LOUZICKA: klíč? :-)
Dejme tomu,že pár ukazatelů pro posouzení mám.Je to dost vidět i na posledních dvou stranách.Snažím se teda posuzovat individuální porozumění studentů,ale většinou se z toho dá dovodit i celkový přístup jejich školy.
Z toho,co tu bylo zmíněno : záměna nástrojů tréninku s jeho cílem,paušální odmítání "síly" bez upřesnění jaké a kdy,nerozlišování principů získávání dovedností od principů uplatnění natrénovaných dovedností,záměna cviků s aplikacemi,opakování hloupostí typu "mentalita číňanů","vyjímečnosti winchunu" atd. atd.
Pokud pak napíšu něco o požadavku jednoty konstrukce (6 harmonií),generaci a vedení síly skrz rotaci z kua,dlouhé a krátké síle v chumkiu a biujee atd.,odpovědí je ticho nebo klasické :"nějákej chytrej,ne...a ještě arogantní k tomu,že tu mluvíš o věcech,co sme nigdá neslyšeli.....což ale nejni vůbec naše chyba" a podobně..... nebo se pár "sluníčkových lidiček" rozpláče vinou mého sarkasmu
Třeba před mnoha lety pár blbounků bez informací se snažilo tak dlouho aplikovat obouruční daanchi na reálný boj (bez pochopení,že je to cvik pro získání dovedností a zkušeností a k aplikaci jsou pouze následné zkušenosti a dovednosti,ne cvik samotný),až po sérii neuspěchů dospěli k Latsao,které slaví úspěchy dodnes :-)))Podařilo se jim vlastně vytvořit jakýsi "antiwingchun",kde ty největší frajeři a bijci improvizací řezali zbytek,který se v rámci dogma snažil "bojovat cvikem"......A komu se to zdálo divný,na toho skočil Mustafa Ibrahím a rychle mu to vysvětlil :-)
Vždyť dodnes vidíš,jak si ve "volném boji" proti sobě kluci stoupnou ve frontálním SiuNim Tao postoji a vystrčí tykadla...už jsme to tu probírali
Atd.....