• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JANOS
    JANOS --- ---
    25.2.2019 jsem vymenil Mazdu CX-5 s 140.000km za Model 3 LR AWD. Uz jsme udelali 16.000km a vubec nelituju. UI je skvele, to mi vubec nevadi. Jezdim v tom s rodinou (2 deti) a po Evrope. Sit superchargeru je nejvetsi deviza Tesly, majitele Taycanu budou horce plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jinak já bych si klidně koupil elektromobil jako první auto do rodiny, kdyby to mělo rozumný parametry. S dojezdem 400+ km už dokážu pokrýt většinu svýho ježdění, vlastně skoro všechno. A na občasnou delší cestu mám furt Jaguara.

    Akorát bych si asi nekoupil zrovna Model 3 - Tesly uznávám jako naprostou špičku na poli elektromobility a obdivuju jejich kvality coby aut, ale zvlášť s trojkou mám pár zásadních problémů, především pokud jde o jejich praštěnou futuristickou snahu udělat všechno minimalistický, jen na dotykový displeje atd.

    Dotykovej displej podle mě do auta nepatří pokud možno vůbec (mnohem lepší je normální displej plus ovladač ve stylu iDrive u BMW) a v každým případě je potřeba, aby základní funkce byly na fyzických tlačítkách.

    Plus bych si nekoupil Model 3 z prvních tak třech let výroby. Až budu mít jistotu, že už se to naučili dělat pořádně, tak možná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Vyprodaností si nejsem jistej - u těch luxusních určitě, Porsche už muselo navyšovat objem výroby Taycanu, protože jich mají prodaných strašně moc a to ještě to auto oficiálně nepředstavili.

    U těch "středních" to je o dost míň jistý, tam budou potřeba obrovský objemy a cílovka jsou lidi, který mnohem víc řeší peníze. Taycany prodáš lidem, co to mají jako jedno z X aut, ID3 nebo sériová Vision iV budou často pro lidi, co to budou mít jako jediný auto.

    Seat bude mít sériovou verzi konceptu el-born, což vypadá takhle:



    V podstatě to bude to samý jako VW ID3, jen ještě menší (4,1 m na dýlku), ale opět díky tomu, že to má MPV-like profil a nezavazí tam motor, tak to bude vnitřním prostorem třeba jako Octavia nebo tak něco. Dojezd klasicky jako všechno na MEB, začínat má na 300, top verze mezi 400 - 500 km.

    A cena bude nejspíš podobná jako u toho Volkswagenu, takže třeba 700 tisíc s malou baterkou.

    Jinak k těm "napálenejm" cenám - naopak, automobilky se snaží trh s EV rozhýbat, takže otevřeně přiznávají, že ty auta budou prodávat pod cenou.

    BTW, tady je vidět, proč něco jako "elektrická Fabia" nedává smysl. Citigo iV, který bude o dvě třídy míň prostorný než tohle, bude stát odhadem tak o 200k míň, a kdo ví jestli vůbec. takže si drtivá většina zákazníků radši připlatí.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Souhlasim. Tady jde take o to ze ty prvni roky to bude beznadejne napalene a beznadejne vyprodane. Ten Seat MPV by me zajimal. Co to ma byt zac? Napriklad pro mne je cilovka paleta aut od kombi-stredni+ stridy az po MPV. Ale proste cokoliv jako sedan, hatchback, SUV je mimo muj primarni zajem.

    Teslu 3 bych si koupil klidne i ted (libi se mi, je prakticka a dospela), ale bylo by to stejne 2. auto do rodiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Přesně tak, já bych jen opravil ty 2-3 roky - ve 2020 přijde na trh Porsche Taycan, který bude nejspíš lepší než jakákoliv Tesla, bude mít obří dojezd, bude podporovat nabíjení FastCharge a tak.

    Zároveň přijde VW, Škoda a Seat s prvníma autama na MEB (ID3, Vision iV a Seatnevímjak, takový MPV to má bejt), přičemž další budou následovat.

    Zároveň tuším že 2020 nebo 2021 představí Ford novej crossover Mach E, taky na nový platformě, taky s dojezdem 600+, a elektrickou F-150.

    Atd. atd.

    Věci jako Renault Zoe jsou technologický demonstrátory pro nadšence a firmy/úřady, který si na tom dělají PR, ne použitelný dopravní prostředky.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Vubec neni. Ani ja ani on. Ja jsme zasadni fanda a propagator elektromobilu. Teslu bych si koupil hned :-) Ja jen tvrdim ze ta technologie je celosvetove v plenkach a kromne tesly se s tim vyrobci zatim perou a vysledek ani nahodou nestoji za tu cenu. Domnivam se ze behem 2-3 let to bude uplne jinak a pak uz ty argumenty co davam nebudou platit. ...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Taky Tesla Model 3 je už "dospělej" elektromobil a věc, která je schopná plnohodnotně nahradit normální auto.

    Ale moc, opravdu moc rád bych viděl, jak někdo pojede roadtrip po Evropě v Citigo EV nebo nějakým takovým krámu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jj, Teslabjorn dělal roadtrip po Evropě... v Modelu 3 bez problému
    Europe road trip 2019 summary
    https://www.youtube.com/watch?v=_UzkoMW9oSQ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SUMAC: Dá, ale zatímco s autem na benzín dojedeš do Španělska za dva dny, s nějakým krámem jako je Citigo EV ti to bude trvat tak tejden.

    S Teslou už to půjde jen o málo pomalejc než s ICE. S Porsche Taycan nejspíš za stejnej čas jako ICE.

    Nezapomínej, že ty malý a "levný" elektromobily obvykle neumí využívat žádný rychlonabíječky, nebo v nejlepším případě ChaDeMo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Drobná poznámka, v Ostravě není supercharger žádnej, pleteš si Superchargery s normálníma non-Tesla nabíječkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, naopak. Ty tady zarputile obhajuješ smysluplnost překonaný techniky (stávající malý a pomalý elektromobily). Já jsem pro elektromobily nadšenej, ale pro ty, který dávaj smysl. Tedy od základu postavený jako elektromobil (ne předělaný ICE) a s baterkama umožňujícíma dojezd alespoň 300 kilometrů v reálným světě.

    A taková věc je prostě zatím relativně drahá a bude trvat, než bude mít smysl dělat elektromobily v ceně dejme tomu Fabie.

    Ostatně stejnej názor na malý a levný elektromobily má i třeba Elon Musk, kterej o tématu asi něco ví - ten taky prohlásil, že právě kvůli tomu, že menší elektromobil se nevyplatí (nebyl by nijak významně levnější, pokud by neměl ztratit použitelnost) nebude Tesla nabízet nic menšího než Model 3.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: Je to krasne, stale jeste jich prybyva cim dal vice mezirocne, ale bojim se, ze to stejne dojede na hloupost lidi. Spousta lidi ma benzinku mene nez 1 km daleko (ne-li absolutni vetsina), a i tak si mysli, ze benzinek je malo. Lidi co jezdi s EVecky leta si posmutni, ze uz to neni, co byvalo, kdyz je dnes supercharger na kazdem rohu, a z fleku vyjmenuje osm takovych v Ostrave!!! :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV chargers outnumber gas stations in the UK for the first time
    https://www.teslarati.com/tesla-superchargers-ev-chargers-outnumber-gas-stations-uk/
    ale asi to není jablka vs jablka, protože nabíječky mají tak 2-6 stojanů a čerpačky mají 6-18 stojanů :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    BOBASH: no ono i se spatym e-autem se pri dobre infrastrukture a s nejakou chyrou aplikaci da projet cela civilizovana evropa tam a zpatky uz ted.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, to je tím, že většina lidí, co se projede špatným elektromobilem, zjistí, že se to nedá používat jako auto, protože nejedeš stylem bod A => bod B, ale furt bod A => přemýšlím kde budu nabíjet => bod B.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: to bude tim, ze v redakcich automoto sedi az na vyjimky podobne dusevne rozvinuti jedinci, s nulovou fantazii, a hlubokou virou ve sve vlastni bludy :/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW. Jen mala inspekce do stredu nazorove gausovi krivky. Tohle je cca nazor ktery slychavam od 90+% vsech lidi se kterymi se o elektroautech bavim.

    [ 87HIGHFLYER @ Co vas sere??? Kdo vas sere ??? Aneb...1) ja 2) ja 3) ja 4) ti ostatni ]

    87HIGHFLYER --- --- 9:38:44 16.8.2019 --- 02:04 :: sledované diskuze
    POHODAVOLE: hlavně je to takový podivný - elektroauto kurví a využívá dálnici úplně stejně jako jakýkoliv jiný auto. Ještě to parkování ve městech zadara z titulu nižšího smradu do oken...i když i to je tak zanedbatelná položka v rozpočtu auta, že to z ekonomickýho pohledu nedává vůbec smysl. Ať radši vymyslej, aby ty e-auta nebyli k hovnu, a moh si je pořídit i normální člověk a ne jen někdo, kdo to má jako koníčka:D
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO: jistě, já to psal ve smyslu, kdyby byla prostě cena taková v základu

    SITH: ne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Je, protože nemá dojezd, protože je postavenej z Audi Q8. Ale co se týče ceny, tak to funguje, stojí cca stejně jako ta Q8 (asi 1,9 vs. 2,2 M).

    I-Pace stojí taky podobně jako konkurence.

    Porsche Taycan bude podobnej případ.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam