COMODOR_FALKON: Šance na přežití v X5 oproti Octavii je výrazně vyšší, protože X5 je větší. Ale stejně tak je větší šance na přežití v X5 oproti Yetimu, protože je větší, v 535d proti Octavii nebo dokonce v 535d proti Yetimu, protože Yeti je sice SUV, ale menší a lehčí SUV a víc železa vyhrává.
Jako economy run si představ způsob jízdy, kdy na křižovatkách překážíš i náklaďákům, jezdíš neustále 10-20 km/h pod limit, všichni tě předjíždějí a trouběj na tebe, protože brzdíš provoz. To je způsob jízdy, jakej je potřeba, abys dosáhl normovaný spotřeby dle eurocyklu.
S tím rozptylem máš samozřejmě pravdu. Ale v reálu je to tak, že když jedeš opravdu úsporně, podle předpisů, ale ne vyloženě tak, aby jsi brzdil provoz, dá se u většiny aut dostat na spotřebu o kousek vyšší než je udávaná.
Když vezmu jako příklad to Mini, se kterým jsme na novinářský prezentaci něco takovýho zkoušeli.
Udávaná spotřeba byla 5,8 litru
Když jsme se opravdu snažili jet na spotřebu, jelo to za asi 6,5 l/100km
Když jsme jezdili normálně, žralo to 8-13 l/100km
Když jsme "testovali jízdní vlastnosti" v alpským průsmyku, žralo to přibližně 23 l/100km
Ad akcelerace na 50 km/h za 26 sekund. Normální dnešní auto má maximální zrychlení 0-100 km/h za 8-10s, velmi pomalý auto kolem 15s. Za 26s se na stovku dostane velmi pomalý starý auto - kupříkladu Škoda 105 má zrychlení 0-100 km/h za 24s.
Takže 0-50 km/h za 26s odpovídá (vzhledem k tomu, že zrychlení není lineární, ale s rostoucí rychlostí se zpomaluje) zhruba stopětce akcelerující na třetinu plynu. I dráhovej cyklista to zvládne za poloviční dobu...
Nikdo takhle nejezdí, nikdo nejezdí tak pomalu jako v tom testu a proto se v reálným světě nedá dosáhnout spotřeby, jaká ti v tom testu vyjde.