• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CNVVoňavý život - parfémy, parfuméři, historie, teorie
    O parfémech a vůních zeširoka - pojďte si pokecat o tom, jak se vyrábějí, kdo vymyslel Chanel No. 5, čím se voněla Kleopatra a proč voní Angel po cukrové vatě.

    Kde je teorie, ať nechybí praxe - vyšmelíme vzorky a učicháme se xmrti! K tomu si můžeme dát výlety do světa exkluzivek a vintage pokladů.
    Chodíte-li očichávat a testovat, pochlubte se, co jste dneska zkoušeli a jak vám to vonělo nebo nevonělo.

    Jako bonus nabízím parfémovou poradnu pro nováčky - co si vybrat, kam to nosit a kde to nejlevněji sehnat. Nechci ze sebe dělat tu pravou a jedinou odbornici a doufám, že budeme na případné dotazy reagovat všichni, ale vyzkoušela jsem ledacos a můžu nabídnout přehled v parfémové produkci.
    rozbalit záhlaví
    CNV
    CNV --- ---
    CROPPCA: Myslíš dělení parfémů do kategorií? Můžu napsat, ale přišlo mi, že je to úplně všude, že už to všichni znají nazpaměť :)
    Rush 2 rozeber, já jsem ji kdysi zkoušela, ale už si ji moc nepamatuju. Mám dojem, že je to taková zvláštní moderní chypre.
    CROPPCA
    CROPPCA --- ---
    ono by to chtělo nějaký graf jak se to dělí (teda aspoň já bych byla moudřejší). Jinak podle jmenovaných se zdá že mě teda aldehydové voní.... já bych třeba podrobila rozboru Gucci Rush jak tu starší tak 2ku, znám totiž moc lidí kterým se vůbec nezamlouvá ale mě voní.
    CNV
    CNV --- ---
    Když jsme teda načali ten Arpège - jak se vám obecně líbí aldehydové vůně? Respektive znáte nějaké? Je to skupina, která v současné době moc nefrčí a často se setkávám s tím, že lidem přímo voní zastarale a protivně.
    Aldehydové kromě Arpège jsou třeba Chanel No. 5, Rive Gauche od YSL, White Linen, So Pretty, Blue Grass, Trussardi (z r. 1982 - bílý neprůhledný flakon). Kromě No. 5, Rive Gauche a White Linen už se prakticky ani nedají najít v parfumeriích.
    CNV
    CNV --- ---
    CROPPCA: Prostě to nejde. Když se je pokusíš destilovat nebo z nich něco dolovat rozpouštědly, tak vyextrahuješ nějaké chemikálie, ale vůbec to nevoní jako konvalinka a šeřík.
    Dokud nebyly známé syntetické látky, daly se některé květiny napodobit složením několika vůní jiných květin, ale ne všechny. Teprve díky spolupráci parfumerie s moderní chemií je možné skoro všechno :)
    CROPPCA
    CROPPCA --- ---
    CNV: proč nejde ze šeříku a konvalinky získat přírodní vůně?
    CROPPCA
    CROPPCA --- ---
    WASSABI: a hned se pak stav s tím vzorečkem do Paskova ať si taky čichnu:), po tom co mi ho CNV v poště vychválila jsem strašně zvědavá. A ad. k těm flakónkům, moc povedené, jedny z mála co se mi vážně líbí.
    CNV
    CNV --- ---
    O Arpège:

    - Arpege vznikl v roce 1927 a přestal se vyrábět někdy v osmdesátých letech. V roce 1990 koupila Lanvin společnost L'Oreal a v roce 1993 udělala "relaunch" - Arpege se začal znovu vyrábět, v mírně pozměněné podobě, ale víceméně je pořád stejný.
    - Arpege vymyslela Jeanne Lanvinová pro svou dceru a múzu Marie-Blanche de Polignacovou, která stála víceméně i za zrodem její módní značky. V době vzniku Arpege bylo dceři třicet let a parfém tak dostala jako dárek ke kulatinám.
    - parfuméři, kteří na Arpege pracovali, jsou Paul Vacher a André Fraysse. Oba už jsou po smrti. Fraysse vytvořil ještě další parfémy Lanvin, Vacher spolupracoval s Jeanem Carlesem na slavné Miss Dior, vymyslel Diorling a až do své smrti pak navrhoval parfémy pro značku Le Galion.
    - větší podíl na Arpege má Fraysse. Jeho cílem bylo trumfnout přírodu a vyrobit květinový parfém, který by voněl ještě krásněji než květiny v Grasse, kde pracoval.
    - historka: Jeanne Lanvinová prý byla velice nemluvná, když jí Fraysse nosil vzorky, většinou jen zavrtěla hlavou a řekla ne. Pak jí přinesl vzorek budoucího Arpege a Lanvinová neřekla nic. Fraysse se jí zeptal, jestli se jí parfém líbí, a Lanvinová odpověděla: "Když nic neříkám, tak souhlasím!"
    - Arpege se skládal ze šedesáti dvou ingrediencí. Kromě bulharské růže, jasmínu, ylang-ylangu a neroli obsahoval syntetický šeřík a konvalinku (z těchto květin se nedá získat přírodní vůně), koření, ambru, vanilin a k tomu aldehydy jako tehdy ještě poměrně nový No. 5. Arpegem se prý později inspirovali parfuméři, kteří vytvářeli Detchemu, Madame Rochas, Calandre, Rive Gauche a White Linen.
    - název dostal poté, co Marie-Blanche po jeho ovonění spontánně pravila, že je to jako "arpege", tedy arpeggio, akord, v němž se jednotlivé noty hrají těsně za sebou, ne najednou. Marie-Blanche byla hudebnice a mezi parfumerií a hudbou podle ní existovala přirozená podobnost.
    - flakon ve stylu art deco navrhl Armand-Albert Rateau
    WASSABI
    WASSABI --- ---
    CNV: uf, to by bylo super

    rada si cuchnu:)

    eclat ma vice vyznamu, ale v tomhle pripade bych to nejvolneji prelozila jako "zarivy vybuch rozlozenych tonu" :D
    /fuj, francouzstinar by mi dal/
    CNV
    CNV --- ---
    WASSABI: Chceš poslat vzorek? Ráda ti svého oblíbence představím :)
    Já jsem našla, že Eclat je záře - dost často je to slovo na kosmetice, na různých rozjasňovačích. Takže jsem si to vysvětlila jako "zářivá verze Arpege". Ale bůh ví, co tím autor myslel.
    WASSABI
    WASSABI --- ---
    CNV: ten cerny neznam
    chtela bych si alespon cuchnout:)

    jinak Eclat d´Arpege- snazila jsem se dlouho zjistit, co to spojeni znamena..eclat je vybuch a arpege je rozlozeny ton, nebo neco podobneho

    nedavno jsem si precetla, ze za nazev muze dcera Lanvinove(pro kterou parfem vymyslela, dostala ho snad jako originalni darek k narozeninam)..rekla, ze ji to voni jako rozlozene tony /nepamatuju si to presne:))) /
    WASSABI
    WASSABI --- ---
    taky miluju Tresor
    (nostalgie, pouzivala ho dlouho mamka, kdyz si ji vybaivm, vybavim si i tu vuni:))


    /kampan z roku 93 s Isabellou Rossellini


    Hlava

    růže, květy meruňky, šeřík, broskev
    Srdce

    kosatec, heliotrop, konvalinka, jasmín
    Základ

    jantar, santalové dřevo, pižmo, vanilka

    CNV
    CNV --- ---
    WASSABI: Já mám oba Arpege, starý i nový, svěženkám obvykle nemůžu přijít na jméno, ale Eclat si mě docela získal. Voní v rámci své kategorie zajímavě a nemá takové ty laciné podtóny, které někdy v lehkých parfémech bývají. A taky v něm cítím šeřík, což je můj oblíbenec. Nemluvě o krásné nafialovělé barvě.

    Starý Arpege jsem získala někde jako načatý flakon, není to bohužel ten černý, ale novější průhledný. Voní taky skvěle, ale úplně jinak než Eclat...
    WASSABI
    WASSABI --- ---
    ja bych mozna zacala svym oblibenym-


    Hlava

    sicilský citrón, lístky zeleného šeříku
    Srdce

    květy vistérie, lístky zeleného čaje, červená pivoňka, květy broskve, čínský osmantus
    Základ

    libanonský bílý cedr, pižmo, ušlechtilý jantar


    spousta lidi rika, ze je ohrany, ale je proste nejzenstejsi, na ktery jsem narazila a neprestal mi vonet, prestoze uz mam asi sedmy flakon

    hodne se podoba (slozenii skoro totozne) Light Blue, coz mi ale neprislo, do te doby, nez me na to nekdo upozornil:) kdyby mi to nerekli, fakt mi to light blue nepripomina.

    taky s mi libi ten artdeco flakonek, plus to logo- Jeanne Lanvin se svou dcerou



    WASSABI
    WASSABI --- ---
    oka, mam na to stejny nazor

    taky miluju parfemy
    nepovazuju se za odbornika, ale znam jich dost a bavi me i ty veci okolo- jak vznikl, proc, proc se jmenuje jak se jmenuje...apod:)
    CNV
    CNV --- ---
    Tak tě tady vítám :)
    Taky doufám, že to tu vezmeme víc ze široka - nejsem sice nejlepší odbornice na světě, ale parfémy jsou moje láska, vyzkoušela jsem jich hodně, přečetla jsem o nich hodně a troufám si vést debatu o všech aspektech parfémového světa. Určitě se tu navzájem obohatíme.
    Ještě trochu poupravím záhlaví, nástěnku...
    Jestli tě můžu požádat, dej do nosánků spam o tomhle klubu, já jsem tam kdysi dostala RO a už mi nebylo odpáráno.
    WASSABI
    WASSABI --- ---
    super, odufam, ze to bude vyzivnejsi debata nez "rozmazlene nosanky:)"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam