• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Chladiče po obvodu auta to očividně nebudou, protože Taycan nic takovýho nemá. A na Taycanu tu nabíječku demonstrovali a pro Taycany se celá ta síť plánuje. Respektive Taycan bude první z řady auta od Porsche / BMW / nejspíš zbytku VW, co to bude umět používat.

    http://www.motorauthority.com/...porsche-demo-450-kw-charger-capable-of-adding-62-miles-in-3-minutes
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zas takova traga to chlazeni nebude, ne? 15% ze 450kW je 67,5kW, kdyz cele nabiti trva 15 minut, tak tahle faze 5minut, to je 1/12 hodiny, to je 5kWh na uchlazeni, je to hodne? A ucinnost muze byt i pres 90% ne 85
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Baterka se při vybíjení smršťuje a při nabíjení rozpíná + se rozpíná i odpadním teplem.

    Má to určitou setrvačnost, Tesla třeba dobíjení prázdných baterek na Superchargeru explicitně nedoporučuje a žádá o vyčkání nějakého času, než se baterie přestane smršťovat.

    Hlavní ale bude těch 450 kW, byť jen ve fázi 30-50% SoC, uchladit...
    Viděl bych to na masivní aktivní chladiče po obvodu auta...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Este je mozne ze ma Porsche nejaku baterku, ktora by to zvladala, co by bolo z pohladu elektromobility fantasticke, ale moc tomu neverim.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tech 450 imho bude treba jen pri SoC 25%-50%. Nabeh bude treba od 150kW a od 50% bude taper off. Jinak 450kW je 50km za minutu pri spotrebe 15kWh/100km
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevím jak to funguje, ale očividně to funguje, vzhledem k tomu, že je už začínají stavět. Příští rok budou u všech dealerů Porsche minimálně v USA, tady snad nějaký budou taky.

    Zkusím si půjčit Taycana, až bude v novinářský flotile, a poreferuju :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak to jsem zvědav, jak těch 450 kW bude fungovat...

    Jak zmiňuje JANOS, Tesla se u SuperChatgerů drží při zemi a nikoliv bezdůvodně...

    450 kW bude jednak masakr uchladit, jednak rychlost změny objemu baterie bude také vysoká, obzvlášť při dobíjení z hlubokého vybití...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Pokud jedeš z domova a pokud máš doma nabíječku. Jsou situace, kdy potřebuješ něco dobít a zrovna jsi v obchoďáku... tam se tohle hodí...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jj, V3
    Back in March, Tesla launched Supercharger V3, which can deliver a burst of power up to 250 kW to Model 3 vehicles and up to 200 kW on the latest Model S and Model X vehicles.

    2% – 10 miles – 0 mins (126 kW)
    5% – 16 miles – 1 min (250 kW)
    20% – 62 miles – 4 mins (250 kW)
    21% – 65 miles – 4.5 mins (Taper from peak starts – 248 kW)
    30% – 92 miles – 6 mins (218 kW)
    40% – 123 miles – 8.5 mins (179 kW)
    50% – 153 miles – 11 mins (142 kW)
    60% – 184 miles – 14.5 mins (108 kW)
    70% – 213 miles – 19 mins (87 kW)
    80% – 245 miles – 24.5 mins (56 kW)
    90% – 275 miles – 34 mins (36 kW)

    pokud dokáží za 15min nabít 300km, nic víc nepotřebuju :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    BOBASH: Jen to je velke plytvani zdroji. Vzdy kdyz jedu z domova mam auto nabite. Kdyz jdu do obchodaku, tak to na 99.9% neni v pripadech kdy jedu na vic nez 300km dalku. Takze to ze obchodak investuje 10000 euro do chademo nabijecky je zbytecne. Kdyby radsi 100x vic obchodaku rozdalo cervene petikoliky, lip by udelali.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Ad ChaDeMo k ničemu - tak docela nesouhlasím. Je to naprosto dostačující řešení nabíjení třeba v obchoďáku. Když jsem přijel s Teslou nebo s čímkoliv jiným na nákup, tak za těch 30 minut až hodinu už jsem získal poměrně signifikantní zvýšení dojezdu... Za hodinu a půl to Teslu nabilo skoro do plna.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Tak tohle je potřeba brát jako nouzovku pro občasný používání - když jedeš tak daleko, že to potřebuješ. To normální člověk absolvuje párkrát do roka, tak 95% dní ti 500 km Taycanu bude stačit.

    O tom, že baterka dostane na prdel, bych si žádný iluze nedělal.

    Jinak Tesla bude mít taky výkonnější nabíječky, už něco testujou tuším.
    JANOS
    JANOS --- ---
    BOBASH: Ah myslim ze jsem o tom slysel, jako nabijeni baterky 350kW by se mi libilo, bojim se hodne ale o poskozeni. Tesla ma najezdeno miliardu km, a asi z nejakeho duvodu nabijeji 120kW. Taky vime ze Teslam baterky temer nedegraduji. Jak bude vypadat Taycani baterie po dobijeni na 350kW ? :shrug:

    Tesla ma momentalne v provozu 12000+ nabijecek v 1400+ lokalitach. 120kW nebo vic. To mi dostacuje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH: 450 kW, sorry.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: FastCharge je systém který vyvíjí Porsche spolu s BMW a snad do něj chtějí natáhnout další automobilky. První se začínají stavět u dealerů Porsche kvůli Taycanu, tuším v průběhu příštího roku mají být u každýho dealera v USA, nevím jak to plánujou v Evropě.

    Dobíjecí výkon 350 kW, Taycan na 80% za 15 minut.

    Porsche and BMW unveil EV charger that’s 3 times faster than Tesla’s - The Verge
    https://www.theverge.com/.../18140868/fastcharge-porsche-bmw-450kw-electric-vehicle-charging-station
    JANOS
    JANOS --- ---
    Vykon dobijecich stanic: Nekde zhruba mezi 11 a 90 kW je takove udoli zbytecnosti. Nabijecky s takovym vykonem jsou k nicemu. (Tak nad tim premysly soudruh Musk a ja souhlasim).

    Jsou dva zakladni mody nabijeni: Jsem doma/v praci a rychlost je mi jedno = Tady 11kW dobije vybite auto za 6 hodin, 4kW za 18 hodin. Takze na chate staci 4kW, v praci 11kW, doma pres noc i 8 kW, a vetsinou i 4kW.
    Druhy mod: Ficim po dalnici do Chorvatska. Tady je opet cokoliv pod 90 kW na presdrsku od manzelky. Superchargery zacinaji na 120, budou 150 a snad jeste vic. Papirove se plna baterka nabije za 45 minut (10-90%) ale v realite (osobni zkusenost) se spis jedna o nekolik 20 minutovych pauz. (12 hodin po Autobahnu skrz Evropu = 2 hodiny jizdy, 20 minut nabijeni/curani/mcdonalds, 2 hodiny jizdy...)

    Proto je ChaDeMo k nicemu, a taky vsechny 50kW CCS nabijecky.

    Nevim co je Fastcharge, ale jedine nadejne v Evrope je IONITY, a samozrejme proprietarni Superchargery od Tesly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Tak zatím jsou asi tři a většina nějak kompatibilních je, jediný co je nekompatibilní se zbytkem je Supercharger. Uvidíme co FastCharge, ta by měla bejt otevřená, ale zase málokterý auto bude technicky schopný to dát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Taycan je konkurence pro Model S, ne Model 3. Tomu cca odpovídá dojezdem, výkonama i cenou. Ekvivalent Modelu 3 bude nejspíš ta věc od Škodovky, a možná časem nějakej větší VW nebo menší Porsche.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: vsude plno reci o zachranovani sveta a ma to vyustit v paralelni nekompatibilni site nabijecek? kdyz to slo u u mobilu tak proc by ne u aut? EU na ty bazilisky pseudozeleny co se v odvetvi plnem standardu neumi domluvit na podelanym nabinecim konektoru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ten taycan proti tm3 vypada zase jako hracka pro bohate. $85k v zakladu, dojezd 500 (nejspis jeste nedc protoze 90kWh baterka), fast charger ktere jeste neexistuji s nevysvetlenym chlazenim. Ale tak 50k kousku rocne udaj, to se nebojim. ID3 se ma prodavat v milionech a TM3 v roce 2020 da pulmega prodanych ks (s cinskou gf3)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam