• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: siet nabijacich stanic sa neustale rozsiruje viz. napr. mapy

    evmapa.cz - nabíjení na dotek
    https://www.evmapa.cz/
    Nabky.com - mapa nabíjacích staníc pre elktromobily
    http://nabky.com/

    pisal som si aj na informacie k 3 distributorom PHM v CR (Shell, OMV, Benzina) tak 2 z 3 planuju dovybavit cerpacie stanice aj stojanmi na dobitie EV a 1 z nich o tom zacne uvazovat, ked uvidia zvyseny zaujem verejnosti
    niektore supermarkety uz tiez na svojich parkoviskach maju par vyhradenych miest na dobijanie, skor sa obavam, ze casom bude ich kapacita nedostatocna, lebo uz teraz sa niektori uzivatelia stazuju, ze pri stojane parkuje EV, ktore ma zjavne uz plne dobite, ale majitel to berie ako parkovacie miesto zdarma :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    AXTHEB: Nemám pocit, že je to omezující pro většinu lidí, ale pro nezanedbatelnou část lidí ano. S tím dobitím úplně všude to nevidím tak optimisticky.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    AXTHEB: On má pocit, že je to omezující pro něj, a tudíž to k ničemu pro všechny :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PHAILO: Hele ty máš opravdu pocit že dojezd 300 km na jedno nabití je pro většinu lidí nějak omezující, když si to auto můžou dobít úplně všude?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jaj takto, no to sa opat dostavame k tomu novemu modelu, kedy si nabijes doma a nie na pumpe a v 99% pripadoch denneho pouzivania to bude stacit, ten zvysok budu musiet zatial obstarat ICE

    aj ked laskuje sa aj s tekutym elektrolytom, ktory by si si na pumpe vymenil za nabity ale to je podla mna zatial iba teoreticky koncept

    'Instantly rechargeable' battery could change the future of electric and hybrid automobiles - Purdue University
    https://www.purdue.edu/...le-battery-could-change-the-future-of-electric-and-hybrid-automobiles.html
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Špatná formulace. Prostě pokud baterky, tak jedině vyměnitelné, aby se daly vyměnit na nějaké "pumpě" a jet dál. Spíš to ale vidím na jiný zdroj energie, který bude tankovatelný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tomu uplne nerozumiem, co to znamena dobijeni na urovni uzivatele? ako ze si sam uzivatel auta dobija auto?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: SpaceX je úplně něco jiného, to bych s tím do souvislosti nedával. Ale jinak máš samozřejmě pravdu v tom, že spotřebiteli to může být jedno. Já si jen myslím, že (nejen) z uvedených důvodů je prostě elektromobil v současné době neživotaschopná záležitost coby alternativy do budoucna. Tím neodsuzuji elektromobil jako takový, ale ten stávající model, kdy probíhá dobíjení na úrovni uživatele.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ale to nam ako koncovym spotrebitelom nemusi vadit, pre nas je dolezity konkurencny boj o zakaznika a s tym suvisiace rozsirovanie nabidky a znizovanie cien a s tym suvisiaci dalsi rozvoj elektromobility, pravda ako clen Cirkve Elonovi budem trochu smutny, ale vo vseobecnosti je to win-win a Musk je clovek co vie dotiahnut projekty k uspechu aj ked balancuje na pokraji osobneho bankrotu ako sa mu to nakoniec vlastne s Teslou aj SpaceXom uz stalo :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Zní to hezky, ale má to několik ALE. Dlouhodobá investice může jistě být zajímavá, ale přestává být zajímavou, když se návratnost posouvá třeba na 50 či více let. Navíc konečná výše potřebného kapitálu se bude nadále s každoroční ztrátou zvyšovat, takže bude potřeba další kapitál. Jednoho dne se snadno může stát, že akcionáři neodsouhlasí další emisi akcií, popř. že zájem investorů opadne. A to je v případě takto ztrátové společnosti okamžitý konec.

    Co se týče plánů na změnu trhu, to je jistě krásná idea, ale žádný investor ti takový záměr financovat nebude, pokud je to to jediné, čeho je dosaženo.

    Tesla se může udržet v okamžiku, kdy se z ní stane mainstream. Jenže to se nemůže stát, protože dojezd, protože cena a protože nedostatečná kapacita sítě. To je celkem smrtící koktejl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: ale to je prave ten rozdiel a aj dovod preco su akcie take nafuknute, lebo vsetky peniaze tesly idu do vyvoja a teda do buducich ziskov, vacsina ludi si pod pojmom investicia predstavuju navratnost do roka, ale investicie su aj s navratnostou 5-10 rokov a niekde tu si myslim je aj tesla, ja napr. mam investicny fond s najdlhsou navratnostou 25 rokov

    jednym z muskovych planov bolo prave podnietit ostatnych vyrobcov aut, aby zacali vyvoj elektromobilov, sam tvrdi, ze nova automobilka ako biznis je v dnesnej dobe ciste sialenstvo, ale aj keby do 5 rokov skrachovali, ale medzitym rozhybali ostatne automobilky k vyrobe EV, tak ciel tesla motors bude splneny viz. z jeho interview:

    "The overarching mission wasn’t to build the biggest car company in the world. It was to solve a bunch of long-standing EV shortcomings and build such an insanely great car that it could change everyone’s perception of what an EV could be and force the world’s big car companies to have to develop their own line of great EVs. Their end goal, and the company’s official mission, was “to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible.” In other words, EVs are gonna happen, but we’re gonna make them happen a lot sooner. Sooner, in this case, is important, because it means carbon emissions decrease earlier and the long term effects of them are much less damaging."

    podla mna prave konvencne automobilky strasne dlho otalali a preto doteraz nemaju realne auta porovnatelne s tm3, jedine co je tak najblizsie (dojazdovo) je hyundai ioniq
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Na to téma existuje celá řada článků, stačí zadat do google "Tesla bubble". V obecné rovině jde o ziskovost (která se nekoná a příliš dlouho nebude). Je to způsobeno vysokými náklady na vývoj a hlavně příliš nízkou produkcí. Jednou z hlavních inovací měla být Gigafactory, která měla podstatně snížit náklady na výrobu baterií. Skutečnost je však dramaticky odlišná. To vše za situace, kdy konkurenční "konvenční" automobilky jsou často ziskové a mají tak peníze na inovace.

    AXTHEB: Jak jsem psal výše, když rozprodat produkci dopředu je snadné, když je ta produkce příliš nízká.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PHAILO: Jsi komický. Oháníš se omezeností pohledu ostatních, na auto máš nároky asi jako 10 dalších lidí v republice ale protože tobě elektromobily nevyhovují, tak to není životaschopná myšlenka a automobilka co má aktuálně vyprodáno na desítky měsíců dopředu za 4 roky zkrachuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: ten bankrot tipujes preco? lebo z vyrocnej spravy co posielali akcionarom bolo celkom zrejme, ze v prvych rokoch sa bude hodne investovat, takze firma bude v cervenych cislach ako aj posudenie rizik, ostatne da sa to vycitat aj z dostupnych rocnych a 1/4-rocnych sprav

    http://ir.tesla.com/secfiling.cfm?filingid=1564590-17-3118&cik=1318605
    Financials & Accounting | Tesla Motors
    http://ir.tesla.com/results.cfm
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LAUNCHER: ad 1) Nikoliv, číst se nauč ty. Psal jsem Nepřestane mě však fascinovat ta omezenost pohledu "když to takhle dělám já, musí to tak přece být nejlepší pro všechny". Z toho jasně vyplývá, že předmět mojí fascinace není lidi v boardu "Elektromobily" chteji elektromobily a maji s nimi kompatibilni pozadavky, ale když to takhle dělám já, musí to tak přece být nejlepší pro všechny. To jsou dvě naprosto odlišné věci a tvůj příspěvek je evidentní snahou o manipulaci.

    ad 2) Další pokus o manipulaci. Nikde jsem nepsal, že něčemu z toho nerozumím.

    ad 3) O co mi jde? Třeba bych se chtěl dozvědět, jestli existují nějaké aktuální životaschopné myšlenky, jak udělat skutečnou náhradu za spalovací motor. Nebo něco o řešení problémů spojených s aktuálními elektromobily.

    Zatím nebavíš, protože jsi jen předvedl, že neumíš diskutovat.

    PER2: V bankrotu :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: vypada, ze minimalne v tesla servise to vycitaju alebo si kupis krabicku a niekde ziskas ten ich diag soft

    Reading CAN bus info in Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=F3tF0i98MpI
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Co je mi znamo, tak zdravi baterie jednak vidi servis, druhak auto ukazuje dojezd v souladu se zdravim baterie. Takze dobijes ojetou Teslu na 100% a podle odhadovaneho dojezdu uvidis, jak na tom baterie je.

    Co jsem slysel, tak zatim baterie na Teslach vydrzi v dobre kondici dele, nez se cekalo - pravdepodobne pokud nemas smulu na spatny kus nebo majitel nedelal pravidelne to co popisujes.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no len u jeteho kusku to bude loteria s akumulatorom, ci s tym niekto jazdil jak prasa v launch mode a vzdy to vyzahal do sucha nez to naladoval na superchargeri do 100% alebo nie a to nezistis (teda neviem, mozno ma tesla nejaku historiu nabijania)
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: budou se prodavat jety kousky :) tesla jinak nema v planu vyrabet levnejsi, co vim, hlavne behem ty doby odladej mouchy, co to ma, snad .. videl jsem dost videi, kde se ti trosku auto zblazni, nechce te pustit ven, samy se ti otviraj zaviraj okynka nefunguje ti dashboard atp ... urcite si umim predstavi i divocejsi a mnohem nebezpecnejsi veci

    ja jsem ted zvedavej na nissan leaf second gen
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam