• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    JANOS: Dělám to tak běžně, protože mi to vyhovuje. Mluvím samozřejmě o ideálních podmínkách. A jezdím takhle docela často, takže jsem zvyklý.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Panove nepomerujte si prosim penisy.
    Ano vime ze se da na jeden zatah udelat i 800-900km, ale rozhodne to neni a) zdrave b) bezpecne.
    Nekolik takovych expertu uz bylo omotanych kolem zvodidel.

    VSECHNY profesionalni organizace doporucuji prestavky po 3-5 hodinach



    THEODORT: To bylo docela hloupy ne? Proc jsi neletel private jetem? by te do fabriky hodily za nejakych 10k euro a byl bys tam za hodinku.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    PHAILO: ja dal po nemecku na jeden zatah nejvic asi 650 nez mi dosla nadrz v nejakym Nissanu, kdy jsem spechal do fabriky kde jsme meli pokutu 4000€/h odstavky.. nebylo to rozhodne prijemny a byl jsem z toho pekne unavenej, nejak ti nechci verit cece. btw spotreba pri tech 180-200 je celkem nemala.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    THEODORT: Ne, moje zkušenost je, že za standardních podmínek dávám první desetiminutovou přestávku po 800 - 900 km. Pokud převažuje dálnice a nemusím dřív tankovat.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    PHAILO: po 400km v kuse si rad alespon pul hodiny odpocines..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ADAM: Z mých cest po Praze (do/z práce, z práce pro děti do školy, s dětmi ráno do školy, za přítelkyní, do oblíbené restaurace) se MHD časově nevyplatí ani jedna, a to i když započítám to že po návratu z práce hledám deset minut parkování.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LINKOS: No, odstraněním rekuperace fakt peníze neušetříš. Navíc bys měl výrazně nižší dojezd.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    COMODOR_FALKON: Well, yeah – hlavně těch 200 poslanců má asi hodně zásadní dopad na hustotu dopravy v Praze… Nevím, jestli těch asi 0,001 % obyvatel prahy dává úplně smysl zatahovat do diskuze o ne/potřebě některých cest autem do města. Navíc teda, kolik z těch 200 lidí si průměrný člověk pamatuje podle obličeje a jaká je reálné riziko jejich napadení v MHD? :)

    PHAILO: Nepochybně. Na druhou stranu, mám značné pochybnosti o tom, že většina těch cest autem do města je motivována tebou uvedenými důvody. Jinými slovy, nemyslím si, že převažující většina řidičů (v doslovném významu, tedy >50 %) jezdí po městě kvůli tomu, že sebou vozí citlivé dokumenty, bojí se nemoci, trpí nějakou formou fobie, nebo psychické diagnózy, která jim brání v cestování MHD atd. Existuje statisticky významná skupina lidí, která jezdí po městě z pohodlnosti a jejichž cesty by byly rychlejší / efektivnější prostřednictvím MHD, ale nemyslím si, že řešení leží v tomhle případě ve formě restrikcí.

    Mnohem větší problém (a důvod proč jezdit autem) je, že množství lidí, kteří jezdí po městě v autech, je celkem vysoké a ve stávající (pražské) infrastruktuře není za žádných okolností reálné, takové množství lidí nacpat do MHD. Nejsou tu prakticky žádné P+R, metro ve špičce už nemůže jezdit v kratších intervalech a stejně je to celkem tlačenice, u tramvají teoreticky nějaká kapacita navíc je, ale těžko k obsloužení dalších 300–500k lidí a navyšovat autobusový provoz není moc žádoucí. Cesta k omezení individuální dopravy je tak (v tuhle chvíli) hlavně ve zlepšování služeb a infrastruktury na takovou úroveň, aby té skupině lidí, kteří "jezdí zbytečně" přišlo pohodlnější / lepší jet MHD. A zpoplatnit vjezd do nejužšího centra :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ADAM: Poslanecká imunita neposkytuje žádnou ochranu proti alkoholem naboostované pěsti...
    Veřejný činitel v MHD je tak noční můrou všech, kteří jsou zodpovědní za jeho přežití během funkčního období.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ako tento clovek je celkom format co sa tyka automobiloveho priemyslu, ale 15-20 rokov nez auta zakazu zakonom... myslim ze na neho leze senilita :)))

    ale ine som sa chcel spytat, neviete niekto co je zac ten chrysler co sa spomina v tom sedom boxe?

    "Lutz si myslí, že nový elektromobil, který ve stejnou dobu jako Tesla představil Chrysler, má lepší akumulátory, protože mají větší kapacitu a jsou levnější."

    lebo neviem dohladat nic okrem nejakeho predstaveneho konceptu

    Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer - iDNES.cz
    https://auto.idnes.cz/bob-lutz-konec-aut-03j-/automoto.aspx?c=A171120_231612_automoto_fdv
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADAM: 1. Město není jen Praha. Zdaleka ne všude je MHD na takové úrovni jako v Praze.
    2. I v Praze existuje docela hodně tras, u kterých se v určité časy vyplatí auto z hlediska rychlosti.
    3. Některé cesty sice vedou přes město, ale pokračují mimo něj.
    4. Existuje nezanedbatelné množství lidí, kterým pobyt v MHD z různých důvodů nedělá dobře (a teď nemluvím o komfortu).
    5. Bezpečnost - nejen osobní, ale i věci s sebou (dokumenty, cennosti atd.), stejně tak i další věci.
    6. Zdravotní - typicky infekce v chladných obdobích, potřeba sedět atd.
    7. Soukromí - rozhovory, telefonáty apod.

    Dalo by se určitě vymyslet spoustu dalších.
    ADAM
    ADAM --- ---
    proc by treba mezi magistratem a parlamentem nemohli jet metrem/tramvaji? 

    reknu ti proc, jenom proto, ze jsou lidi udelat par kroku a povyseni vlezt mezi lidi.

    (jinak ja taky z duvodu pohodli jezdim vic autem - je to proste vestinou pohodlnejsi. hlavne kdyz to auto ridi v zacpach skoro samo...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ADAM: neviem si predstavit, ze nejaky verejny cinitel, ktory ma nalajnovane ukoly cez den na hodiny by sa presuval pomocou hromadnej dopravy, casto na to ludia nadavaju, ze papalasi sa vozia autami, ale vo veducich funkciach to bez toho nejde
    ADAM
    ADAM --- ---
    přemýšlím na situacemi, kdy se MHD nevyplatí po městě použít.
    napadá mě snad jen když: 
    - vezeš náklad
    - jede plné auto lidí
    - špatně pokrytá cesta někde na periferii (napadá mě třeba zbraslav>zličín).

    zapoměl jsem něco? jinak je MHD ekologičtější a často i rychlejší.

    tipuju, že tak 60% jízd pod výše uvedené nespadá. lidi jedou autem jen z pohodlnosti. a přesně to chápu pod pojmem "zbytečně".
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LINKOS: Zajímalo by mě, kde se vzalo to, že po městě auta jezdí zbytečně. To si vážně někdo myslí, že existuje nějaká statisticky významná skupina lidí, kteří jezdí po městě autem jen tak pro zábavu?!
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: pak jde o to kolik elektromobilu bude skutecne tu rekuperaci mit,jak znamo hlavni nevyhodou elektroaut je cena,ktera se da snizit tim,ze to jednoduse rekuperaci mit nebude.

    Tak ve meste ano,to neni zadna novinka,je to i jeden z duvodu proc se tak tlaci na emise,nekde na silnici mezi poli se ti to rozptyli,ve meste tezko.
    Na druhou stranu,ve mestech typu Praha jezdi mnoho aut zbytecne a lidi by stejne dobre dopravila hromadna doprava.
    Reseni smogu ve mestech by melo byt reseno v sirsich souvislostech,nez jen rozdame dotace na elektroauta jak nekteri jejich zastanci chteji...
    Pak tedy jestli by nebylo vyhodnejsi resit slevu na mhd,pripadne to dat uplne zdarma,nez dat 300-400k za to aby vypadlo jedno coudici auto ze silnice
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: tak zrovna prach z brzdovych desticek elektromobil celkom riesi rekuperaciou, u elektromobilu brzdy pouzivas len pokial nie je zahriata baterka, potom uz mozes brzdit motorom

    to znecistovanie som myslel vo vztahu na ten clanok, kde sa pise o smogu v meste, t.j. to asi nebude z nejakej uholnej elektrarne niekde na zizkove
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: kazda znacka musi mit cisla,takze nejspis je irelevantni jestli je sude cislo na konci,nebo jestli je za nim jeste slovo...
    Zalezi proti cemu maji byt elektromobili resenim. Mistne to urcite muze snizit mnozstvi prachu i kdyz moderni auta vypusti vic prachu do ovzdusi z brzdovych desticek nez z motoru :-).
    Ale globalni oteplovani to neresi,tu energii musis furt nejak vyrobit. Nehlede,kolik z tech emisi ma na krku dobytek,prumysl a dalsi zdroje
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "prechod na elektromobily nic neriesi, auta tolko neznecistuju" ... no a uz to tu mame, inak ako to bude v pripade customizovanych znaciek napr. 321START?

    Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky - iDNES.cz
    https://auto.idnes.cz/...g-praha-emise-zakaz-vjezdu-f09-/automoto.aspx?c=A171117_125717_automoto_fdv
    PER2
    PER2 --- ---
    Skoda EV Production To Start From 2020
    Skoda EV Production To Start From 2020
    https://www.motor1.com/news/221745/skoda-ev-production-start-2020/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam