• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    KAIRRA: s tím čtením nahlas, já jsem s překvapením zjistila, že moje hlasivky nejsou, co bývaly, a prostě dlouhé čtení nedám, dochází mi hlas. Asi bude muset Bartolomějovi časem dlouhé pohádky číst tatínek.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    mně se Děti z Bullerbynu akorát hrozně špatně nahlas četly. To je v každý druhý větě "Brita a Anna a já" a a a a a koktala jsem u toho děsně.. Ale nijak zvlášť mě nenudily, já se do toho vžiju, když vidím jak se vžívá dcera :)
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    MEDVED007: jako dítěti se mi Neználek docela líbil, jen mi naši nechtěli koupit třetí díl: Neználek na Měsíci. Teď už taky vím proč.) Ale moc si to nepamatuju.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007: Pipi mám docela ráda, ale Karkulín mě točil strašně. Neznala jsem ho z dětství, četla jsem to až s Matoušem a oba jsme čekali, jak bude potrestán za to, že zničil ten parní stroj a nic.


    MEDVED007: ale děti to nějak uklidňuje, já je četla až docela velká a nudilo mě to, ale mladší sestra na nich ujížděla.


    MEDVED007: jo, přesně, ten mi nesmí přes práh :-)))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LUCYA: mě šokoval neználek...jako dítě jsem ho milovala a snad kromě toho prvního dílu je to přitom tak neskutečná propaganda, že jsem jako dospělá jen zírala a dětem nedovoluju číst než ten první díl :-)))
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    MEDVED007: já si to tehdy četla pořád dokola jako snad svoji první knížku, doteď si pamatuju některé pasáže. Jako dospělého mě to teprve čeká. Obávám se ale, že to bude trochu zklamání.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LUCYA: ano, děti z bullerbynu se dají přežit...akorát je to děsně nudný, pro dospělého :-)
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    MEDVED007: moment, já zbožňova Děti z Bullerbynu /přečteno nespočetněkrát/ a tam žádní zmetci nejsou
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    mě jako dospělé běhá mráz po zádech z nich václava čtvrtka (šílený sexista) a astrid lindgrenové....adorování zmetků (pipi, karkulín)
    ZIVEL
    ZIVEL --- ---
    Michochodem, váš názor na knihy od Sekory? Mně jako dítěti z nich spíš běhal mráz po zádech.
    ZIVEL
    ZIVEL --- ---
    JOKERKA: hm, přijde mi spíš, že ti vadí adorováni Nikla než on sám. Skoro bych řekl, že taky tvoříš, jinak by to nemohlo tak ležet v žaludku :)
    MAKU
    MAKU --- ---
    MEDOULKA: je fakt, že pejska a kočičku syn prvně viděl (najdeš na YouTube, v nízké leč koukatelné kvalitě) a až pak jsme četli, takže to měl jednodušší.
    MEDOULKA
    MEDOULKA --- ---
    MAKU: pejsek a kocicka ji nejak matou, zda se - z vytirani podlahy byla docela spatna:D. Ferdu nemame, no vidis, takovej zaklad.. Povídejme si ani neznám, diky.
    MAKU
    MAKU --- ---
    MEDOULKA: co klasika - Povídání o pejskovi a kočičce od J. Čapka; náš tříleťák rád taky Ferdu Mravence a pak od J. Čapka ještě Povídejme si, děti. (Dášenka K. Čapka se u nás oproti tomu zatím nechytla).
    MEDOULKA
    MEDOULKA --- ---
    KEYA: prozkoumam, diky:)
    KEYA
    KEYA --- ---
    MEDOULKA: Mě se teď s dětmi moc líbilo toto: http://www.kosmas.cz/knihy/155551/pohadky-skritka-medovnicka/

    Je to docela zajímavé i se to hezky čte. Sedmiletá dcera si v tom už zase čte sama...
    MEDOULKA
    MEDOULKA --- ---
    pardon, odskočím od Nikla.. prosím doporučte kratší příběhy v duchu Martínkovy (Alenčiny) čítanky, kocoura modroočka.. každodenní, jednoduché, zvířata a děti, rodina.. díky (2r. posluchačka)
    SKOLD
    SKOLD --- ---
    Tak, nebuďme doslovní. Nějak mi v hlavě zůstal tenhle termín ze Západní literární vědy a kritiky (terminologicky zastaralé), no. Hlavně mi šlo o to, že je tady nějaká esteteická funkce, nějaký gesto atd., který nejsou jen pro intelektuály, ale maj nějakou platnost, kterou lze dejme tomu poučeným a pozorným čtením (a empatickým) zachytit.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    "Close reading kritika", pěkné.
    SKOLD
    SKOLD --- ---
    JOKERKA: [irony] Hele, ještě tomu příspěvku chybí ostentativně napsat něco o dialektickém materialismu a bude to kompletní.[/irony] Ale teď vážně - ono stigma strašáka intelektualismu, vidím, mezi humanitně vzdělanými vysokoškoláky ještě neodeznělo. To, že neumíš literárněkriticky/interpretačně pojmout literární dílo neznamená, že Ti beru subjektivní názor na Nikla. Na druhou stranu musím říct, že ten můj názor na Nikla je podloženej close reading kritikou, nikoli nějakým bezobsažným adorováním geniálního a nepochopenýho umělce (dekadentního formalisty!!!:))). Jestliže neumíš jakkoli uchopit věc, která je pro Tebe nepochopitelná (a že je to zrovna poezie je taky docela příznačný pro dnešní dženerejšn bohemistů, resp. lidí z peďáku), neříkej, že je to pouze záležitost "nějakých intelektuálů", tyvole. Chápu, že tu zjevnou (!) Niklovu fantazijní živelnost nepobíráš (taky neříkám, že je to masová záležitost), ale není důvod tady snižovat jeho kvalitu jen proto, že na Tvoje "vyjetý koleje dospěláckýho" myšlení to je moc neurovnaný. Pro dětskou (and/or dospěláckou) četbu to je adekvátní pro ty důvody, který jsem tady níže napsal. Biedermeierovský věci nechť jsou na pozdější věk, kterej jim bude tu mysl pěkně urovnávat.

    A, jo - ono stačí odpovědět, že diktuju vkus, on to je docela bezobsažnej argument, kterej moc krásně relativizuje poučený hodnocení na klasicistní dogma a nepoučenýho, rozervanýho (romantickýho) čtenáře za tu pravou hodnotu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam