• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    SM3:

    Zásadní otázka zní, zda jsi zaměstnanec, nebo živnostník.

    Pokud jsi zaměstnanec, tak po tobě zaměstnavatel může chtít náhradu škody maximálně do výše 4.5x měsíční mzdy. Když máš pojištění zodpovědnosti za škodu způsobenou zaměstnavateli, tak pojišťovna uhradí např. 80% vymáhané škody a ty zaplatíš zbytek. V principu jde o to, aby například nabourání firemního auta nebo ztráta notebooku apod. nebyla pro zaměstnance likvidační.

    Pokud ovšem přebíráš nějakou extra zodpovědnost (typicky pokladní v obchodě za obsah kasy apod.), tak tam tam to může být nějak jinak.

    Vím, že když jsem si zjednával tuto pojistku já, tak mi nabízeli 2 režimy: 300 Kč na rok, a 600 Kč na rok, s tím, že ta druhá kryla i právě vymáhanou škodu za poškození firemního auta.

    SM3
    SM3 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    NELDE: Jasně, díky! Těd mi to docvaklo, občas potřebuji asi trochu nakopnout :) Havarijní pojištění to počítám má určitě a týpkovi šlo o to abych já měl hmotku, když já sám udělam nějakou kravinu. Ještě si s ním o tom promluvím, ale bude to tak.
    Díky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    SM3: Pokud vím, tak do ciziny žádné extra povinné ručení nepotřebuješ. Měla by to krýt domácí smlouva. Stejně tak pro havarijní. Dokonce na zelené kartě máš seznam zemí. EU by mělo být v pohodě. Myslím, že to myslela tak, že se máš zeptat v pojišťovně, kde máš pojištěné to auto.
    Jinak v některých zemích si prostě musíš tu lokální pojistku dokoupit na hranicích (třeba Severní Kypr).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SM3: Banka by měla mít na webu pojistné podmínky, ale na 99,99 % tam bude řízení motorových vozidel ve výlukách, takže nic pro tebe.
    SM3
    SM3 --- ---
    Měl bych dotaz, těd jsem položil telefon s mlinkou a nejsem moc moudrý.

    Mam uzavřené cestovní pojištění ke kartě (mKonto), prý obsahuje pojištění hmotné odpovědnosti do 500 000Kč, na mlincemi mi slečna řekla, že se to vztahuje na to, že když já něco rozbiju, když se jí ptám, jestli se to tedy vztahuje na to, když nabourám - já budu řidič, tak mi řekla at se zeptám na pojištovně, nechápu (???) :)

    Takže jde tu pojistku použít a případně rozšířit např. na 1000 000Kč? Pokryje to případnou bouračku? Když mi spadne nějaký balík tak to jde z té pojistky?

    Jedná se mi o to, mít pojistku na hmotnou odpovědnost, když bych někde rozmátil to auto (ČR, Německo, Francie, Španělsko) , náklad až tak neřeším, ani žádné dojezdové časy apod.

    Jedná se o Evropu (EU), jezdit budu se svěřenou dodávkou do 3,5t na základě DPČ nebo faktury, spíš DPČ.

    První kde to řeším je mbank, mam tam účty a to pojištění, tak si říkám, že by mohli nabídnout něco výhodnějšího.
    Třeba mi poradíte lépe než na té mlince ;)
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: No, zajímavý by to asi bylo, ale vzhledem k tomu, že si cizinec bude u mBank dost složitě zařizovat účet, tak ho to nejspíš netrápí. Mám účty v bankách ve Francii a na Isladnu a jedině islandská banka nabízí isk/eng/danstina/polstina. Ad hotline, tak můj první fr. operátor "pro cizince" na mne vyběhl s arabštinou a až potom mi to dovolil změnit na něco jiného, čímž mne nejdřív dost vyděsil.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: to je právě ono: SK/CZ/PL Internet banking není ani v jednom případě stejný. Každá země má svá specifika (což je často v mBank bohužel vidět) - u nás je SIPO, jiné formáty účtů, jiné požadavky plynoucí z národní legislativy - je toho docela hodně. Takže i když "nová mBank" bude určitě už dělaná objektově (a co se týče textů, tak natvrdo se to podle mě nedělalo ani v té současné verzi), tak to neznamená, že je jednoduché (a levné) udělat anglickou verzi, byly by totiž stejně tři...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Pokud dělají jednu verzi pro PL, CZ, SK, tak by mohli udělat volbu jazyka podle tvé konfigurace. Pak by opravdu nebyl problém udělat EN/DE mutaci. Ona ta skupina cizinců v těchto zemích není úplně nezajímavá. Třeba v Německu se vyplatí mobilních operátorům poskytovat hotline v Turečtině
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Pokud dělám tak jako tak vícejazyčnou verzi, tak asi není problém přidat další jazyk. Jenže to by museli být kvalitní designéři a myslet na to od začátku (a definovat všechny texty jako objekty). Pokud se to došívá později (jako současná česká verze), tak je to hodně práce za málo muziky.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BLEESKO:
    KOC256: přesně - mě to může vadit, ale politiku úplně chápu. je na to business case? čili je tady ze strany cizinců poptávka po takové službě? protože to znamená nezanedbatelné extra náklady - nejen jednorázové, ale taky průběžné, testovací atd. imho se většina cizinců drží "své" banky nebo sítě - případně takové, která je silná mezinárodně (takže u nás podle mě nejspíš Citi nebo možná GE Money) a nebudou si otevírat účet v low-cost polské bance :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BLEESKO:
    jakoze nechteji pro mizive % cizincu udrzovat multijazycnou verzi IB?
    BLEESKO
    BLEESKO --- ---
    BUNDA: díky. tuhle politiku ovšem moc nechápu..
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    BUNDA: vicejazycne beztak zas sem tam bude, ale anglictina to spis nebude :o))
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    BLEESKO: koncem únara plánují spustit nový IB, ale jestli to bude vícejazyčné o tom pochybuji.
    BLEESKO
    BLEESKO --- ---
    nevíte, jestli se plánuje zavedení IB v angličtině?
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KOC256: no mě to jako slušná chyba přijde, ale jde jen o peníze tak co :-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    VANEK:
    pokud to chapu tak to neni zadny velky fail. musel by utocnik znat login a heslo, pripadne vycihnout PC kde nekdo bankingoval a neodhlasil se...
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAMM: Ty jistě, ale co nějaká bába Dymáková ;-)
    Jojo, donedávna jsem neměl ponětí, jak silnou nenávist Jirka u jistých kruhů vzbuzuje; někdy to berou i s celou rodinou, že prý otec nadělal nějaké dluhy či co.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: já to sledoval v přímém přenosu. určitě průser, ale reálná škoda mohla těžko vzniknout - ve chvíli, kdy by mi jako uživateli přišla SMS, že jsem si změnil tel. číslo (a já to neudělal), tak okamžitě volám na infolinku a podle mě by mBank reagovala nějakou dočasnou blokací účtu, než se situace objasní. je jasné, že došlo k chybě při updatu toho on-line formuláře.
    jinak diskuse jako obvykle zcela mimoňská, nejlepší je "fio vs. Mádl" ;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    mBank podcenila zabezpečení internetového bankovnictví - Měšec.cz
    http://www.mesec.cz/clanky/mbank-podcenila-zabezpeceni-internetoveho-bankovnictvi/
    V diskusi Patrik Chrz 11. 9. 2013 18:43: Já s sebou nosím 2 telefony - "chytrý" (BlackBerry) a "hloupý" (taková několik let stará úplně nejzákladnější Nokia, co jsem kdysi dostal zdarma na předváděčce hrnců :D)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam