• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: mě to zabilo motor v jedničkovém golfu. Stál mi přes zimu a na jaře už jsem nenastartoval. V palivové soustavě mi vyschnul benzín a zůstal bílej povlak z biosložek, co přicpal vstřikování a vstřikovací čerpadlo. Když jsem to řešil tak jsem zjistil že ve veteránském světě je to známý fakt. A všichni na zimu tankujou benzín bez biosložek, jinak jim to oddělá karburátor
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Me nikdy otazka trvanlivosti paliv nenapadla, tak jsem sel googlit. Prej kdyz jsou vzduchotesne uzavreny tak vydrzej dlouho. V plastikovym kanystru dva roky, v kovovym zadnej udaj neudavaj, takze to nejspis nebude relevantni problem. Ale nadrz u auta vzduchotesna neni, takze kdyz to nekdo necha dlouho stat tak ty tekavejsi slozky se mohou casem vyparit. To fakt existuje, ze nekdo pres zimu necha auto do jara stat? I kdyz, ja nechavam v zime stat motorku - vetsinou tak od listopadu do dubna - a zpravidla po nastartovani nic nepozoruju.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nebol jeden z argumentov ICEmanov, ze benzin mozem nechat v nadrzi aj pol roka a nedegraduje ako baterka? preco sa teda obavaju a v zime dotankovavaju? ja teda za seba musim povedat, ze beno co mam do sekaciek nejako neriesim, po zime som vzdy nastartoval, jediny problem som mal raz, ked ostalo palivo v sustave a po zime bol zavodneny karburator

    "Které palivo je tedy bez E5 bioethanolu ? Jde mi o to co natankovat do nádrže před zimou aby mi benzín v nádrži do jara nedegradoval."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda chce příští rok prodat 3200 elektrických aut. Citigo stojí přes 400 tisíc korun | Firmy a trhy | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...ele#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_byznys&utm_content=main

    jen aby nepřestřelili :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIXX: dle mých info to dela minimalne tesla
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: co budeme robit so vsetkymi tymi baterkami?!

    Energy storage with second life batteries by ENGIE and Umicore | ENGIE Innovation
    https://innovation.engie.com/...ews/news/energy-storage/energy-storage-with-batteries-at-engie/12866
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: aha mna zmiatlo ze to tam udavaju ako spotrebu a nie ako dojazd, 8,4 uz je realistickejsie
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: asi to neni podstatný, ale píše se tam 11,9km/l, takže nějakých 8,4l/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo bys mohl napsat do google "citace clanku, ktere pisi, co si prave ted myslim"
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    jo to delam dycky, nakonec narazim na lidi co znam a vim, ze se jim da verit :) holt praci si zase neusetrim...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo inverzne, podivej se kdo tento clanek cituje .. https://citations.springer.com/item?doi=10.1007/s11367-014-0788-0
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: bohuzel uz je starsi (2014), ale jsi na spravne ceste. Vem si nejnovejsi clanek jaky muzes najit, a mrkni do jeho referenci. Klidne vychazej i z tech clanku, ktere se ti nezdaji .. dost mozna zjistis, ze skutecne vychazi z nejakych tabulek zalozenych na cislech z prumyslu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Local emissions of toxic substances from the manufacturing stages are an environmental aspect brought up by Hawkins et al. (2013a) as a possible disadvantage of electric powertrains, and especially in connection to battery production. Few other studies in Table 2 include the human toxicity potential (HTP), and to broaden the analysis of the topic, Fig. 6 presents our own results (Messagie 2013) for HTP in units of 1,4-dichlorobenzene (DCB) equivalents, a well-known pesticide. Our results confirm the earlier work of Hawkins et al. (2013a) and indicate significantly higher impact from BEVs than ICEVs with respect to toxicity. The largest impact comes from the equipment cycle of the non-powertrain parts (base vehicle) for both the BEV and the ICEVs. But in the case of the BEV, the components specific to the electric powertrain (Li-ion battery, electric motor and power electronics) together cause close to half of the overall impact (44 % in this specific case). In the ICEVs, the small electric starter motor and catalytic converters in the conventional propulsion system have an important impact.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Environmental impacts of hybrid, plug-in hybrid, and battery electric vehicles—what can we learn from life cycle assessment? | SpringerLink
    https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11367-014-0788-0

    tohle vypada jako asi nejprinosnejsi clanek
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    slo mi o to jestli nekdo nahodou nema nejake odkazy zdroje po ruce, ze bych si usetril praci... v clancich na Nature Chemisty a Nature Materials se daji dohledat nejake kvalitativni data, ale radej bych chtel nejakou prumyslove validni analyzu
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: ja pozuivam scopus.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: potrebuju nejaky podklady a cisla co pisu do grantu na aplikovany vyzkum. delam do AHSS oceli a zajimalo by me presne to srovnani. nikde zadna verejne nebo i neverejna hodnoverna data nemuzu najit. dodavatele a automobilky si to drzi a nejaka obecna LCA je vzdycky zatizena tim, kdo a za jakym ucelem ji dela.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SEJDA: SUMAC pracuje pro Jaguar, nebo něco takovýho, takže má trošku bias :D a afaik žije v UK
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: lidi co se v tom pohybuji zpracovavaji data do tabulek a pri modelovani se pak pouzivaji tyto tabulky jako podklad. Empiricka data maji slabinu, ze jsou 1) optimalizovana (aby dobre vypadala, protoze ..) 2) ze jsou zatizena specifikem, ktere pro jine platit nemusi 3) nebavime se o motorech v elektrarnach, ktery obsluhuje vyskoleny team, ale o motorech aut, ktere obsluhuji lidi skoleni na "provoz na silnici".
    Takze se vzdy vychazi z nejakych prumeru, u kterych se jindy na jinem prikladu ukazalo, ze funguji dost dobre.
    Necekal bych, ze tomu budes rozumnet po precteni si nekolika komentaru (jedno jestli kratkych jako tady, nebo dlouchych v nekterych fake-news) v cestine. Bez toho, aniz by ses pustil do hledani si infomaci sam, typicky v odbornych knichach prodavanych v zahranici resp. v odbornych clancich vychazejicich v odbornych zahranicnich casopisech (Logistika, recyklace, produkce atp.). Pokud svou uroven znalosti chces drzet alespon na urovni pouceny vesnicky mudrc, zacni cist noviny zamerene na ekonomicke informace pro masy, jako jsou napriklad Forbes, Financial Times, teoreticky by mohly fungovat, kterekoli evropske "Hospodarske noviny" akorat tu plati, ze cim mensi rybnik (Cesko), tim vice se pise o (ceskych) hovnech typy "reditelem spolecnosti s obratem par susnu se stal XY", nebo "rozhovor se zakladatel startupu, ktery nahodou uspel".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam