• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: Ted jsem se vratil kvuli deckum do CR, ale pred tim jsem 3 roky pracoval vsude mozne po Evrope - zejmena Napoli a Brussels. Vikendy jsem byl doma v CR, tyden nekde v praci (jeste pred tim svet, ale to jsem letal mene casto). Zajimal by me Tvuj use-case, k cemu je dobre osobakem jezdit tisice km po Evrope. Vsude jsem lital - neni to dneska moc drahe, clovek se muze hodinku nebo dve prospat a neriskuje nemocnici / kriminal / hrbitov. Jezdit bych to nechtel ani za nic, letecky je to docela discomfort a ridit to autem musi byt peklo.

    Proc Ty Tve vzdalenosti nemuzes nebo nechces litat? Nic Ti nepodsouvam, zajima me to. Ani jsem nevedel, ze lidi jako Ty existuji :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LINKOS: Kdysi to někdo počítal, možná to ještě najdu, ale ta návratnost je rychlejší...
    Akumulátory vydrží leccos, udávaná životnost se počítá na pokles k 80% kapacity...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: to urcite ne,ale pokud uvazuju jestli budu jezdit na benzin,plyn,cng,naftu, nebo na elektrinu vyrobenou predevsim z uhli a jadra,tak pro me hraje cena jiste dulezity faktor.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: ty osobne auto beries ako nejaku investiciu, ktora sa ti ma vratit?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    COMODOR_FALKON: problem je v tom,ze je draha porizovaci cena,tudis se to vrati jen kdyz toho hodne najezdis. U klasickeho auta(ne tesla) je to nekde okolo 400k. Takze zhruba kdybys jezdil 200km denne 365 dni v roce,tak navratnost je asi 5 let,otazka v jakem stavu pak budou akumulatory.
    Takze na nejakych beznych 10-30 km do prace to je nesmysl.

    Samozrejme pokud stat nezacne dotovat jejich vyrobu a nepojede to na verejny dluh.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Souhlasím s těmi 99%. Chvíli jsem dělal obchoďáka pro celé Čechy západně od Prahy...
    Denní nájezdy jsem měl 400-650 km, ale to byl trochu extrém...
    Na denní přesuny o 1000 km (~cca 8 hodin na dálnici) je už asi lepší letadlo...

    V běžném životě mám ale nájezd asi 250 km měsíčně (cca 4 cesty á 62 km - 2 víkendy na chalupě)
    Pro mne osobně je tedy zcela postačující dojezd okolo 150 km...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: Pisem tam na kazdodenne pouzitie, nie zrovna na tyden s 5000 km, taku pracu teda nezavidim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Aha, takže když mám zrovna týden, kdy musím najet tři čtyři pět tisíc km, mám zastaralé myšlení. Ok, příště to vezmu do úvahy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: problem je so zastaralym myslenim ludi, ktori sa ustavicne niekam nahlia a myslia si, ze potrebuju vozidlo s dojazdom 1000 km na kazdodenne pouzivanie, lebo su zvyknuti iba raz za 2 tyzdne dotankovat plnu

    viem ze mladi ludia sa zvyknu nahanat za kseftami, lebo musia svojim nadriadenym alebo zakaznikom dokazovat, ze su hodnotni clenovia spolocnosti, ale pre nas starsich co to mam uz tak trochu v pici postaci rozdelit si vylet aj na 2 dni :)

    Oslo to London for €5 | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=pdNjSZWe21U
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: On u elektromobilů je, na rozdíl od smartphonů, akutní problém s fyz. limity. A to se blbě okecává.
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: dobíjení za jízdy na dálnici jsem myslel.. a byl to spíš joke, koho zajímá co bude za 200 let :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: az 200 rokov? no to snad ne, s tym ako ide vyvoj technologii rychlo dopredu

    ked si vezmem ze internet zacal cca pred 20 rokmi a ako je bezny dnes pripadne smartphony iba pred cca 10 rokmi a ako su bezne dnes, tak by som povedal, ze EV budu za 10 rokov bezne jak dnes tie smartphony

    alebo 200 rokov myslis na to dobijanie za jazdy?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    PHAILO: stačí indukční dálnice nebo něco na ten způsob = dobíjení za jízdy.. podle mě to do 200 let bude všude, do té doby jezdi radši dieselem, elektrický auta se zatím hodí spíš do města, kde jsou prostě ve všem lepší..
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Batrky v dnešním slova smyslu určitě ne, tam se blížíme k limitům. Superkondenzátory uvidíme. Spíš to vidím na nějakou úplně novou a jinou technologii.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak pre vas budu zatial dizle a pak jak sa vytechuju baterky alebo superkondenzatory, tak mozete tiez prejst na novsiu technologiu :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Ne, to nejsem. Ale dost často se pohybuji na delší trasy po Evropě. A protáhnout si celodenní cestu o (min.!) 2 hod. opravdu nechceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: tak to si potom nejaky kamionista alebo kurier, verim ze pre 99% ludi je dojazd 300-400 km dostatocny na kazdodenne pouzivanie, no a pri tej dovolenke v chorvatsku si holt 2x zastavis na hodku na odpocivadle
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Nad 1000 km celkem bezne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: nechapem preco su vsetci tak posadnuti tym dojazdom, to bezne jazdis na jeden zatah 1500 km? bez akychkolvek prestavok? napr. praha - split 1086 km, tam si dotankujes a potom hned valis naspat? ja uz po tych 300 km zacinam mat celkom dost a minimalne sa potrebujem ist niekam vychcat :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Jo jo, být dojezd 1500 km a nebýt ta auta tak hnusná, stálo by za to úvahu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam