COMODOR_FALKON: Presne na to se ptam, protoze v teto branzi roky delam.
Mam jasnou predstavu o investicich, vyrobnich objemech, dodacich casech, modularite a zasahu do systemu v pripade, ze je zabehnuty.
Jen nesouhlasim s tim, ze je to snadno opravitelne, kdyz se jede na jedne lince seriova vyroba v takovem objemu o jakem se bavime. Ano modularni systemu jsou systemove mnohem narocnejsi, ale na druhou stranu flexibilnejsi vuci zmenam v pocatecni fazi vyvoje. Tesla byla prvni, kdo to spustil opravdu velkoobjemove, tudiz jsou nejdal. To, ze na to BMW slo "modularne", neni spatny krok s ohledem na rizika spojena s rychlym vyvojem tohoto odvetvi.
Ono mit jednu "krabici" a tu integrovat do ruznych typu vozidel, totiz nemusi byt uplne tak vyhra.
To,co usetris na lince, se ti muze eventuelne projevit na invetisich do vyvoje a vyroby samotneho vozidla a jeho vyslednych parametru (vlastni zkusenost). Proto by to chtelo znat konkretni cisla a podrobne zdroje, jinak budeme spekulovat :)
A to, ze Tesla prodava, nemusi znamenat, ze vydelava. Proste masivne investuje do toho, aby byla lidrem na trhu a tak cislama prodeju "valcuje" ostatni.
Me by napriklad zajimalo, co se stane, kdyz nekdo prijde s kompletne novou technologii, ktera nepujde zaintegrovat do jejich vyrobniho procesu. Predpokladam, ze budou muset pockat 4-5 let a az se jim ta masivni investice vrati, tak pak reinvestovat. Riziko zastarani technologie je hadam celkem znacne. V tomto ohledu mam ovsem znacne omezene know-how.