JPLABS: Ten hydroplan je, pokud se nemylim, prestaveny klasicky hydroplan kde v ramci tehdejsiho technickeho designu nebyla konstrukce elektro aero zohlednena. Je to technologicke demo, experiment.
Smysluplne elektro letadlo je tadyto :
[ PETER_PAN @ Elektromobily ]
Letajicich letadel par je, vetsinou jsou tu ultralighty pro 1-2 pasazery. Rozmach elektroletadel lze predpovidat v dobe kdy kapacita baterek bude 400+ Wh/kg. Dneska jsme na cca 300 Wh/kg (Lithium-ion battery), kdyz zacinaly pred lety tak prvni optimalizovane meli jen okolo 100 Wh/kg. Tzn. za 2 dekady je tu ohromny vyvoj a 400 Wh/kg je dosazitelnych. V nekterych experimentech uz dnes, ale to neni hotova baterie.
Jak pisu jinde, treba tady:
[ PETER_PAN @ Elektromobily ] Kazda dalsi generace baterek se zacne vyrabet az dojede planovana zivotnost stavajicih linek. Technologicka zivotnost vyrobniho programu je ruzna, ale u treba mikroelektronickych komponent to byva klidne i jen 5-6 let nekdy. Tj. vyrobni zivotni cyklus je kratky. To plati dneska teda i pro auta, mobily (jeste kratsi).