• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    October: Growing preference for SUVs challenges emissions reductions in passenger car mark
    https://www.iea.org/...reference-for-suvs-challenges-emissions-reductions-in-passenger-car-mark.html

    SUVčka mezi 2010-2018 zvedly spotřebu ropy o 3,3 m barelů denně
    EVs snížily o 0,1 m barelů denně

    long way to go...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Me nikdy otazka trvanlivosti paliv nenapadla, tak jsem sel googlit. Prej kdyz jsou vzduchotesne uzavreny tak vydrzej dlouho. V plastikovym kanystru dva roky, v kovovym zadnej udaj neudavaj, takze to nejspis nebude relevantni problem. Ale nadrz u auta vzduchotesna neni, takze kdyz to nekdo necha dlouho stat tak ty tekavejsi slozky se mohou casem vyparit. To fakt existuje, ze nekdo pres zimu necha auto do jara stat? I kdyz, ja nechavam v zime stat motorku - vetsinou tak od listopadu do dubna - a zpravidla po nastartovani nic nepozoruju.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Skoda EV Mule Hits The Nurburgring, Will Be A Production Version Of The Vision iV Concept | Carscoops
    https://www.carscoops.com/...-the-nurburgring-will-be-a-production-version-of-the-vision-iv-concept/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    benzín standardně vydrží do dvou let a nafta do tří až pěti, jestli se dobře pamatuju. Ale ty biopaliva to asi kurví trošku víc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nebol jeden z argumentov ICEmanov, ze benzin mozem nechat v nadrzi aj pol roka a nedegraduje ako baterka? preco sa teda obavaju a v zime dotankovavaju? ja teda za seba musim povedat, ze beno co mam do sekaciek nejako neriesim, po zime som vzdy nastartoval, jediny problem som mal raz, ked ostalo palivo v sustave a po zime bol zavodneny karburator

    "Které palivo je tedy bez E5 bioethanolu ? Jde mi o to co natankovat do nádrže před zimou aby mi benzín v nádrži do jara nedegradoval."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda chce příští rok prodat 3200 elektrických aut. Citigo stojí přes 400 tisíc korun | Firmy a trhy | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...ele#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_byznys&utm_content=main

    jen aby nepřestřelili :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIXX: dle mých info to dela minimalne tesla
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: co budeme robit so vsetkymi tymi baterkami?!

    Energy storage with second life batteries by ENGIE and Umicore | ENGIE Innovation
    https://innovation.engie.com/...ews/news/energy-storage/energy-storage-with-batteries-at-engie/12866
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: aha mna zmiatlo ze to tam udavaju ako spotrebu a nie ako dojazd, 8,4 uz je realistickejsie
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: asi to neni podstatný, ale píše se tam 11,9km/l, takže nějakých 8,4l/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo bys mohl napsat do google "citace clanku, ktere pisi, co si prave ted myslim"
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    jo to delam dycky, nakonec narazim na lidi co znam a vim, ze se jim da verit :) holt praci si zase neusetrim...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo inverzne, podivej se kdo tento clanek cituje .. https://citations.springer.com/item?doi=10.1007/s11367-014-0788-0
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: bohuzel uz je starsi (2014), ale jsi na spravne ceste. Vem si nejnovejsi clanek jaky muzes najit, a mrkni do jeho referenci. Klidne vychazej i z tech clanku, ktere se ti nezdaji .. dost mozna zjistis, ze skutecne vychazi z nejakych tabulek zalozenych na cislech z prumyslu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Local emissions of toxic substances from the manufacturing stages are an environmental aspect brought up by Hawkins et al. (2013a) as a possible disadvantage of electric powertrains, and especially in connection to battery production. Few other studies in Table 2 include the human toxicity potential (HTP), and to broaden the analysis of the topic, Fig. 6 presents our own results (Messagie 2013) for HTP in units of 1,4-dichlorobenzene (DCB) equivalents, a well-known pesticide. Our results confirm the earlier work of Hawkins et al. (2013a) and indicate significantly higher impact from BEVs than ICEVs with respect to toxicity. The largest impact comes from the equipment cycle of the non-powertrain parts (base vehicle) for both the BEV and the ICEVs. But in the case of the BEV, the components specific to the electric powertrain (Li-ion battery, electric motor and power electronics) together cause close to half of the overall impact (44 % in this specific case). In the ICEVs, the small electric starter motor and catalytic converters in the conventional propulsion system have an important impact.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Environmental impacts of hybrid, plug-in hybrid, and battery electric vehicles—what can we learn from life cycle assessment? | SpringerLink
    https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11367-014-0788-0

    tohle vypada jako asi nejprinosnejsi clanek
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    slo mi o to jestli nekdo nahodou nema nejake odkazy zdroje po ruce, ze bych si usetril praci... v clancich na Nature Chemisty a Nature Materials se daji dohledat nejake kvalitativni data, ale radej bych chtel nejakou prumyslove validni analyzu
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: ja pozuivam scopus.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam