• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MESK: Pominu-li, že článek je tendenčním výblitkem vhodným tak maximálně k proložení debaty o nesmrtelnosti chrousta po x-tém pivu, tak mi tam chybí jedna docela zásadní věc - JMÉNA !!
    Chybí jak identifikace zpracovatelů studie, tak jméno studie samotné. Když se mi nakonec povedlo se k té studii dostat.
    Mno a když už jsem se k ní dostal, tak se potvrdilo, že v té studii (která sama o sobě není příliš korektní) je napsáno něco jiného...
    Pěkný výtah naleznete ZDE

    Co se týče samotných tvrzení ve fiktivním článku od "norských vědců" z "vědecké redakce" Auto.cz:
    1) Výroba v elektrárnách je efektivnější. A krom toho, jedním z kriticky důležitých aspektů je i šetrnost k životnímu prostředí - v elektrárnách jsou instalované filtry na všechno možné, v autech tak maximálně katalyzátor, který třeba vysoce toxické nano-částice z dieselů vůbec neřeší...

    2) "Autoři analýzy spočítali, že automobil s dieselovým motorem s životností 200.000 kilometrů je proti elektromobilu, u kterého je nutné v době jeho životního cyklu vyměnit baterie, k životnímu prostředí šetrnější."
    Pominu-li přímou toxicitu spalin, není uvedeno co je myšleno nutností vyměnit baterie - soudobé baterie mají životnost okolo 2000 cyklů a dojezd je otázkou pouze velikosti instalovaného batterypacku a kvality BMS...
    Takový "normální" batterypack pro dojezd 150 km na nabití tak má životnost okolo 300.000 km - a je nutné si ještě uvědomit, že pojem "životnost" v případě baterií znamená "dobu, po které kapacita poklesne na 80% nebo méně"

    3) "Naše výsledky jasně ukazují, že je kontraproduktivní podporovat elektromobily v oblastech, kde se elektrická energie vyrábí pomocí uhlí nebo spalováním těžkého oleje. ......škodlivé látky budou emitovány u elektráren a ne v ulicích měst. Globálně ale emise nesnižují."
    Jak už jsem uvedl u bodu 1), i uhelná elektrárna je efektivnější než dieselová pohonná soustava jak energeticky, tak co do externalit - u elektráren díky filtraci nejsou emitovány téměř žádné škodlivé látky.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    MESK: to se vi dlouho, zakon zachovani energie:) smysl elektromobilu spis spatruju v tom dostat spaliny z mest, jinak je ten clanek dost povrnchni, vubec se treba nezaobira typy baterii
    MESK
    MESK --- ---
    Studie: Elektromobily škodí víc než auta se spalovacím motorem | auto.cz
    http://www.auto.cz/studie-elektromobily-skod-vic-nez-klasicka-auta-70336
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FURAN: Je fajn vidět, že ta firma má ve svém regionu velkou podporu a je schopna pokračovat a i nadále si udržovat vedoucí roli na poli R&D - a zároveň že lidi kolem ní jsou pořád jen obyčejní lidé...

    Tesla Model X official reveal - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=u0I7dByeTt4
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    trochu retra:
    Sinclair C5

    Sinclair C5 - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5
    FURAN
    FURAN --- ---
    Driving the 2012 Tesla Model S - Wide Open Throttle Episode 22 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=VUg-BZAR5ro
    FURAN
    FURAN --- ---
    RYNO Motors Full Story - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Z1YoCfm7nxU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TYCZKA: Panebože jen to ne!
    TYCZKA
    TYCZKA --- ---
    Kdyby někdo chtěl vyzkoušet tejden v tomhle prdítku, tak posílám link na soutěž jednoho mýho klienta :)

    Nová soutěž o týden v Citroënu C-Zéro! | Citroën – Auta Motol
    http://www.citroen-praha.cz/novinky/motol/nova-soutez-o-tyden-v-citroenu-c-zero
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TečkaCZ - #DoItYourself úprava jakéhokoliv auta na hybrid
    http://teckacz.cz/1208-DoItYourself-uprava-jakehokoliv-auta-na-hybrid
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    Elektromobil v Norsku: žádné daně a mýtné, parkování zdarma | Týden.cz
    http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/elektromobil-v-norsku-zadne-dane-a-mytne-parkovani-zdarma_233071.html
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STAROJDA: To je jednom dobře :)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Myslim ze sem muzu dat i:

    Nový rekord, benzin ještě nikdy nebyl tak drahý - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=734432
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STAROJDA: To už je podstatně náročnější... Ale vím, že v rámci asociace elektromobilistů se dávaly dohromady pracovní skupiny na experimentální D.I.Y. přestavby...
    Takže buď se zeptat někoho z elektromobily.org , nebo kontaktovat někoho, kdo už s tím má zkušenosti:
    http://www.elektromobily.org/wiki/Přestavby_na_elektřinu
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: vyborne :). A jak slozite je sehnat nekoho, kdo mi tu prestavbu udela / zajisti?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STAROJDA: Dá se použít v podstatě libovolný typ karoserie... Samozřejmě, čím větší, tím lépe půjde přestavbu realizovat...
    Nejhorší na přestavbu jsou malinká autíčka - u takového auta mohou spalovací díly vážit třeba 200 kg, zatímco baterka samotná 250 + navíc je problém kam tu baterku nacpat, aby byla pokud možno "v celku"..
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Je realisticke uvazovat o koupi nejakeho mensiho auta a jeho nasledna prestavba? Dokazu si predstavit, ze ne kazdy typ karoserie atd. se da pouzit...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NTSHADOW: Tohle není úplně ideální příklad - to auto už bylo elektrické z výroby, akorát u něj došlo k výměně NiCd za LiFePO4...
    Na druhou stranu - baterie je to nejdražší...
    NTSHADOW
    NTSHADOW --- ---
    STAROJDA: Imho to neni tak strasne... ale porad jeste dost penez: http://www.evalbum.com/4091
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: zajimave, diky! Otazkou tedy je, kolik takova prestavba stoji penez a usili... Jestli je to realna alternativa pro cloveka, ktery by rad jezdil na elektrinu ale zaroven nevyplaz mega za auto...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STAROJDA:
    Mrkni na www.evalbum.com - většinou se spotřeba pohybuje okolo 15-18 kwh/kkm
    Což je zhruba tolik, za kolik jezdí zdejší elektromobily z PSA...
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: njn, do toho ja tolik nevidim. Nemas po ruce nejaky clanecek ci zdroj k tem "amaterskym" prestavbam? ;)

    Nicmene verzi "udelejme shit aby vsichni jezdili dal na benzin" bych se ani moc nedivil :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam