• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    TOXICMAN: ok,co ztraty v siti,efektivita vyroby elektriny,ztraty v akumulatoru vs. vyroba a preprava nafty/benzinu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LINKOS:
    GA Techologies - GO ELECTRIC - Efficiency
    http://gatechnology.lv/automotive/index.php?inc=21&menu=99
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    UNCLE_JIMBO: trifazova nabijecka 8h do 100%, 230v 24h a rychlonabijecka 0,5 na 80%,ale tezko rict co to dela s akumulatory.

    Naprosto vazne by me zajimalo jak je elektromobil na tom s efektivitou vyuziti energie. Da se nekde najit kolik to vlastne usetri v soucasnosti zdroju? Pokud zapocteme straty v siti, akumulatorech,atd...?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    PER2: jojo nějaký regulace budou určitě potřeba, jinak by to nefungovalo.. ve městě při dobíjení 2x týdně to není tak komplikovaný, ale když uvažuju o elektroautě na každodenní dojíždění do práce 100km na každou stranu tak si ho určitě nekoupím dokud nebudu mít jistotu, že ho v práci bez starostí nabiju
    PER2
    PER2 --- ---
    UNCLE_JIMBO: tesla ted tusim resi nejakej program, ze pokud nekde "tankujes" a kapacita mistnich stojanu je zabrana pres 50% tak ti zacnou za kazdou minutu, co budes plne nabitej a zabirat tam misto, uctovat nejaky "nemaly" prachy, prave proto, aby tam lidi nestali treba pul dne a neblokovali misto ostatnim .. zatim je to takovej zkusebni program a hledaj to spravny optimalni nastaveni, co jsem naposledy cetl ...
    nicmene infrastruktura pro dobijeni se bude dost rozsirovat .. driv taky nebyla benzinka na kazdym rohu
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: nj pokud je to někde v centru kde se normálně platí nebo nedá zaparkovat tak bych to tam taky nechal stát, ale s tím se asi počítá..nový parkoviště už se budou projektovat zasíťovaný tak, aby mohl být třeba pro každých 10 míst centrální stojan (třeba současně s lampou věř. osvětlení) a z něj si to natáhneš, v garážích a parkovacích domech jde tahat stropem, takže to je uplně bez problémů atd.. ale zrovna v případě těch obchoďáků se divím, že to nedělají rovnou trochu praktičtější, stejně je k tomu časem donutí nějaký předpisy :)
    na čerpacích stanicích bych zase čekal, že to normálně zpoplatní a vybaví tím nejrychlejším možným způsobem dobíjení, aby si získali konkurenční výhodu.. mimo to při dobíjení strávíš na tý čerpačce víc času než při tankování, takže je pravděpodobný, že si dáš alespoň kafe s vodkou a cigárko :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: to sa stale dokola riesi to 1% ludi co potrebuju jazdit dlhe trasy, inak ta kapacita site, tam prave budu tie elektromobily sluzit ako stabilizacny prvok, co je dobre napr. pre atomove elektrarne, ktorych vykon sa neda regulovat okamzite a preto musia pouzivat napr. precerpavacie nadrze
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: mapy stanic by mohl hodit nekdo na nastenku, jestli tu je nejaky spravce jeste, uz jsem videl asi 5 ruznych map :)
    PER2
    PER2 --- ---
    nedostatecny dojezd, heh
    nedostatecna kapacita site? whut? nejaky zdroje k tomu? auta se ti vicemene nabijej v noci, kdy mas proudu prebytek
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    me by zajimalo kolik lidi si tu teslu muze dovolit/kolik z nich bude chtit elektromobil/a kolik to nakonec neproda,protoze ten dojez je limituje.

    Napriklad minuli tyden jsem montoval zasuvku na nabijeni tesly pro pani co s tim bude jezdit 1000km do svajcu. Ta na to penize ma,uvidime jak dlouho ji budou bavit ty dve zastavky...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: siet nabijacich stanic sa neustale rozsiruje viz. napr. mapy

    evmapa.cz - nabíjení na dotek
    https://www.evmapa.cz/
    Nabky.com - mapa nabíjacích staníc pre elktromobily
    http://nabky.com/

    pisal som si aj na informacie k 3 distributorom PHM v CR (Shell, OMV, Benzina) tak 2 z 3 planuju dovybavit cerpacie stanice aj stojanmi na dobitie EV a 1 z nich o tom zacne uvazovat, ked uvidia zvyseny zaujem verejnosti
    niektore supermarkety uz tiez na svojich parkoviskach maju par vyhradenych miest na dobijanie, skor sa obavam, ze casom bude ich kapacita nedostatocna, lebo uz teraz sa niektori uzivatelia stazuju, ze pri stojane parkuje EV, ktore ma zjavne uz plne dobite, ale majitel to berie ako parkovacie miesto zdarma :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    AXTHEB: Nemám pocit, že je to omezující pro většinu lidí, ale pro nezanedbatelnou část lidí ano. S tím dobitím úplně všude to nevidím tak optimisticky.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    AXTHEB: On má pocit, že je to omezující pro něj, a tudíž to k ničemu pro všechny :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PHAILO: Hele ty máš opravdu pocit že dojezd 300 km na jedno nabití je pro většinu lidí nějak omezující, když si to auto můžou dobít úplně všude?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jaj takto, no to sa opat dostavame k tomu novemu modelu, kedy si nabijes doma a nie na pumpe a v 99% pripadoch denneho pouzivania to bude stacit, ten zvysok budu musiet zatial obstarat ICE

    aj ked laskuje sa aj s tekutym elektrolytom, ktory by si si na pumpe vymenil za nabity ale to je podla mna zatial iba teoreticky koncept

    'Instantly rechargeable' battery could change the future of electric and hybrid automobiles - Purdue University
    https://www.purdue.edu/...le-battery-could-change-the-future-of-electric-and-hybrid-automobiles.html
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Špatná formulace. Prostě pokud baterky, tak jedině vyměnitelné, aby se daly vyměnit na nějaké "pumpě" a jet dál. Spíš to ale vidím na jiný zdroj energie, který bude tankovatelný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tomu uplne nerozumiem, co to znamena dobijeni na urovni uzivatele? ako ze si sam uzivatel auta dobija auto?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: SpaceX je úplně něco jiného, to bych s tím do souvislosti nedával. Ale jinak máš samozřejmě pravdu v tom, že spotřebiteli to může být jedno. Já si jen myslím, že (nejen) z uvedených důvodů je prostě elektromobil v současné době neživotaschopná záležitost coby alternativy do budoucna. Tím neodsuzuji elektromobil jako takový, ale ten stávající model, kdy probíhá dobíjení na úrovni uživatele.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ale to nam ako koncovym spotrebitelom nemusi vadit, pre nas je dolezity konkurencny boj o zakaznika a s tym suvisiace rozsirovanie nabidky a znizovanie cien a s tym suvisiaci dalsi rozvoj elektromobility, pravda ako clen Cirkve Elonovi budem trochu smutny, ale vo vseobecnosti je to win-win a Musk je clovek co vie dotiahnut projekty k uspechu aj ked balancuje na pokraji osobneho bankrotu ako sa mu to nakoniec vlastne s Teslou aj SpaceXom uz stalo :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Zní to hezky, ale má to několik ALE. Dlouhodobá investice může jistě být zajímavá, ale přestává být zajímavou, když se návratnost posouvá třeba na 50 či více let. Navíc konečná výše potřebného kapitálu se bude nadále s každoroční ztrátou zvyšovat, takže bude potřeba další kapitál. Jednoho dne se snadno může stát, že akcionáři neodsouhlasí další emisi akcií, popř. že zájem investorů opadne. A to je v případě takto ztrátové společnosti okamžitý konec.

    Co se týče plánů na změnu trhu, to je jistě krásná idea, ale žádný investor ti takový záměr financovat nebude, pokud je to to jediné, čeho je dosaženo.

    Tesla se může udržet v okamžiku, kdy se z ní stane mainstream. Jenže to se nemůže stát, protože dojezd, protože cena a protože nedostatečná kapacita sítě. To je celkem smrtící koktejl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: ale to je prave ten rozdiel a aj dovod preco su akcie take nafuknute, lebo vsetky peniaze tesly idu do vyvoja a teda do buducich ziskov, vacsina ludi si pod pojmom investicia predstavuju navratnost do roka, ale investicie su aj s navratnostou 5-10 rokov a niekde tu si myslim je aj tesla, ja napr. mam investicny fond s najdlhsou navratnostou 25 rokov

    jednym z muskovych planov bolo prave podnietit ostatnych vyrobcov aut, aby zacali vyvoj elektromobilov, sam tvrdi, ze nova automobilka ako biznis je v dnesnej dobe ciste sialenstvo, ale aj keby do 5 rokov skrachovali, ale medzitym rozhybali ostatne automobilky k vyrobe EV, tak ciel tesla motors bude splneny viz. z jeho interview:

    "The overarching mission wasn’t to build the biggest car company in the world. It was to solve a bunch of long-standing EV shortcomings and build such an insanely great car that it could change everyone’s perception of what an EV could be and force the world’s big car companies to have to develop their own line of great EVs. Their end goal, and the company’s official mission, was “to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible.” In other words, EVs are gonna happen, but we’re gonna make them happen a lot sooner. Sooner, in this case, is important, because it means carbon emissions decrease earlier and the long term effects of them are much less damaging."

    podla mna prave konvencne automobilky strasne dlho otalali a preto doteraz nemaju realne auta porovnatelne s tm3, jedine co je tak najblizsie (dojazdovo) je hyundai ioniq
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam