JANISKA: Máme Novou školu, moje vlastní děti to nijak neodvádí od jejich vlastní četby, ale nejstarší párkrát přišla, že četli to a to, jestli bychom si to nemohli koupit/půjčit. V práci ji mám taky a spíš děti řeknou, že tuhle knížku četli, mají doma, takže ji třeba přinesou a pak si z ní čteme pokračování nebo jinou příhodu. Což mi přijde jako znak toho, že vybírali z knížek, které děti v současnosti opravdu čtou.
Otázky k textu někdy využiju, někdy vymyslím svoje. Jsou většinou sestavené tak, aby jednak prověřily, jestli děti čtou s porozuměním, jednak aby se trochu zamyslely a propojily si čtené třeba s vlastními zážitky.
Řekla bych, že málokteré dítě udrží myšlenku na přečtené, než dojde ze školy domů, takže je běžné, že si o knížky neřekne. Možná kdyby se člověk zeptal hned po přečtení... Nebo doma cíleně.