• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: napr. v tesle sa akumulatory stara BMS, ktory manazuje aj rychlonabijanie, najvacsim nepriatelom lion baterii je vysoka teplota a akumulatory maju implementovane aktivne chladenie, zazil som to v akcii, kde typek nabijal model x, bol teply den a zospodu mu hucali ventilatory ako sa chladil pocas nabijania battery pack
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: straty v akumulatore myslis ucinnost elektromotoru? lebo ta je oproti benzinu nafte vyssia, pre zjednodusenie zaokruhlim ze 1 liter benzinu = 9 kW, moje benzinove auto ma dlhodobu priemernu spotrebu 8,4 litra na 100 km, to vyjde na nejakych dajme tomu 75 kW / 100 km a ked si vezmes ze priemerna spotreba u EV je niekde okolo 20 kW / 100 km, tak je to 3x nizsia spotreba "elektriny"
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    TOXICMAN: ok,co ztraty v siti,efektivita vyroby elektriny,ztraty v akumulatoru vs. vyroba a preprava nafty/benzinu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LINKOS:
    GA Techologies - GO ELECTRIC - Efficiency
    http://gatechnology.lv/automotive/index.php?inc=21&menu=99
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    UNCLE_JIMBO: trifazova nabijecka 8h do 100%, 230v 24h a rychlonabijecka 0,5 na 80%,ale tezko rict co to dela s akumulatory.

    Naprosto vazne by me zajimalo jak je elektromobil na tom s efektivitou vyuziti energie. Da se nekde najit kolik to vlastne usetri v soucasnosti zdroju? Pokud zapocteme straty v siti, akumulatorech,atd...?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    PER2: jojo nějaký regulace budou určitě potřeba, jinak by to nefungovalo.. ve městě při dobíjení 2x týdně to není tak komplikovaný, ale když uvažuju o elektroautě na každodenní dojíždění do práce 100km na každou stranu tak si ho určitě nekoupím dokud nebudu mít jistotu, že ho v práci bez starostí nabiju
    PER2
    PER2 --- ---
    UNCLE_JIMBO: tesla ted tusim resi nejakej program, ze pokud nekde "tankujes" a kapacita mistnich stojanu je zabrana pres 50% tak ti zacnou za kazdou minutu, co budes plne nabitej a zabirat tam misto, uctovat nejaky "nemaly" prachy, prave proto, aby tam lidi nestali treba pul dne a neblokovali misto ostatnim .. zatim je to takovej zkusebni program a hledaj to spravny optimalni nastaveni, co jsem naposledy cetl ...
    nicmene infrastruktura pro dobijeni se bude dost rozsirovat .. driv taky nebyla benzinka na kazdym rohu
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: nj pokud je to někde v centru kde se normálně platí nebo nedá zaparkovat tak bych to tam taky nechal stát, ale s tím se asi počítá..nový parkoviště už se budou projektovat zasíťovaný tak, aby mohl být třeba pro každých 10 míst centrální stojan (třeba současně s lampou věř. osvětlení) a z něj si to natáhneš, v garážích a parkovacích domech jde tahat stropem, takže to je uplně bez problémů atd.. ale zrovna v případě těch obchoďáků se divím, že to nedělají rovnou trochu praktičtější, stejně je k tomu časem donutí nějaký předpisy :)
    na čerpacích stanicích bych zase čekal, že to normálně zpoplatní a vybaví tím nejrychlejším možným způsobem dobíjení, aby si získali konkurenční výhodu.. mimo to při dobíjení strávíš na tý čerpačce víc času než při tankování, takže je pravděpodobný, že si dáš alespoň kafe s vodkou a cigárko :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: to sa stale dokola riesi to 1% ludi co potrebuju jazdit dlhe trasy, inak ta kapacita site, tam prave budu tie elektromobily sluzit ako stabilizacny prvok, co je dobre napr. pre atomove elektrarne, ktorych vykon sa neda regulovat okamzite a preto musia pouzivat napr. precerpavacie nadrze
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: mapy stanic by mohl hodit nekdo na nastenku, jestli tu je nejaky spravce jeste, uz jsem videl asi 5 ruznych map :)
    PER2
    PER2 --- ---
    nedostatecny dojezd, heh
    nedostatecna kapacita site? whut? nejaky zdroje k tomu? auta se ti vicemene nabijej v noci, kdy mas proudu prebytek
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    me by zajimalo kolik lidi si tu teslu muze dovolit/kolik z nich bude chtit elektromobil/a kolik to nakonec neproda,protoze ten dojez je limituje.

    Napriklad minuli tyden jsem montoval zasuvku na nabijeni tesly pro pani co s tim bude jezdit 1000km do svajcu. Ta na to penize ma,uvidime jak dlouho ji budou bavit ty dve zastavky...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: siet nabijacich stanic sa neustale rozsiruje viz. napr. mapy

    evmapa.cz - nabíjení na dotek
    https://www.evmapa.cz/
    Nabky.com - mapa nabíjacích staníc pre elktromobily
    http://nabky.com/

    pisal som si aj na informacie k 3 distributorom PHM v CR (Shell, OMV, Benzina) tak 2 z 3 planuju dovybavit cerpacie stanice aj stojanmi na dobitie EV a 1 z nich o tom zacne uvazovat, ked uvidia zvyseny zaujem verejnosti
    niektore supermarkety uz tiez na svojich parkoviskach maju par vyhradenych miest na dobijanie, skor sa obavam, ze casom bude ich kapacita nedostatocna, lebo uz teraz sa niektori uzivatelia stazuju, ze pri stojane parkuje EV, ktore ma zjavne uz plne dobite, ale majitel to berie ako parkovacie miesto zdarma :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    AXTHEB: Nemám pocit, že je to omezující pro většinu lidí, ale pro nezanedbatelnou část lidí ano. S tím dobitím úplně všude to nevidím tak optimisticky.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    AXTHEB: On má pocit, že je to omezující pro něj, a tudíž to k ničemu pro všechny :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PHAILO: Hele ty máš opravdu pocit že dojezd 300 km na jedno nabití je pro většinu lidí nějak omezující, když si to auto můžou dobít úplně všude?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jaj takto, no to sa opat dostavame k tomu novemu modelu, kedy si nabijes doma a nie na pumpe a v 99% pripadoch denneho pouzivania to bude stacit, ten zvysok budu musiet zatial obstarat ICE

    aj ked laskuje sa aj s tekutym elektrolytom, ktory by si si na pumpe vymenil za nabity ale to je podla mna zatial iba teoreticky koncept

    'Instantly rechargeable' battery could change the future of electric and hybrid automobiles - Purdue University
    https://www.purdue.edu/...le-battery-could-change-the-future-of-electric-and-hybrid-automobiles.html
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Špatná formulace. Prostě pokud baterky, tak jedině vyměnitelné, aby se daly vyměnit na nějaké "pumpě" a jet dál. Spíš to ale vidím na jiný zdroj energie, který bude tankovatelný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tomu uplne nerozumiem, co to znamena dobijeni na urovni uzivatele? ako ze si sam uzivatel auta dobija auto?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: SpaceX je úplně něco jiného, to bych s tím do souvislosti nedával. Ale jinak máš samozřejmě pravdu v tom, že spotřebiteli to může být jedno. Já si jen myslím, že (nejen) z uvedených důvodů je prostě elektromobil v současné době neživotaschopná záležitost coby alternativy do budoucna. Tím neodsuzuji elektromobil jako takový, ale ten stávající model, kdy probíhá dobíjení na úrovni uživatele.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam