• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    nicmene ta rentabilita v kazdy zemi muze bejt jina. pripadne muze bejt jinej i pomer ekofanousku :) ...ale i ekofanousek bude chtit reseni se kterym nebude mit starosti a bude plnit nejakej ucel...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SEJDA: poptavka se meri prodanymi (pripadne rezervovanymi) kusy za urcite obdobi, muzes tomu rikat i minuly vyvoj poptavky. ja nejsem investor, me zajma, jestli je tam ekonomicky opodstatneni. pokud bude poptavka vysoka, pak verim, ze si to ta masa lidi spocitala. pokud je poptavka mala (napr. 10ks za 2019, nebo 1% prodanych kusu oproti novym bateriim), pak jde spis o marketingovy tah, ktery ma firmu zviditelnit, nez vyrobek, ktery ma nejakou budoucnost

    mas pravdu, kolik kusu se prodava prave v tuhle minutu me opravdu nezajma .)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    u tohoto bude zalezat aj na zasobach, lebo asi sa neda presne povedat, kedy sa ktory zakaznik rozhodne, ze jeho baterka do EV uz nie je dost dobra a rozhodne sa ju vymenit, takisto kazdy jazdi inak, takze tu baterku vybucha za inu dobu, tak tam je to take nestabilne co sa tyka dodavok starych baterii (predpokladam, ze sa do jednoho modulu nebudu miesat baterie roznych vyrobcov a chemii)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: jak se meri "poptavka v zemi" resp. "aktualni poptavka v zemi"?
    Zkusene investory spise zajima, jaky byl minuly vyvoj, jaky je spotrebitelsky potencial, jaky je prostor pro rust .. Skutecne malo koho zajima to, co je prave ted ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: aha, tak to sorry, nejak sem si nedokazal predstavit, ze se to vyplati i se snizenou kapacitou baterek a rizikem, ze naka z nich je treba natloukla apod.

    zajmalo by me, kolik tehle second-life kusu z celkovyho objemu vyrobi a v jaky zemi je jak velka poptavka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: ja tam vidim napisane:

    Powervault 3eco uses recycled, ‘second-life’ batteries from electric vehicles to provide a cheaper alternative to Powervault 3.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: to jsou ale novy baterky, pokud se nepletu. seriova vyroba, quality assurance atd.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: ale to nie je vykrik, ale realny biznis

    Powervault: home electricity storage
    https://www.powervault.co.uk/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: sorry, ja nevim jak funguje bms a nechci ani vest akademickou diskuzi o tematu, kterymu nerozumim. Nicmene co vim je, ze baterie hori, hori dlouho, obcas nakej sunt zacne horet samovolne, at uz pri nabijeni nebo v letadle. v cinzaku predpokladam nebudes investovat do stejnejch zabezpeceni jako jsou velky bateriovy uloziste. pokud to i u starejch baterek s rentabilnim business casem vyresi bms, tak sorry.

    z tvyho prispevku sem nabyl dojmu, ze chces vzit pouzity baterie ze skladky a soupnout je na par dratech do sklepa, jen proto, ze by se proste nemely vyhazovat a recyklace je draha. takze mi to prislo spis jako vykrik od tebe
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: tento vykrik by si mal podlozit statistikami poziarov velkych bateriovych ulozist HZSCR, ak tomu chces dat nejaku vahu (a nie, nezapocitavaj do toho poziary notebookovych bateriek alebo vysokozdviznyh vozikov, ktore nemaju BMS :)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JIMIQ: nevim odkud porad vylizate :0
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: preto pisem, ze by sa musel poriesit BMS neasi :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    kde se furt berou tihle stand-up komici?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: jo, na podpal cinzaku je nejlepsi dat stary baterky do sklepa :) solidni pepo...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    SUMAC: cetl jsem ze s velkou slavou dokazou recyklovat 80% kovu jako kobalt, ale zbytek drte sypou na hromadu. a to bylo kecu jak lithiim je novy zlato. pak temhle claimum o 96% moc neverim.

    nejbliz realite je stavet z jetych batterypacku failproof stacionarni uloziste a jeste par let je trapit, nez to vsechny segmenty definitivne vzdaji. Siemens ma na to dojeni polomrtvych baterek celkem sofistikovanej system.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak stale je dost rodinnych domov, ktore by tento "odpad" zuzitkovali, myslim, ze biznis plan je to vynosny, zvlast s projekciou toho, ze ukladanie energie bude teraz take eldorado, na ktore naskocia energeticke spolocnosti a mozno sa tam ciastocne transformuju aj automobilky cez nejake mobilne v2g uloziska
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: *cinzaku. Mobilni klabesnice..
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Mno, my zrovna v contaku sklepy nemame k dispozico najemnikum, jsou tam nejaky komercne vyuzivany prpstory.
    Me ani tak neslo o prostor, ale ja nejak nevim k cemu by mi doma ty akumulatory byly?

    Jako chapu ze na domku so das kolektory apod. Ale to se vetsiny z milionu najemniku v praze netyka vubec, tarof mam taky jenom jeden. Takze vlastne vubec nevim k cemu, proc bych si tam tu elektrinu ukladal..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: v cinzaku nemate sklepne prostory? u nasich su nevyuzite, zapratane akurat starym nabytkom, to keby sa vyprace, tak by tam vyslo odhadom aj 100 tych bateriek, akurat by sa musel poriesit bms, nech by mali polovicnu kapacitu tak 100x10kWh by stale bolo 1MWh ulozisko pre 12 bytov
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Mno ja treba si moc neumim predstavit co bych s tim v cinzaku uprostred prahy delal...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam