zácpě na milady horákový. má řešit toky aut po praze jako celku.
    AL3X
    AL3X --- ---
    ROMANET: Jak muze jedna cast resit dopravu jako celek?


    Ad ROPID: To si celkem rozumime. Jen tvrdim, ze by bylo efektivnejsi zacit levnejma krokama a pak teprve zjistovat, jak moc to odlehcilo praze a jak moc se vyplati investovat do mega tunelu.
    Tzn. pravidelne a kapacitou dostacujici autobusy z prazskych satelitu, P+R parkoviste na prijezdech do Prahy, rozsireni soucasnych, aby nebyly v 7.45 plny. A teprve v pripade, kdy se vycerpaji alternativy jak dostat pravidelne dojizdece v autech z Prahy, pak se muzeme bavit, jestli je treba posilovat prujezdnost Prahy a kde.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ROMANET: nemělo by a měl by... ale realita je prostě jinde, no...
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    TRISSIE: tohle by se imho vůbec nesmělo stát, aby se někdo někam nevešel...

    pokud se tohle děje, měl by tam ve špicce jezdit posilový spoj, nejlépe pak nějaký zrychlený.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    tak na jedné takové 3xx bydlím a jezdím s ní, tak moje troška do mlýna...

    Mohlo by to být výrazně horší. Zaplaťpánbů za autobusy, které jezdí víceméně pravidelně a podle jízdního řádu.
    Na druhou stranu ROPID moc nereaguje na nárůst poptávky po těch spojích - v podvečerní špičce se občas stane, že lidi už na první zastávce v Praze ani nenastoupí (o druhých dvou nástupních ani nemluvě), v ranní špičce bývá bus nepříjemně plný někdy už v půlce trasy. Plus ty autobusy, co posílají, to darmo mluvit. U nás jezdí snad úplně všechny druhy, co ROPID má - akorát kloubák jim chybí, a v některých je stání hodně o hubu, zvlášť v serpentýnách lidi vlajou sem tam, protože se nemají kde chytit...

    takže hodně lidí jezdí autem. Akorát že kolem Dejvické není záchytné parkoviště, navíc tam parkujou lidi, co jezdí z Kladna, tak dost často po několika marných otáčkách kolem nezbývá, než s autem do města, jakkoli to většinou zabere víc času, než kdyby člověk sedl na metro a dojel to tak...
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    ROMANET: Špatně jsem se vyjádřil. Konkrétní linky mají, alespoň papírově, pravidelný interval, ale ty souběhy na okrajích Prahy už pravidelné nejsou. Navíc to co tři čtyři měsíce pošupují
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    nevim, vlaky se zlepšujou. pravda, jsou na prd pro dopravu po praze jako takové. ale je tam vidět nějaký posun.

    kterej bus 3xx nemá pravidelnej interval?

    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    ROMANET: Jenže to je právě to, ROPID s prominutím vymejšlí píčoviny, místo aby se snažil najít fungující model. O S-Bahnu se jen bohapustě žvaní. Už několik let. Skutek utek. A autobusy 3xx mají všechno jen ne pravidelný a spolehlivý interval. Navíc nasazované autobusy jsou dost často k pláči a naprosto nevyhovují potřebám.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    SAMMAEL: tak tak, blanka zacpanou letnou neřeší. řeší dopravu v praze jako celek.

    co se příměstské dopravy, já myslím, že se docela rychle rozvijí a je to rok od roku lepší. páteří musí být vlaky, na ně pak nabalené autobusy. ono je těžké dělat super intervaly a nonstop spojení bez mnoha zastávek, když všichni jezdí autem... je to začarovaný kruh často a chce to hodně času.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam