• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Vubec neni. Ani ja ani on. Ja jsme zasadni fanda a propagator elektromobilu. Teslu bych si koupil hned :-) Ja jen tvrdim ze ta technologie je celosvetove v plenkach a kromne tesly se s tim vyrobci zatim perou a vysledek ani nahodou nestoji za tu cenu. Domnivam se ze behem 2-3 let to bude uplne jinak a pak uz ty argumenty co davam nebudou platit. ...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Taky Tesla Model 3 je už "dospělej" elektromobil a věc, která je schopná plnohodnotně nahradit normální auto.

    Ale moc, opravdu moc rád bych viděl, jak někdo pojede roadtrip po Evropě v Citigo EV nebo nějakým takovým krámu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jj, Teslabjorn dělal roadtrip po Evropě... v Modelu 3 bez problému
    Europe road trip 2019 summary
    https://www.youtube.com/watch?v=_UzkoMW9oSQ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SUMAC: Dá, ale zatímco s autem na benzín dojedeš do Španělska za dva dny, s nějakým krámem jako je Citigo EV ti to bude trvat tak tejden.

    S Teslou už to půjde jen o málo pomalejc než s ICE. S Porsche Taycan nejspíš za stejnej čas jako ICE.

    Nezapomínej, že ty malý a "levný" elektromobily obvykle neumí využívat žádný rychlonabíječky, nebo v nejlepším případě ChaDeMo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Drobná poznámka, v Ostravě není supercharger žádnej, pleteš si Superchargery s normálníma non-Tesla nabíječkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, naopak. Ty tady zarputile obhajuješ smysluplnost překonaný techniky (stávající malý a pomalý elektromobily). Já jsem pro elektromobily nadšenej, ale pro ty, který dávaj smysl. Tedy od základu postavený jako elektromobil (ne předělaný ICE) a s baterkama umožňujícíma dojezd alespoň 300 kilometrů v reálným světě.

    A taková věc je prostě zatím relativně drahá a bude trvat, než bude mít smysl dělat elektromobily v ceně dejme tomu Fabie.

    Ostatně stejnej názor na malý a levný elektromobily má i třeba Elon Musk, kterej o tématu asi něco ví - ten taky prohlásil, že právě kvůli tomu, že menší elektromobil se nevyplatí (nebyl by nijak významně levnější, pokud by neměl ztratit použitelnost) nebude Tesla nabízet nic menšího než Model 3.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: Je to krasne, stale jeste jich prybyva cim dal vice mezirocne, ale bojim se, ze to stejne dojede na hloupost lidi. Spousta lidi ma benzinku mene nez 1 km daleko (ne-li absolutni vetsina), a i tak si mysli, ze benzinek je malo. Lidi co jezdi s EVecky leta si posmutni, ze uz to neni, co byvalo, kdyz je dnes supercharger na kazdem rohu, a z fleku vyjmenuje osm takovych v Ostrave!!! :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV chargers outnumber gas stations in the UK for the first time
    https://www.teslarati.com/tesla-superchargers-ev-chargers-outnumber-gas-stations-uk/
    ale asi to není jablka vs jablka, protože nabíječky mají tak 2-6 stojanů a čerpačky mají 6-18 stojanů :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    BOBASH: no ono i se spatym e-autem se pri dobre infrastrukture a s nejakou chyrou aplikaci da projet cela civilizovana evropa tam a zpatky uz ted.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, to je tím, že většina lidí, co se projede špatným elektromobilem, zjistí, že se to nedá používat jako auto, protože nejedeš stylem bod A => bod B, ale furt bod A => přemýšlím kde budu nabíjet => bod B.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: to bude tim, ze v redakcich automoto sedi az na vyjimky podobne dusevne rozvinuti jedinci, s nulovou fantazii, a hlubokou virou ve sve vlastni bludy :/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW. Jen mala inspekce do stredu nazorove gausovi krivky. Tohle je cca nazor ktery slychavam od 90+% vsech lidi se kterymi se o elektroautech bavim.

    [ 87HIGHFLYER @ Co vas sere??? Kdo vas sere ??? Aneb...1) ja 2) ja 3) ja 4) ti ostatni ]

    87HIGHFLYER --- --- 9:38:44 16.8.2019 --- 02:04 :: sledované diskuze
    POHODAVOLE: hlavně je to takový podivný - elektroauto kurví a využívá dálnici úplně stejně jako jakýkoliv jiný auto. Ještě to parkování ve městech zadara z titulu nižšího smradu do oken...i když i to je tak zanedbatelná položka v rozpočtu auta, že to z ekonomickýho pohledu nedává vůbec smysl. Ať radši vymyslej, aby ty e-auta nebyli k hovnu, a moh si je pořídit i normální člověk a ne jen někdo, kdo to má jako koníčka:D
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO: jistě, já to psal ve smyslu, kdyby byla prostě cena taková v základu

    SITH: ne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Je, protože nemá dojezd, protože je postavenej z Audi Q8. Ale co se týče ceny, tak to funguje, stojí cca stejně jako ta Q8 (asi 1,9 vs. 2,2 M).

    I-Pace stojí taky podobně jako konkurence.

    Porsche Taycan bude podobnej případ.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: e-tron je naprosty propadak.. dobre by bylo srovnavat i-pace se svoji benzinovou konkurenci na trhu ..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: e-tron je podla mna dost nepodareny elektromobil, ta jeho spotreba je katastrofalna :) snad nejake dalsie EV od Audi bude lepsie a nebude potrebovat stavat marketing na tom, ze bude blokovat teslacke Superchargery pripadne hesla ako "Musk Have. Audi e-tron." :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    benzínový ekvivalent e-tronu stojí kolik? E-tron jsem našel že se prodává za cca 2 mega
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: neb "dotace jsou zlo" platí jen tam, kde z toho nemáš sám užitek :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Což ve srovnání s Modelem 3, kterej je naprosto srovnatelnou konkurencí pro BMW 3, který stojí cca stejný peníze, je pořád hezká ukázka toho, proč malej elektromobil NEMÁ SMYSL.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam