• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRATILSOMSACORPORATE DESIGN ll mam logo co s nim
    KUBA687
    KUBA687 --- ---
    hele, jsem rád, že se tu začalo něco dít. vypadá to, že se konečně budu moct něčemu přiučit. takže dík, děcka. (dík i VIR_KENNYmu, je to i jeho zásluha .)
    KUBA687
    KUBA687 --- ---
    LENDULIK: taky bych řekl, že potřebuje. pokud ovšem malinkou firmu něco takovýho vůbec zajímá. pokud je člověk přesvědčí, že jde o víc, než o "udělejte mi rychle logo, ať si ho prdnu na web". pokud má osvícenýho majitele, pokud to není "tonda od vedle". (a prásknout takové firmě dveřma před nosem samozřejmě nic neřeší.)
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA: ono je otazkou, jestli malinka firma nepotrebuje dodrzovat nejaky styl prave o trochu vic nez velka, aby byla opravdu videt a komunikaci mela efektivni protoze do ni nemuze uplne moc investovat.

    to je pak asi na zvazeni. a na tom kolik za to chces ty....
    nemusis si za to rikat milony samozrejme.... ale treba u tech malinkych prave hrozi, ze si materialy nechavaji delat za co nejmene a muze to zkoncit opravdu tim, ze to logo pa pul roku nepoznas. Naopak, kdyz jim das do ruky neco cim se muzou ridit, tak sam i uplny laik pozna ze neco neni v poradku a o to vice si to budou hlidat...
    PAN_CAU
    PAN_CAU --- ---
    tak ja treba manual udelam jen hodne zakladni. jako cmyk barvy. ochranna zona. barevna a cb verze. a podrobny manual dodavam, az po tom, co si vyberou. zase delat manual podrobny do souteze, kde si ho v tom prvnim kole nikdo ani neprecte je trochu moc. samozrejme, kdyz dostanu primo zadano, co mam delat, udelam manual podobny tomu co pise LENDULIK.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    zasadny rozpor nemame...rozumiem co hovoris. V mojom pripade, co sa tyka klientov som v pozicii, ze bud robim nadnarodnych a velkych, tam uz je to zvacsa dane, utrasene... a neriesim. Alebo sa mi na stol dostanu mensi klienti, rozny kamarati majitelov a podobne. Nie som v pozicii, aby som majitelovi agentury povedal, ja ti kaslem na kamosa z golfoveho klubu, pokial nezozere cele CID. Tak to riesim aspon tym mojim minimalom, pretoze je mi blbe pustit do sveta samotne logo. Takze ,,cenu samostatneho loga davam,, ale je v tom uz zaratny ten minimanual. Aj ked to je dost virtualne s... ale to by bola diskusia o inom.

    Na druhej strane mozme...utvara to celkovy rozmer o zazemi a tvorbe. Napriklad nejaka firma v SK alebo CR co sa primarne zameriava iba CI?
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    logo bez manualu je k nicemu.
    Kdybych to vzala na pripadu te kytky, jasne, muzou mit kytku a pak co, kazdy material bude vypada jinak, nebudou zadna pravidla uzivani.

    Po pul rode zjistis, ze je jim to logo nanic, protoze logo samo o sobe je jen prvek, jeden z celku zvaneho vizualni styl nebo CID. to neni jen o logu, ale o fontech barvach PRAVIDLECH, ktery zaruci, ze kdyz uvidis magentovou plochu s sedyma kostickama vis, ze je to T-mobile a nemusis videt zadny logo....

    Logo samotny je k nicemu. DO toho se nevechej vtlacit. Ja nedavam nikdy ani cenu samostatneho loga. kdyz se ptaji, samozrejme se vzdycky ptaji, pak jim to takto vysvetluju... vetsina klientu pochopi a naopak souhasi.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    suhlasim zakladny manual, minimanual, alebo ako to nazveme musi byt. Len ma zaujimalo do akej miery ho rozpracovavate.

    Jednoducho mam zakaznikov co chcu iba logo. Ked im zacnete rozpravat o nejakom zadefinovani aplikacie loga tak:
    spozorneju ... povedia kolko...nastupi kalny pohlad...vypadok zvuku...a uz len opakuju nam staci logo. Vysledok pre mna - dam im to minimum co som popisoval.

    No ale zabavnejsia otazka do akej miery ma podla Vas zmysel rozpracovavat dizajn manual. Berme idealny stav, ze je osvieteny zakaznik a chce. Na ilustraciu prezeniem. Isli ste uz do stavu, ze ste zadefinovavali farbu neonovej trubice na budovu...?
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    LENDULIK: teda ja zadny loga nevytvarim :))
    ale jen ciste logo jako samotny prvek? nejaky pravidla museji byt. Aspon zakladni, to jsou 2a4 a rozsah je na tobe.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Tak tak, to bych pak označil jako minimanuál, který by měl být bezpodmínečně u každého loga ;)
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    BINARY_PARANOIC: no ano. Nicmene logo bez manualu nikomu nevytvarim. Apon bod 2 a 4 musi mit
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: nerad zasahuji, ale Lendulik to má myslím rozdělené po sekcích, kdy ty body už patří pod logo manuál...
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    LENDULIK: jo rozumiem, ale 2.5 a pravidlo pohledovej vzdialenosti... urcite nedavam v zaklade k logu. To uz je pre mna sucast dizajn manualu. A pretoze nie som v leveli, ze by vsetcia moji zakaznici boli ochotny investovat do niecoho takeho. Na druhej strane je mi blbe dat im jedno eps s logom a vybavene. Tie romerove ,,obmedzenia na tlacove formaty,, asi budem davat, uz len s pricipu kvoli sebe.
    JOSLIACKY
    JOSLIACKY --- ---
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA:

    2.5 myslim, kdyz treba by nekdo chtel to logo smontovat jako na fasadu...
    http://lh5.ggpht.com/_TZor5HIStao/SZP2fLI1EyI/AAAAAAAAAZ4/T1X1cLF7Bfo/s512/2.jpg

    A 3 je treba takhle
    pravidlo na A formatech 1/3 sire na srtrred...
    http://lh4.ggpht.com/_TZor5HIStao/SZP2fIDEhHI/AAAAAAAAAaI/eHCM4u23vxg/s512/33.jpg

    nebo pravidlo pri pohledove vzdalenosti
    http://lh3.ggpht.com/_TZor5HIStao/SZP2fD_HEDI/AAAAAAAAAaA/vzM6xudmHLo/s512/3.jpg
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Mně rozsah přijde akorát a tak jak by to mělo být. Zajistí se tím alespoň minimální fungování logotypu tak, jak to autor zamýšlel (tedy je to do značné míry i ochrana autorovy pověsti :))
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    JOSLIACKY: tak neco jim tam napsat musim, za ty penize,...:)
    JOSLIACKY
    JOSLIACKY --- ---
    LENDULIK: ...profesionalne, ale aj tak sa mi to zda moc rozsiahle...moj nazor
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    no mas to sirsie postavene...
    bod 2.5 myslis na mriezke?
    2.6-2.9 nad tym vzdy zvazujem, ci to dat v zaklade. V principe je mi jasne ze by to malo byt, ale...:)
    3 je zaujimava.
    Ale skor sa snazim navrhnut logo aby fungovalo od 7 mm do nekonecna, cize mi to v zaklade odpada. Aj ked berem - zadefinovanie maximalnej velkosti dajme tomu na A2-A5 je opodstatnene.

    4 jasne, neuviedol som, ale ano. 4.2 v 4.5 snad v zaklade u mna nie.

    k 5 bodu by som rad diskutoval neskor. Logo je len taky rozbeh :)
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    :-) delsi trochu :-)
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA:

    jestli ti to pomuze, mam ve smlouvach rozdeleny na sekce:

    LOGO - včetně licence pro neomezené užití autorských práv

    LOGO MANUÁL
    1 - Specifikace autorských práv - neomezená autorská práva

    2 - základní manuál
    2.1 - kodifikace logotypu
    2.2 - rozkres loga
    2.3 - černobílé řešení
    2.4 - negativní aplikace na tmavých materiálech
    2.5 - rozkres pro velkoplošné aplikace
    2.6 - ochranná zóna
    2.7 - příklady správného užívání loga
    2.8 - příklady nesprávného užívání loga
    2.9 - zakázaná užití loga

    3 - definice velikosti
    3.1 - definice minimální velikosti
    3.2 - doporučené velikosti pro formáty A2-A5 - užití na tiskových materiálech
    3.3 - doporuřené velikosti pro materiály elekotronické komunikace
    3.4 - doporuřené velikosti pro materiály venkovní komunikace (na fasádě)

    4 - specifikace barev
    4.1 - definice barev
    4.1.1 - kodifikace CMYK
    4.1.2 - kodifikace Pantone
    4.1.3 - kodifikace Pantone
    4.1.4 - kodifikace RAL
    4.1.5 - kodifikace HTML
    4.2 - doporučená barevná škála loga
    4.3 - doporučení užití kontrastních barev
    4.4 - nevhodné barvy, nevhodné kombinace barev
    4.5 - zakázané použití barev

    to je totalni zaklad manualu, a pak dal treba:

    5 - korporátní merkantilie
    5.1 - Obecné principy a přístupy
    5.2 - hlavičkové papíry
    5.3 - vizitky
    5.4 - obálky
    5.5 - firemní desky a obaly na média
    5.6 - tisková zpráva
    5.7 - compliments a karty k nekonkrétnímu užití
    5.8 - užití loga na reklamních předmětech
    5.9 - layout DL a A4 letáku
    5.10 - grafická úprava firemních vozů
    5.11 - layout webové presentace
    5.12 – razítko úřední
    5.13 – šablona pro email
    5.14 – šablona pro presentaci
    5.15 – spořič obrazovky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam