LINKOS: OK. Na to jsem se vlastne ptal, z prispevku i jinde na nyxu to vypadalo jinak.
JIMIQ: +
DZODZO: Rozumim a chapu.
-- --
Stale tedy ale mam nazor jiny. Omezeni zpusobene tim ze se to musi resit, planovat, jakoby s tim "hospodarit", je zakladni bariera. Zatim. Urcite se to zmeni a ja jsem od zacatku velky fanda elektromobilu. Jeste pred par lety jsem mel podobny nazor jako vetsina lidi zde, ale dneska se snazim usetrit kazdou minutu. Ano, nyx je pro me prakticky jediny socialni kontakt a vyuzivama male casove useky kdy treba na neco cekam a cas efektivne moc vyuzit nejde.
Ja mam skoro 12 let stare naftove auta a jsem s nim stale velmi spokojen, jedine co me skutecne trapi je pouze 45l nadrz. Dalsi auto ktere budu kupovat jako daily car tak za 3 roky bude mit urcite 70+l nadrz.
Uznavam ze pro cloveka s vlastni garazi u domu muze byt i elektromobil s vyrazne nizsim dojezdem nakonec lepsi, protoze kazdy den zaparkuje a pripoji auto do nabijeni. Takze odpada dalsi reseni.
Ja v zasade souhlasim s timhle pohledem, byt me soucasne potreby koliduji s bodem 6) :
[ LAUNCHER @ Elon Musk (SpaceX, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink atd.) ]
Pak jsou tu taky lidi jako ja, kterym je burt jakou to ma ekologickou stopu, ale chceme to proste kvuli:
1) zrychleni
2) tichu
3) nevrzajicimu interieru od vibraci z ICE
4) vykonu na libovolne otacky
5) nizkemu tezisti
6) nekonecnemu dojezdu - mam garaz a jezdim jen pod 200km (tzn nebudu muset 2x mesicne na benzinku jako ted)
7) bezudrzbovosti ohledne motor/spojka/prevodovka, nizsimu opotrebeni brzd
-- --
K tomu je potreba dodat (a sem jsem se chtel vlastne v diskuzi dostat) ze prave nizsi udrzbovost a potencialne vyrazne vyssi zivotnost je mozna az kdyz ostatni casti auta budou proto take navrzeny. Chapu ze premiove auto s hlinikovou karoserii a kvalitnim interierem ktery se vyplati po letech renovovat, muze byt navrzeno a slouzit treba 25 let. Ale Fabie, jako uplny low-end automobilove nabidky, tohle splnovat nebude - a bude-li jednou stat jeden prumerny rocni plat - pak uz vubec ne.
Ja k tomu tedy dodavam bod 8) Potencialne velka zivotnost, potencialne mit auta jako investici o kterou se staram (profit je v uspore, ne v prime monetizaci) a ne jako statek stredni doby spotreby. To ale bude platit IMHO maximalne u tech lepsich aut, alespon stredni tridy (Superb a vyssi)