• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    dnes začíná autosalon ve frankfurtu, tak jsem zvědavej na novinky!
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: majitel Tesly bydlejici v panelaku... muhehe
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Supercharging Cities | Tesla Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/blog/supercharging-cities?redirect=no

    "a jak si nabijem auto pred panelakom?" "skocis si do tesca nakupit a medzitym nabijes, stejne tam nechodis peso, ty lazy fuck"
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    jdu vsadit sportku!
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: do budoucna chteji davat i vetsi, jestli jsem dobre poslouchal/cetl :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: 40kW baterka je dost sklamanie, ale uvidime ake budu ceny
    PER2
    PER2 --- ---
    novej nissan leaf
    2018 Nissan Leaf | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=H9Megx8hBBo
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LINKOS: Dokud jsou ztráty nižší než 50%, tak je to energeticky pořád ta lepší varianta...

    ...a pak je tu ještě jedna věc: Třeba z takových uhelných Tušimic stoupá k nebesům téměř čistá pára...
    Protože odlučovače popílku, promývání spalin X chemikáliemi,.... atp.
    To do auta prostě nacpat nejde, protože miniaturizace, bezpečnost, atp.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: od toho je BMS aby to pohlidal, straty energie su vacsinou sposobene premenou casti energie na teplo, straty kapacity su rozne podla stavu nabitia baterie ale pocitam ze budu zanedbatelne kedze nepredpokladam ze auto nechas 1 rok lezat ladom ale minimalne raz za tyzden ho trochu dobijes/vybijes

    tu napr. par tipov ako predlzit zivotnost (pocet cyklov) lionky: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

    co sa tyka toho rychleho vybijania tak to akumulator zatazuje a znizuje jeho zivotnost, preto myslim tesla ked aktivujes launch mode tak tam je nejake upozornenie, lionky je najlepsie vybijat na 1C viz. prehladova tabulka: http://batteryuniversity.com/learn/article/bu_216_summary_table_of_lithium_based_batteries
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    TOXICMAN: 20%jsem nalezl jako ztratu v prenosu,z toho 10%spotrebuje el.na svuj provoz a 10% jsou primo na vedeni jak pises.

    Tak pak tu mame jeste efektivitu s kterou vyrobime z uhli/atomu elektrinu a jak jsou na tom ty akumulatory s temi svimi ztratami...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: ztraty v akumulatoru jsou straty v akumulatoru, z radneho uz nikdy neostanes energii co jsi vydal aby si ho nabil. Ono se to ruzni,podle typu baterie. Pak ti treba pri rychlem vybijeni da celkove mene nez pri pomalejsim. Pak taky se akumulatory samovybiji,pokud ji nepouzijes.
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: taky bych jeste dodal, ze treba spalovani v elektrarne vs spalovani v aute je taky docela rozdil v efektivite :) a hodne lidi taky ignoruje fakt, ze rafinace ropy, zere taky docela nemaly mnozstvi elektriny (1galon = 6kWh, jestli si to dobre pamatuju, ted uz je to mozna efektivnejsi, kdo vi)

    jinak jen pro zajimavost, prihodim mapu sveta (nejsou tam zdaleka vsechny staty a informace), kde se jak vyrabi elektrina
    Electricity Map | Live CO2 emissions of electricity consumption
    https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=CZ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FARIN: aj ta ucinnost tam hra rolu, nepriamo - tym ze maju EV zhruba tretinovu spotrebu energie, lebo ju dokazu elektromotory lepsie vyuzit, tak aj ked budes nabijat elektrinou z hnedeho uhlia tak spotrebujes menej CO2 ako s fosilnym autom viz. napr. tu prevodna tabulka https://www.volker-quaschning.de/datserv/CO2-spez/index_e.php

    keby nabijem EV so spotrebou 20kW/100km * 0,36 kg CO2 dostanem 7,2 kg na 100 km
    keby nabijem svoj benzin so spotrebou 75kW/100km * 0,25 kg CO2 dostanem 18,75 kg na 100 km co je stale viac nez dvojnasobna uspora CO2...
    FARIN
    FARIN --- ---
    LINKOS: největší benefit elektroaut bych viděl ve snížení emisí v místech s vysokou hustotou obyvatel = ve městech. I kdyby se všechna energie vyrobila spalováním hnědého uhlí tak to bude mít pozitivní efekt na zdraví. Samotná účinnost je podle mě až druhotny efekt.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LINKOS: způsobů výroby elektřiny máš kopec, takže záleží na druhu

    přenos AC přes distribuční síť myslím účinnost 90%, stejně jako v akumulátorech a stejně jako účinnost elektromotoru samotného
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: napr. v tesle sa akumulatory stara BMS, ktory manazuje aj rychlonabijanie, najvacsim nepriatelom lion baterii je vysoka teplota a akumulatory maju implementovane aktivne chladenie, zazil som to v akcii, kde typek nabijal model x, bol teply den a zospodu mu hucali ventilatory ako sa chladil pocas nabijania battery pack
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: straty v akumulatore myslis ucinnost elektromotoru? lebo ta je oproti benzinu nafte vyssia, pre zjednodusenie zaokruhlim ze 1 liter benzinu = 9 kW, moje benzinove auto ma dlhodobu priemernu spotrebu 8,4 litra na 100 km, to vyjde na nejakych dajme tomu 75 kW / 100 km a ked si vezmes ze priemerna spotreba u EV je niekde okolo 20 kW / 100 km, tak je to 3x nizsia spotreba "elektriny"
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    TOXICMAN: ok,co ztraty v siti,efektivita vyroby elektriny,ztraty v akumulatoru vs. vyroba a preprava nafty/benzinu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LINKOS:
    GA Techologies - GO ELECTRIC - Efficiency
    http://gatechnology.lv/automotive/index.php?inc=21&menu=99
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    UNCLE_JIMBO: trifazova nabijecka 8h do 100%, 230v 24h a rychlonabijecka 0,5 na 80%,ale tezko rict co to dela s akumulatory.

    Naprosto vazne by me zajimalo jak je elektromobil na tom s efektivitou vyuziti energie. Da se nekde najit kolik to vlastne usetri v soucasnosti zdroju? Pokud zapocteme straty v siti, akumulatorech,atd...?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam