• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRATILSOMSACORPORATE DESIGN ll mam logo co s nim


    ODBORNA zamerana na Corporate design, ako jednej zo sucasti Corporate identity. Hlavne, skusenosti pri tvorbe a navrhu...na co sme zabudli (,,ten odlesk, fakt v jednej farbe nevytlacime,,)... zdroje... skusenosti. Logom to nekonci.

    http://www.identityworks.com/default.htm
    http://www.logodesignlove.com/best-logo-design-resources
    http://www.logoorange.com/
    http://www.logolounge.com/default.asp
    http://www.wolda.org/
    http://logopond.com/
    http://www.underconsideration.com/brandnew/
    http://users.ncrvnet.nl/mstol/56.html
    http://38one.com/logolog
    http://logofaves.com
    http://identitydesigned.com
    rozbalit záhlaví
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMUEL: ale prdlačku, co třeba
    http://www.augdesign.cz/clenove/martin_dyrynk/index.htm
    http://www.augdesign.cz/clenove/jiri_svetlik/index.htm

    A kdo se trochu v grafickém designu pohybuje, pak u mnoha dalších jmen ani nepotřebuje portfolia, protože jejich práce tak nějak zná a o kvalitách nemůže být pochyb.
    Často je také jejich přínos větší v teoretické činnosti, resp. v činnostech s grafickým designem souvisejících okrajověji. Třeba takový Ludvík Feller – sice se s ním úplně nemusím, ale přesto si nesmírně cením jeho pedagogické a teoretické činnosti na poli sémiotiky (v oblasti jeho snah vzdělávat v životních hodnotách už si ho cením o poznání méně). O volném umění a grafice ani nemluvě (je to výborný kreslř, mimochodem).
    http://www.dialog.stred.org/clanky/ludvik-feller/

    Samozřejmě že spousta autorů združených v AUG už je poněkud za zenitem své tvorby (pročež by se někdy s ohledem na všeobecné dobro ani neměli do některých soutěží hlásit), ale pořád rozumí užitému umění více než dost a např. jako pedagogové či porotci v soutěžích jsou nenahraditelní, přinejmenším proto, že více než jiní znají kontext současného českého grafického prostředí.

    To, že je dneska každý fofrgrafik, co jede strašně in věci nakoukané z internetů je sice fajn (kecám, není), ale trocha pokory k práci ostatních (neřkuli starší generace) by někdy neuškodila.
    SAMUEL
    SAMUEL --- ---
    GHITU: jsem proklikaval ty odkazy ostatnich clenu asociace uzite grafiky a samy lepsi veci teda...

    http://www.augdesign.cz/clenove/jaroslav_faigl/index.htm
    http://www.augdesign.cz/clenove/radek_froulik/index.htm

    verim ze tam budou i sikovnejsi, ale u nich chybi profily. Takze toto je vlastne veskera prezentace uskupeni skryvajiciho se za timhle:

    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA: :-) no dyt ja ti pritakavam :-)
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    LENDULIK: no a ved v tom to je. Nakoniec sa vyprofiluje a prezije, to najviac zivotaschopne... v tomto pripade Font. Nerozumiem kam smerujes. Ja len tvrdim, ze Font je najlepsi z ceskych casopisov, co sa venuje grafickemu dizajnu. Ze je subjektivny, ano je. Podla mna prirodzene. Tak ako hovoris, kazdy moze skusit urobit lepsi a neni to prdel. A preto ,,nic jineho neni,,...
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA: proc neni deset casopisu o vcelarstvi? A co na to Jan Tleskac?
    A nebo zacni, kazdy muze, ale neco udelat, vest a udrzet neni zase takova prdel. Kor kdyz to delas pro lidi, kteri z pulky kerujou v kazdym prispevku....
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    LENDULIK: ano :) a preco nie je nic ineho? :)
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    STRATILSOMSA: mno... a je zavedeny? a je dobry? a neni to tim, ze nic jinyho neni?? :)
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    ABBE: otazka znie. Preco je Font zavedeny casopis? Nebude to nahodou aj tym, ze obsah je dostatocne kvalitny, samozrejme aj ked subjektivny. Neviem si predstavit, ako by vyzeral Font, robeny formou strohych novinovych sprav.

    K samotnemu logu technickeho muzea. V prvom rade ho zabija typo. Inac trochu mimo nejakych sucasnych trendov, takze ,,kole oci,,. O rok moze byt vsetko inac.

    Docela ma dostava, v explikacii spomenuta freza, bez ironie.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PAN_CAU: DANNIEL: My co máme v hlavě trojúhelník (alegorie pro nasráno) po tom zoufale prahneme!

    Ale jako jsou tam asi i "lepší" kusy. Kdyby tohle nebylo tak ironické svým určením, řekl bych, že je to z té méně hrozné části :)
    PAN_CAU
    PAN_CAU --- ---
    tak do sdruzeni dobreho designu, by me nikdo nedostal, ani kdybych mel cely zivot delat uz jenom v corelu a paintbrushi.
    DANNIEL
    DANNIEL --- ---
    DAN_F: au
    GHITU
    GHITU --- ---
    DAN_F: slusny blitky ty jeho veci =]
    ABBE
    ABBE --- ---
    DAN_F: ad 1. Ano, pravda Font je blog. Nicméně o subjektivitě dále.

    ad 2. V žádném případě nechci tvrdit, že by redaktoři fontu někdy vychvalovali špatné práce, nicméně ona náklonnost k pracím velkých nejen studií, ale učitému okruhu jmen, mě právě docela mrzí.

    ad 3. Určitě takové práce jsou, ale i tak bych v této oblasti byl raději patrný, přeci jen negativních (ale i pozitivních) soudů asi nikdy pocítíme nedostatek, ale nadbytek spíše ano. (Snažím se neohrabaně vyjádřit, že čtenář si asi málokdy řekne: "V tomhle článku mi chybí nějaké zhodnocení", neboť se nejdná o recenze, ale vstupy čistě informativního charakteru, no ne?)

    Jinak, objektivita není pouze jařmem veřejnoprávních médií. Je to žurnalistické pravidlo, zásada, součást etiky. Samozřejmě každý má nárok na svůj názor, ale s jeho vyjadřováním v médiích je situace vyřešená (s ohledem na zmíněnou etiku) poměrně elegantně: vlastní názory redaktorů bývají zřetelně oddělené od objektivních zpráv (např. formou sloupku, apod.), bývají psané jiným stylem (tak aby nebylo možné je zaměnit s běžnými zprávami), vždy se vztahují přímo a jmenovitě ke konkrétnímu redaktorovi (který se svým podpisem jasně hlásí ke svým postojům, za které se nestydí), ale navíc jsou také na jisté známosti a váženosti autora postavené (či že noviny sloupek nesvěří kdekomu).
    Samozřejmě si nepředstavuji, že by to takhle přesně mělo vypadat na internetovém blogu, ale ovlivňovat veřejné mínění v podstatě anonymně jen skrze zavedené jméno časopisu mi taky nepřijde zrovna v pořádku (no ano, je trochu smutné, že se lidé opravdu takhle nechají ovlivnit). Nemluvě o tom, že i časopis by se měl alespoň přibližně řídit výše uvedenými zásadami a jeho internetová podoba (ať už zvaná blog, nebo jakkoliv) jakbysmet.

    No prostě je Font.cz braný jako něco více než jen osobní blog, taky se tak myslím snaží fungovat, tak by tomu mohl trochu více odpovídat i obsah.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ABBE: 1. font.cz je podlě mě blog a jako takový se dle mého názoru může uchylovat k subjektivitě.

    2. Nevím jestli jsou redaktoři objektivní, nebo subjektivní. Osobně občas pociťuji jejich nepřiměřenou náklonnost k průměrným pracem studií s velkým jménem. Na druhou stranu to nikdy nejsou práce, které by byly vyloženě špatné.

    3. Objektivní, neobjektivní. Domnívám se, že jsou určité práce, u kterých se dá jednoznačně určit, jestli jsou to kvalitní, profesionální výstupy, nebo amatérské pokusy. Veřejnoprávní média by měla být objektivní, blog grafického časopisu se může uchýlit k subjektivitě. Čtenář má právo si udělat svůj názor, stejně tak jako redaktor má právo vyjádřit svůj.
    ABBE
    ABBE --- ---
    DAN_F: Je pravda, že část explikace pojednávající o písmu je blábol vycucaný z prstu, což lze dobře pochopit právě na starších pracích pana Schickera, které jsou v práci s písmem mírně řečeno tápavé.

    Nicméně za ten komentář a spousty dalších jemu podobných Fontu v žádném případě neptaří dík. Snad je to jen můj pocit, ale nejen, že by Font ve svých komentářích neměl být radikálnější, ale měl by se jich dokonce vystříhat, neboť, ruku na srdce, subjektivita do informačních zdrojů prostě nepatří. Chceme-li Font brát jako seriózní médium, pak tomu brání právě jen nadbytečné komentáře redaktorů, kteří ale nemají patent na rozum ani na hledání asociací, podobností, na hodnocení cizích prací atp. Takoví mistři zase nejsou ani oni, ale ani nikdo jiný.
    Čtenář si prostě musí uděla vlastní názor a neměl by v tom být rušen, či manipulován infiltrací cizích komentářů.
    Však se stačí podívat, jak v diskusi všichni papouškují názory redaktorů a vesele jim přizvukují. A navíc: snad jsem jediný, ale prostě se nemůžu zbavit dojmu, že redaktoři Fontu nejsou v žádném případě objektivní při udělování palců směřujích nahoru či dolů.

    A co myslíte vy ostatní?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ALI: Tak tak, jak říká electrifret, jedná se o ironický komentář fontu – tím jak jsem to sem zkopíroval přes schránku se nezachovala kurzíva u přesných citací a vzniknul bordel, za což se omlouvám :)

    Jinak za ten komentář fontu dík, protože to je zrovna dost na místě – samo že před válkou snad každý grafik ovládal písmo a jeho konstrukci výrazně lépe, než dnes my všichni dohromady. Proto ty Schickerovi kecy o úpravě liter s ohledem na čitelnost, vyvážení v proporcích a prostrkání, znějí jako něco za co by si zasloužil profackovat (obzvlášt po shlédnutí jeho dalších prací, které jsou k vidění zde – http://www.augdesign.cz/clenove/jan_schicker/ ).

    Hlavně že to písmo dokonale optimalizoval, ale pak ho "dynamicky přiřadil po diagonále". Mistr svého oboru holt :)
    ELECTRICFRET
    ELECTRICFRET --- ---
    ALI: jo, to je ironický komentář fontu.
    ALI
    ALI --- ---
    DAN_F: (před válkou ty písma prostě neuměli) to si dela jako legraci?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    me to vic nez mlynek na potoce pripada jako vetrny mlyn na elektrinu :-)
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    DAN_F: Funguje to. Vidím v tom prak vyrobený z větévky naší zahradní borovice a v pozadí pásku přes vystřelené oko našeho souseda.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BIDA: Zase můžu jen odkázat na font.cz (ještě že aspoň ten tady máme – sice myslím že by v hodnocení prací mohl být mnohdy radikálnější, ale aspoň něco).

    Citujme :)

    Explikace
    Autorem nového loga je Jan Schicker, tvůrce abstraktních dřevěných objektů a grafik, jednatel splečnosti Q*Art. Redakce Fontu je ale novým logem Národního technického muzea zklamána (velmi mírně řečeno). Symbol v logotypu představuje cosi - dle explikace se jedná o "symbol sestavený z prvků navozujících pohyb, rotaci a aktivitu. Nemá jen jednu osu (?), ani symetrii, převládá diagonála. Ve svém tvarosloví užívá kontrastů mezi oblými a ostrými hranami, mezi černou a bílou, resp. modrou a šedou. Je abstraktním tvarem umožňujícím, aby si každý podle své zkušenosti představil buď dětský mlýnek na potoce, hi-tech turbínu či řezné hlavice". A co si při pohledu na nové logo představíte vy? "Text názvu muzea je přiřazen dynamicky po diagonále. Písmo je odvozeno od tvaru verzálek původních předválečných liter, které jsou upraveny s ohledem na čitelnost a vyváženy v proporcích a prostrkání (před válkou ty písma prostě neuměli)." Nejzajímavější je ovšem poslední věta: :-) "Nový logotyp se stane základem budoucího nového jednotného vizuálního stylu NTM".

    Takže ještě jednou, vypíchněme tu asi nejkonkrétnější část:

    "Je abstraktním tvarem umožňujícím, aby si každý podle své zkušenosti představil buď dětský mlýnek na potoce, hi-tech turbínu či řezné hlavice"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam