• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JANOS
    JANOS --- ---
    Vykon dobijecich stanic: Nekde zhruba mezi 11 a 90 kW je takove udoli zbytecnosti. Nabijecky s takovym vykonem jsou k nicemu. (Tak nad tim premysly soudruh Musk a ja souhlasim).

    Jsou dva zakladni mody nabijeni: Jsem doma/v praci a rychlost je mi jedno = Tady 11kW dobije vybite auto za 6 hodin, 4kW za 18 hodin. Takze na chate staci 4kW, v praci 11kW, doma pres noc i 8 kW, a vetsinou i 4kW.
    Druhy mod: Ficim po dalnici do Chorvatska. Tady je opet cokoliv pod 90 kW na presdrsku od manzelky. Superchargery zacinaji na 120, budou 150 a snad jeste vic. Papirove se plna baterka nabije za 45 minut (10-90%) ale v realite (osobni zkusenost) se spis jedna o nekolik 20 minutovych pauz. (12 hodin po Autobahnu skrz Evropu = 2 hodiny jizdy, 20 minut nabijeni/curani/mcdonalds, 2 hodiny jizdy...)

    Proto je ChaDeMo k nicemu, a taky vsechny 50kW CCS nabijecky.

    Nevim co je Fastcharge, ale jedine nadejne v Evrope je IONITY, a samozrejme proprietarni Superchargery od Tesly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Tak zatím jsou asi tři a většina nějak kompatibilních je, jediný co je nekompatibilní se zbytkem je Supercharger. Uvidíme co FastCharge, ta by měla bejt otevřená, ale zase málokterý auto bude technicky schopný to dát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Taycan je konkurence pro Model S, ne Model 3. Tomu cca odpovídá dojezdem, výkonama i cenou. Ekvivalent Modelu 3 bude nejspíš ta věc od Škodovky, a možná časem nějakej větší VW nebo menší Porsche.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: vsude plno reci o zachranovani sveta a ma to vyustit v paralelni nekompatibilni site nabijecek? kdyz to slo u u mobilu tak proc by ne u aut? EU na ty bazilisky pseudozeleny co se v odvetvi plnem standardu neumi domluvit na podelanym nabinecim konektoru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ten taycan proti tm3 vypada zase jako hracka pro bohate. $85k v zakladu, dojezd 500 (nejspis jeste nedc protoze 90kWh baterka), fast charger ktere jeste neexistuji s nevysvetlenym chlazenim. Ale tak 50k kousku rocne udaj, to se nebojim. ID3 se ma prodavat v milionech a TM3 v roce 2020 da pulmega prodanych ks (s cinskou gf3)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jo, 50 kW CHAdeMO je obrovskej pokrok a auto s rozumným dojezdem už je díky němu plnohodnotně použitelný - sám jsem s Modelem S najezdil 900 km za víkend jen s veřejnejma nabíječkama (bydlím v činžáku). Musel jsem se sice hodně podřizovat tomu, že jezdím elektrickým autem (za víkend asi tři nebo čtyři zastávky na hodinu a půl někde, kde jsem vůbec bejt nechtěl, ale musel jsem tam nabíjet), ale šlo to.

    Se Superchargerama už docela půjde žít, s FastCharge půjde třeba ten Taycan používat jako normální auto.

    Cokoliv starýho co funguje akorát na Mennekes a nabíjí se to každejch 120 kilometrů reálnýho provozu, je akorát hračka a ne dopravní prostředek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Na Superchargeru nabiješ jen Teslu, na FastCharge bude zpočátku možný dobíjet jen BMW a Porsche (některý).

    Na Mennekesu nabiješ víceméně všechno, ale trvá to věčnost, na CHAdeMO nabiješ skoro všechno (některý levnější EV nedávají ani 50 kW CHAdeMO) ale trvá to půlku věčnosti.

    Takže hádám scénář SUV. Nedivil bych se kdyby všichni přešli na společnej standard, třeba založenej na tom FastCharge, a jen Tesla by zůstala u Superchargeru, stejně jako Apple má pořád Lightning.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: e-tron je průser, protože to není od počátku vyvinutý jako elektrický auto, ale je to Q8 s nabastlenejma baterkama. Tomu odpovídá mizernej dojezd - a auto za 2,2 milionu, který pořád nedokáže dojet z Prahy do Ostravy, je prostě prodejný dost blbě.

    Taycan je od začátku stavěnej jako eletkrický auto, bude mít dojezd cca 2x tolik co e-tron SUV (e-tron GT už bude taky něco jinýho, to bude v podstatě Taycan s kastlí Audi), síť nabíječek etc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, neznám. Malý benzínový auta si kupujou většinou lidi, co je maj na ježdění jen po městě nebo občas po okolí, a na delší cesty mají větší auto.

    Dává to smysl, protože malý benzínový auto stojí čtvrtinu toho co velký benzínový.

    U elektrickýho stojí tři čtvrtiny a tak to smysl nedává. Easy.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Aby ten taycan nedopadl jak etron :-)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: to jsou primery, je pravda, ze sem tam da potkak nejaky Smartik nebo Go na dalnici, ale vazne znas nekoho kdo v tom jel do Spanelska? :D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TOXICMAN: no tak ...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PETER_PAN: jaká nekompatibilita?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JANOS: + BOBASH: To je dobra otazka do pranice. Ta nekompatibilita tech jednotlivych nabijecek se bude resit do budoucna jak? Bude z toho magorinec, nebo se se planuje nejaka standartizace? Nebo to bude jakos USB, staci pockat 20 let a pak s vetsi USB-C na to konecne prejdou vsichni? :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: jojo to jsem prodal jak jsem nakoupil, vskutku 40kW neni Tesla Supercharger. Nimene, mezi Superchargem 145 kW / 135kW / 90 kW a domacim nabijenim 7 kW / 4 kW jsou v CR bezne 40 kW nabijeci stanice asi tak "na pul cesty", presto si myslim, ze v porovnani s domacim nabijenim, je to "super". ;)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    BOBASH: zatím to s tím rozhýbáváním není moc slavné vw e-up,takže zmrdík velikosti Citigo za půle mega (ale už zlevňujou, nedávno jsem na něj koukal a byl přes 600tis)
    Koupit nový vůz: Ihned dostupné modely VW | Volkswagen
    https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-cz/cs_CZ_VW/V/search?mgb=e-up!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Já neříkám, že někomu nemůže UI v Tesle vyhovovat, ale moje osobní preference je jiná a počkal bych si na elektromobil od klasický automobilky. Nicméně tím jsem nijak nechtěl zpochybnit, že Model 3 je patrně skvělý auto.

    A majitelé Taycanů budou plakat jen ze začátku, než se rozšíří síť FastCharge. Vedle toho budou naopak Superchargery trapně pomalý. FastCharge má výkon 350 kW, takže nabije Taycana na 80% (asi 400 km dojezdu) za 15 minut.

    Upřímně, mít na to prachy, tak už mám asi jednoho objednanýho :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    25.2.2019 jsem vymenil Mazdu CX-5 s 140.000km za Model 3 LR AWD. Uz jsme udelali 16.000km a vubec nelituju. UI je skvele, to mi vubec nevadi. Jezdim v tom s rodinou (2 deti) a po Evrope. Sit superchargeru je nejvetsi deviza Tesly, majitele Taycanu budou horce plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jinak já bych si klidně koupil elektromobil jako první auto do rodiny, kdyby to mělo rozumný parametry. S dojezdem 400+ km už dokážu pokrýt většinu svýho ježdění, vlastně skoro všechno. A na občasnou delší cestu mám furt Jaguara.

    Akorát bych si asi nekoupil zrovna Model 3 - Tesly uznávám jako naprostou špičku na poli elektromobility a obdivuju jejich kvality coby aut, ale zvlášť s trojkou mám pár zásadních problémů, především pokud jde o jejich praštěnou futuristickou snahu udělat všechno minimalistický, jen na dotykový displeje atd.

    Dotykovej displej podle mě do auta nepatří pokud možno vůbec (mnohem lepší je normální displej plus ovladač ve stylu iDrive u BMW) a v každým případě je potřeba, aby základní funkce byly na fyzických tlačítkách.

    Plus bych si nekoupil Model 3 z prvních tak třech let výroby. Až budu mít jistotu, že už se to naučili dělat pořádně, tak možná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Vyprodaností si nejsem jistej - u těch luxusních určitě, Porsche už muselo navyšovat objem výroby Taycanu, protože jich mají prodaných strašně moc a to ještě to auto oficiálně nepředstavili.

    U těch "středních" to je o dost míň jistý, tam budou potřeba obrovský objemy a cílovka jsou lidi, který mnohem víc řeší peníze. Taycany prodáš lidem, co to mají jako jedno z X aut, ID3 nebo sériová Vision iV budou často pro lidi, co to budou mít jako jediný auto.

    Seat bude mít sériovou verzi konceptu el-born, což vypadá takhle:



    V podstatě to bude to samý jako VW ID3, jen ještě menší (4,1 m na dýlku), ale opět díky tomu, že to má MPV-like profil a nezavazí tam motor, tak to bude vnitřním prostorem třeba jako Octavia nebo tak něco. Dojezd klasicky jako všechno na MEB, začínat má na 300, top verze mezi 400 - 500 km.

    A cena bude nejspíš podobná jako u toho Volkswagenu, takže třeba 700 tisíc s malou baterkou.

    Jinak k těm "napálenejm" cenám - naopak, automobilky se snaží trh s EV rozhýbat, takže otevřeně přiznávají, že ty auta budou prodávat pod cenou.

    BTW, tady je vidět, proč něco jako "elektrická Fabia" nedává smysl. Citigo iV, který bude o dvě třídy míň prostorný než tohle, bude stát odhadem tak o 200k míň, a kdo ví jestli vůbec. takže si drtivá většina zákazníků radši připlatí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam