S_V_E_T_Y_L_K_O: V tomhle věku měly dcery rády z "úvahovek" např. Astrid Desbordes (Co mi řekl táta, Mám tě ráda...), z poezie Tetovanou tetu Daniely Fischerový nebo Šmalcovu Abecedu, z bilderbuchů sérii o holubovi (Don't let the pigeon drive the bus! - není to česky, ale požadavky na angličtinu jsou dost minimální :)), z nonfiction Hravouku, z prózy už docela frčela Trnkova Zahrada nebo Děti z Bullerbynu... Zkus kdyžtak upřesnit aspoň žánr :)
GHOSTDOG: Vydržte, v Čechách je dost specifická tradice to předčítání relativně brzy utínat, ale v deseti letech podle mě fakt ještě mohou být ty sociální bonusy i bonusy pro zvyšování gramotnosti dítěte, velké (dítě se nepotřebuje učit jen mechaniku čtení, ale stejně důležitý je osvojit si různý literární konvence, získat vztah ke knížkám jako něčemu, co ti přináší rozkoš... a to jde občas líp tehdy, když můžeš dát tu mechaniku na okamžik stranou)