• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    PHAILO: po 400km v kuse si rad alespon pul hodiny odpocines..
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: Ted jsem se vratil kvuli deckum do CR, ale pred tim jsem 3 roky pracoval vsude mozne po Evrope - zejmena Napoli a Brussels. Vikendy jsem byl doma v CR, tyden nekde v praci (jeste pred tim svet, ale to jsem letal mene casto). Zajimal by me Tvuj use-case, k cemu je dobre osobakem jezdit tisice km po Evrope. Vsude jsem lital - neni to dneska moc drahe, clovek se muze hodinku nebo dve prospat a neriskuje nemocnici / kriminal / hrbitov. Jezdit bych to nechtel ani za nic, letecky je to docela discomfort a ridit to autem musi byt peklo.

    Proc Ty Tve vzdalenosti nemuzes nebo nechces litat? Nic Ti nepodsouvam, zajima me to. Ani jsem nevedel, ze lidi jako Ty existuji :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: Pisem tam na kazdodenne pouzitie, nie zrovna na tyden s 5000 km, taku pracu teda nezavidim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Aha, takže když mám zrovna týden, kdy musím najet tři čtyři pět tisíc km, mám zastaralé myšlení. Ok, příště to vezmu do úvahy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: problem je so zastaralym myslenim ludi, ktori sa ustavicne niekam nahlia a myslia si, ze potrebuju vozidlo s dojazdom 1000 km na kazdodenne pouzivanie, lebo su zvyknuti iba raz za 2 tyzdne dotankovat plnu

    viem ze mladi ludia sa zvyknu nahanat za kseftami, lebo musia svojim nadriadenym alebo zakaznikom dokazovat, ze su hodnotni clenovia spolocnosti, ale pre nas starsich co to mam uz tak trochu v pici postaci rozdelit si vylet aj na 2 dni :)

    Oslo to London for €5 | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=pdNjSZWe21U
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: On u elektromobilů je, na rozdíl od smartphonů, akutní problém s fyz. limity. A to se blbě okecává.
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: dobíjení za jízdy na dálnici jsem myslel.. a byl to spíš joke, koho zajímá co bude za 200 let :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: az 200 rokov? no to snad ne, s tym ako ide vyvoj technologii rychlo dopredu

    ked si vezmem ze internet zacal cca pred 20 rokmi a ako je bezny dnes pripadne smartphony iba pred cca 10 rokmi a ako su bezne dnes, tak by som povedal, ze EV budu za 10 rokov bezne jak dnes tie smartphony

    alebo 200 rokov myslis na to dobijanie za jazdy?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    PHAILO: stačí indukční dálnice nebo něco na ten způsob = dobíjení za jízdy.. podle mě to do 200 let bude všude, do té doby jezdi radši dieselem, elektrický auta se zatím hodí spíš do města, kde jsou prostě ve všem lepší..
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Batrky v dnešním slova smyslu určitě ne, tam se blížíme k limitům. Superkondenzátory uvidíme. Spíš to vidím na nějakou úplně novou a jinou technologii.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak pre vas budu zatial dizle a pak jak sa vytechuju baterky alebo superkondenzatory, tak mozete tiez prejst na novsiu technologiu :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Ne, to nejsem. Ale dost často se pohybuji na delší trasy po Evropě. A protáhnout si celodenní cestu o (min.!) 2 hod. opravdu nechceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: tak to si potom nejaky kamionista alebo kurier, verim ze pre 99% ludi je dojazd 300-400 km dostatocny na kazdodenne pouzivanie, no a pri tej dovolenke v chorvatsku si holt 2x zastavis na hodku na odpocivadle
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Nad 1000 km celkem bezne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: nechapem preco su vsetci tak posadnuti tym dojazdom, to bezne jazdis na jeden zatah 1500 km? bez akychkolvek prestavok? napr. praha - split 1086 km, tam si dotankujes a potom hned valis naspat? ja uz po tych 300 km zacinam mat celkom dost a minimalne sa potrebujem ist niekam vychcat :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Jo jo, být dojezd 1500 km a nebýt ta auta tak hnusná, stálo by za to úvahu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Tesla 3 bud se bud bude vyrabet velmi malo, protoze bude nedostatek baterii / produkcni problemy a nebo se bude vyrabet co dovoli tovarna, coz ale bude porad malo na uspokojeni trhu - tipuji, ze tudiz tak ci onak bude vyprodana po svuj cely produkcni zivot.

    Mam rad rychle svezeni, hluk me obtezuje a uplne mi staci dojezd ~300km pri to rychlem svezeni :-) , cenu bych preferoval kolem ~1mio, ale uz jsem smiren, ze to asi bude vic - u nejake automobilky, ktera toho bude schopna vyrobit dostatecne mnozstvi a bude schopna mi poskytnout autorizovany servis i v nasem ospalem mestecku. Takze setrim a cekam, kdo s tim kdy prijde :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LINKOS:

    "akceleraci v primce nic neujede?" Nejaky preklad?:

    Gutted Tesla TROLLS the Streets!
    https://www.youtube.com/watch?v=ARzujfRiQ3c&t=640s


    "Jako od vibraci nemam rozvrzany interier a to mam celkem stare auto" - Jeste jsem nejel v aute starsim 5 let, kde nevrze/nevibruje/neskripe nikdy vubec nic a pri zadnych otackach, MB S-class included, takze mi dovol Tvemu tvrzeni neverit. Spis to bud neslysis, nebo nechces slyset.

    "Zbytecny hluk? Dnesni motory jsou dost tiche." - Kdyz se bavime o zajimavych vykonech a ICE, tak se musime bavit o vyssich otackach, pri nich zadne ICE nejsou tiche, z principu veci. Coz je natolik obvious fact, ze je videt, ze tim svym "celkem stare auto" asi moc nejezdis. Pripadne jezdis krokem, nic proti tomu, ale ne kazdeho to bavi.

    "Zrovna to cos popsal mi tedy za 0,5M vazne nestoji" - Protoze je pro Tebe 0.5M hodne penez, tudiz bez urazky nejsi cilova skupina a pokracoval bych do vhodnejsich boardu, hm :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: no toto je pravda, to bola pred casom taka aferka u fiatu, kedy samotny riaditel vravel aby to auto nekupovali, lebo na nom strasne prerabaju :)

    Fiat CEO Acts Dumb, Still Hates EVs, Says Not To Buy Fiat 500e | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2014/05/28/fiat-ceo-acts-dumb-still-hates-evs-says-buy-fiat-500e/
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    UNCLE_JIMBO: francouzky stat plati dotaci renaultu aby prodaval auta za 320k,ok. Kolik francousky stat doplaci renaultu aby to stalo 320k?
    Ten vyvoj to je jasny,mala produkce taky,ale nemysleme si,ze automobilove spolecnosti jsou takovy chudaci,ze by nemohli si dovolit to dotovat to zpocatku sami a rozjet to.
    Tipni si kolik stal vyvoj Bugatty Veyron,kolik prodelavaj na kazdem prodanem kusu,coz wv vedel uplne od zacatku a jen tak pro prestiz a zabavu si to vyvinuli a vyrobily. Takze proc by sme meli dotovat vyrobu z verejnych penez?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: já se těším na září kdy nissan (snad) ukáže ve frankfurtu nový leaf (první leaf bylo první sériově vyráběné elektroauto), slibují stejně velký krok kupředu jako v případě prvního modelu a proti tesle to není zas takový úlet, plánuju vyměnit auto nejdéle za 2 roky, takže mě docela zajímá i když si ho bez dotace budu moct jen těžko dovolit :DD takže jsem zvědavý jak na tom budou ojetiny, servis atd. za 2 roky.. Hlavně slibujou větší dojezd (reálný kolem 200-250km) a to už je v pohodě použitelné bez velkých starostí..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: ja som sa tiez tesil na teslu 3, ale vzhladom na cenu neviem ci na nu dosiahnem, ale predpokladam, ze za 5 rokov, kedy planujem vymenit stare auto za nove, bude uz nabidka EV niekde uplne inde ako dnes a prave uz sa budu dat zohnat aj nejake lacnejsie vozitka od menej premiovych vyrobcov (aj ked teda radsej nejaku elektro fabiu ako thaliu so svihadlami :)))
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    LINKOS: dostupný a zároveň použitelný elektro auta už existujou, téměř každá větší značka má něco v nabídce. Např. ve Francii koupíš s tamní dotací Renault Zoe za +- 320 000,- a to je cena srovnatelného auta v benzínu a tak nějak bych si tu dotaci představoval. Elektromobily jsou dražší mimo jiné kvůli malé produkci a drahému vývoji, takže s rostoucím zájmem cena bude klesat.
    Zatím jsou také díky malé produkci vnímány jako exkluzivní zboží, ale to je jen trend který už v tuhle chvíli opadá, to je klasika, dávám tomu rok, maximálně 2 roky a uvidíš Thalii s elektromotorem a ručním stahováním oken..
    Použitelný jsou hlavně pro městský provoz, protože tam je samozřejmě nejvíc znát rozdíl mezi spalovacími motory a elektřinou, ale v pohodě už se dá jezdit i meziměsto.. zatím je málo dobíjecích míst, ale když se rozjížděly auta na plyn taky nešlo tankovat na každý pumpě, kdežto alespoň 220 zásuvku seženeš s prodlužovákem všude.. je to jen otázka času, ale já nejsem konzerva, spíš bych se řadil do té hrstky nadšenců která to rozjede i přes to, že to ještě neni dokonalý..
    Otázka výroby elektřiny je jednoznačná, tam není co řešit = elektřinu narozdíl od ropy/plynu atd. lze získávat z obnovitelných a relativně šetrných zdrojů, to že se tak zatím z většiny neděje je sice špatně, ale rozvoj elektromobility je právě ta věc, která to může posunout dopředu
    bohužel globálně je všechno strašně pomalý a neflexibilní, takže to zbytečně trvá, ale nad tím nemá smysl brečet..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam