• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MESK: Pominu-li, že článek je tendenčním výblitkem vhodným tak maximálně k proložení debaty o nesmrtelnosti chrousta po x-tém pivu, tak mi tam chybí jedna docela zásadní věc - JMÉNA !!
    Chybí jak identifikace zpracovatelů studie, tak jméno studie samotné. Když se mi nakonec povedlo se k té studii dostat.
    Mno a když už jsem se k ní dostal, tak se potvrdilo, že v té studii (která sama o sobě není příliš korektní) je napsáno něco jiného...
    Pěkný výtah naleznete ZDE

    Co se týče samotných tvrzení ve fiktivním článku od "norských vědců" z "vědecké redakce" Auto.cz:
    1) Výroba v elektrárnách je efektivnější. A krom toho, jedním z kriticky důležitých aspektů je i šetrnost k životnímu prostředí - v elektrárnách jsou instalované filtry na všechno možné, v autech tak maximálně katalyzátor, který třeba vysoce toxické nano-částice z dieselů vůbec neřeší...

    2) "Autoři analýzy spočítali, že automobil s dieselovým motorem s životností 200.000 kilometrů je proti elektromobilu, u kterého je nutné v době jeho životního cyklu vyměnit baterie, k životnímu prostředí šetrnější."
    Pominu-li přímou toxicitu spalin, není uvedeno co je myšleno nutností vyměnit baterie - soudobé baterie mají životnost okolo 2000 cyklů a dojezd je otázkou pouze velikosti instalovaného batterypacku a kvality BMS...
    Takový "normální" batterypack pro dojezd 150 km na nabití tak má životnost okolo 300.000 km - a je nutné si ještě uvědomit, že pojem "životnost" v případě baterií znamená "dobu, po které kapacita poklesne na 80% nebo méně"

    3) "Naše výsledky jasně ukazují, že je kontraproduktivní podporovat elektromobily v oblastech, kde se elektrická energie vyrábí pomocí uhlí nebo spalováním těžkého oleje. ......škodlivé látky budou emitovány u elektráren a ne v ulicích měst. Globálně ale emise nesnižují."
    Jak už jsem uvedl u bodu 1), i uhelná elektrárna je efektivnější než dieselová pohonná soustava jak energeticky, tak co do externalit - u elektráren díky filtraci nejsou emitovány téměř žádné škodlivé látky.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    MESK: to se vi dlouho, zakon zachovani energie:) smysl elektromobilu spis spatruju v tom dostat spaliny z mest, jinak je ten clanek dost povrnchni, vubec se treba nezaobira typy baterii
    MESK
    MESK --- ---
    Studie: Elektromobily škodí víc než auta se spalovacím motorem | auto.cz
    http://www.auto.cz/studie-elektromobily-skod-vic-nez-klasicka-auta-70336
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FURAN: Je fajn vidět, že ta firma má ve svém regionu velkou podporu a je schopna pokračovat a i nadále si udržovat vedoucí roli na poli R&D - a zároveň že lidi kolem ní jsou pořád jen obyčejní lidé...

    Tesla Model X official reveal - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=u0I7dByeTt4
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    trochu retra:
    Sinclair C5

    Sinclair C5 - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5
    FURAN
    FURAN --- ---
    Driving the 2012 Tesla Model S - Wide Open Throttle Episode 22 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=VUg-BZAR5ro
    FURAN
    FURAN --- ---
    RYNO Motors Full Story - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Z1YoCfm7nxU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TYCZKA: Panebože jen to ne!
    TYCZKA
    TYCZKA --- ---
    Kdyby někdo chtěl vyzkoušet tejden v tomhle prdítku, tak posílám link na soutěž jednoho mýho klienta :)

    Nová soutěž o týden v Citroënu C-Zéro! | Citroën – Auta Motol
    http://www.citroen-praha.cz/novinky/motol/nova-soutez-o-tyden-v-citroenu-c-zero
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TečkaCZ - #DoItYourself úprava jakéhokoliv auta na hybrid
    http://teckacz.cz/1208-DoItYourself-uprava-jakehokoliv-auta-na-hybrid
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    Elektromobil v Norsku: žádné daně a mýtné, parkování zdarma | Týden.cz
    http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/elektromobil-v-norsku-zadne-dane-a-mytne-parkovani-zdarma_233071.html
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STAROJDA: To je jednom dobře :)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Myslim ze sem muzu dat i:

    Nový rekord, benzin ještě nikdy nebyl tak drahý - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=734432
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STAROJDA: To už je podstatně náročnější... Ale vím, že v rámci asociace elektromobilistů se dávaly dohromady pracovní skupiny na experimentální D.I.Y. přestavby...
    Takže buď se zeptat někoho z elektromobily.org , nebo kontaktovat někoho, kdo už s tím má zkušenosti:
    http://www.elektromobily.org/wiki/Přestavby_na_elektřinu
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: vyborne :). A jak slozite je sehnat nekoho, kdo mi tu prestavbu udela / zajisti?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STAROJDA: Dá se použít v podstatě libovolný typ karoserie... Samozřejmě, čím větší, tím lépe půjde přestavbu realizovat...
    Nejhorší na přestavbu jsou malinká autíčka - u takového auta mohou spalovací díly vážit třeba 200 kg, zatímco baterka samotná 250 + navíc je problém kam tu baterku nacpat, aby byla pokud možno "v celku"..
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Je realisticke uvazovat o koupi nejakeho mensiho auta a jeho nasledna prestavba? Dokazu si predstavit, ze ne kazdy typ karoserie atd. se da pouzit...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NTSHADOW: Tohle není úplně ideální příklad - to auto už bylo elektrické z výroby, akorát u něj došlo k výměně NiCd za LiFePO4...
    Na druhou stranu - baterie je to nejdražší...
    NTSHADOW
    NTSHADOW --- ---
    STAROJDA: Imho to neni tak strasne... ale porad jeste dost penez: http://www.evalbum.com/4091
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: zajimave, diky! Otazkou tedy je, kolik takova prestavba stoji penez a usili... Jestli je to realna alternativa pro cloveka, ktery by rad jezdil na elektrinu ale zaroven nevyplaz mega za auto...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam