• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: jojo to jsem prodal jak jsem nakoupil, vskutku 40kW neni Tesla Supercharger. Nimene, mezi Superchargem 145 kW / 135kW / 90 kW a domacim nabijenim 7 kW / 4 kW jsou v CR bezne 40 kW nabijeci stanice asi tak "na pul cesty", presto si myslim, ze v porovnani s domacim nabijenim, je to "super". ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Drobná poznámka, v Ostravě není supercharger žádnej, pleteš si Superchargery s normálníma non-Tesla nabíječkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, naopak. Ty tady zarputile obhajuješ smysluplnost překonaný techniky (stávající malý a pomalý elektromobily). Já jsem pro elektromobily nadšenej, ale pro ty, který dávaj smysl. Tedy od základu postavený jako elektromobil (ne předělaný ICE) a s baterkama umožňujícíma dojezd alespoň 300 kilometrů v reálným světě.

    A taková věc je prostě zatím relativně drahá a bude trvat, než bude mít smysl dělat elektromobily v ceně dejme tomu Fabie.

    Ostatně stejnej názor na malý a levný elektromobily má i třeba Elon Musk, kterej o tématu asi něco ví - ten taky prohlásil, že právě kvůli tomu, že menší elektromobil se nevyplatí (nebyl by nijak významně levnější, pokud by neměl ztratit použitelnost) nebude Tesla nabízet nic menšího než Model 3.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: Je to krasne, stale jeste jich prybyva cim dal vice mezirocne, ale bojim se, ze to stejne dojede na hloupost lidi. Spousta lidi ma benzinku mene nez 1 km daleko (ne-li absolutni vetsina), a i tak si mysli, ze benzinek je malo. Lidi co jezdi s EVecky leta si posmutni, ze uz to neni, co byvalo, kdyz je dnes supercharger na kazdem rohu, a z fleku vyjmenuje osm takovych v Ostrave!!! :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV chargers outnumber gas stations in the UK for the first time
    https://www.teslarati.com/tesla-superchargers-ev-chargers-outnumber-gas-stations-uk/
    ale asi to není jablka vs jablka, protože nabíječky mají tak 2-6 stojanů a čerpačky mají 6-18 stojanů :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    BOBASH: no ono i se spatym e-autem se pri dobre infrastrukture a s nejakou chyrou aplikaci da projet cela civilizovana evropa tam a zpatky uz ted.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, to je tím, že většina lidí, co se projede špatným elektromobilem, zjistí, že se to nedá používat jako auto, protože nejedeš stylem bod A => bod B, ale furt bod A => přemýšlím kde budu nabíjet => bod B.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: to bude tim, ze v redakcich automoto sedi az na vyjimky podobne dusevne rozvinuti jedinci, s nulovou fantazii, a hlubokou virou ve sve vlastni bludy :/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW. Jen mala inspekce do stredu nazorove gausovi krivky. Tohle je cca nazor ktery slychavam od 90+% vsech lidi se kterymi se o elektroautech bavim.

    [ 87HIGHFLYER @ Co vas sere??? Kdo vas sere ??? Aneb...1) ja 2) ja 3) ja 4) ti ostatni ]

    87HIGHFLYER --- --- 9:38:44 16.8.2019 --- 02:04 :: sledované diskuze
    POHODAVOLE: hlavně je to takový podivný - elektroauto kurví a využívá dálnici úplně stejně jako jakýkoliv jiný auto. Ještě to parkování ve městech zadara z titulu nižšího smradu do oken...i když i to je tak zanedbatelná položka v rozpočtu auta, že to z ekonomickýho pohledu nedává vůbec smysl. Ať radši vymyslej, aby ty e-auta nebyli k hovnu, a moh si je pořídit i normální člověk a ne jen někdo, kdo to má jako koníčka:D
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO: jistě, já to psal ve smyslu, kdyby byla prostě cena taková v základu

    SITH: ne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Je, protože nemá dojezd, protože je postavenej z Audi Q8. Ale co se týče ceny, tak to funguje, stojí cca stejně jako ta Q8 (asi 1,9 vs. 2,2 M).

    I-Pace stojí taky podobně jako konkurence.

    Porsche Taycan bude podobnej případ.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: e-tron je naprosty propadak.. dobre by bylo srovnavat i-pace se svoji benzinovou konkurenci na trhu ..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: e-tron je podla mna dost nepodareny elektromobil, ta jeho spotreba je katastrofalna :) snad nejake dalsie EV od Audi bude lepsie a nebude potrebovat stavat marketing na tom, ze bude blokovat teslacke Superchargery pripadne hesla ako "Musk Have. Audi e-tron." :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    benzínový ekvivalent e-tronu stojí kolik? E-tron jsem našel že se prodává za cca 2 mega
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: neb "dotace jsou zlo" platí jen tam, kde z toho nemáš sám užitek :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Což ve srovnání s Modelem 3, kterej je naprosto srovnatelnou konkurencí pro BMW 3, který stojí cca stejný peníze, je pořád hezká ukázka toho, proč malej elektromobil NEMÁ SMYSL.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by ti ale vsetci nadavali, ze to kupujes iba kvoli dotacim a ze oni ti to sponzoruju... ale zase mozno je to taky dobry ukazatel dopytu - az nebude potrebne pobidek na EV, lebo sa budu predavat aj bez toho, tak to uz je ta doba masovej adaptacie
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Tesla launches Model 3 in South Korea for as low as ~$26,000 with incentives - Electrek
    https://electrek.co/2019/08/14/tesla-model-3-south-korea-incentives/

    The Model 3 starts at 52 million won (~$43,000 USD) in the country, but with the central government’s subsidy worth 9 million won and even bigger provincial subsidies, the Model 3 could start at less than 32 million won (~$26,000 USD) with incentives.

    Musim říct, že za 26kUSD bych pro Model 3 běžel okamžitě...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: spocital som to a je to presne 2,3272968599429080528736886125202x :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nesrovnával jsem výbavu, je pravděpodobný, že ta elektrická Kona bude mít lepší výbavu než benzínová v socce. Takže třeba jako Kona za 500k.

    Tak super, stojí to jenom 2,7x víc než benzínovej ekvivalent.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam