• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Automobilka nic takovýho udělat nemůže. Automobilka musí napsat dojezd dle metodiky WLTP, stejně jako automobilka píše spotřebu dle WLTP.

    Žádnou jinou spotřebu/dojezd udávat nesmí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KEB: slušná automobilka ten dojezd napíše jak za tepla, tak za studena...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto by bolo vtipne, keby to nebolo smutne

    "Tesla is delivering around 100kwh batteries, and getting close to 390 miles from that pack.

    GM announced a battery architecture supporting 50–200kwh packs, and “up to 400 miles” range.

    So their 200kwh pack is getting 10 more miles than Teslas 100kwh pack."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Mrkni na tohle: COMODOR_FALKON
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To by se taky dalo udělat měření reálnýho dojezdu dle WLTP v zimě a dojít ke stejnýmu závěru.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: oni ale nezmerili "o kolik je dojez mensi v zime" ale jenom "o kolik je mensi" .. ze bude dojezd mensi se da cekat. Na to abys urcil "v zime" potrebujes jeste jedno mereni, ktere neni "v zime"
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: předpokládám, že když viděl čísla u "nejlepší na světě Tesly" tak se zapomněl. :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to pisal nejaky expert na zlomky "Test zjistil, že elektromobily v průměru ujedou v zimním počasí o 18,5 procenta kratší vzdálenost, než jakou výrobci uvádí v parametrech, tedy skoro o čtvrtinu. "

    mne to teda vychadza necela petina, ale vedel by som to zaokruhlit aj na polovicu :D
    KEB
    KEB --- ---
    teda tesla výsledek nic moc

    Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...lny-dojezd-elektromobilu-klesne-v-zime-az-o-ctvrtinu-ukazal-velky-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Sion Power's Li-Metal Batteries To Offer 420 Wh/kg Commercially
    https://insideevs.com/news/404544/sion-power-li-metal-batteries-420-whkg/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    paradni kousek

    VW Commercial Vehicles unveils e-BULLI; electric T1 - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/03/20200320-ebulli.html
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    patri to sem? :)

    Case unveils all-electric backhoe with 90% lower cost of operation - Electrek
    https://electrek.co/2020/03/16/case-electric-backhoe/amp/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Teoreticky ano, ale pouze v případě přechodu na bateriové podvozky a použití exotických materiálů, kdy se jen těžko dostanou na výrobní náklady Tesly, která ty rezervy v rámci cost effective možností průběžně vytěžuje na maximum.

    Spíš naopak:
    Vyšší energetická hustota si vyžádá výkonnější, těžší chlazení, masivnější (rychlejší, detailnější) BMS...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: 900Wh/L je cca tech 350Wh/kg u klasickych Lithium-ion baterek. Nevim jak u "All-Solid-State".

    COMODOR_FALKON: Praveze v konstrukci battery packu jsou ohromne rezervy. Mas pravdu ze pomer mezi Wh/kg bateriovych clanku a Wh/kg battery packu je propastny. U tehle baterky je zajimavy ten life-time, to je opravdu moc pekne 1000 cyklu (pokud se jedna o 1000 celych cyklu).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SHEFIK:

    https://www.sait.samsung.co.kr/saithome/about/press_view.do?new_seq=1123

    Samsung Presents Groundbreaking All-Solid-State Battery Technology to ‘Nature Energy’
    2020.03.10

    On March 9 in London, researchers from the Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) and the Samsung R&D Institute Japan (SRJ) presented a study on high-performance, long-lasting all-solid-state batteries to Nature Energy, one of the world’s leading scientific journals.

    Compared to widely used lithium-ion batteries, which utilize liquid electrolytes, all-solid-state batteries support greater energy density, which opens the door for larger capacities, and utilize solid electrolytes, which are demonstrably safer. However, the lithium metal anodes that are frequently used in all-solid-state batteries, are prone to trigger the growth of dendrites1 which can produce undesirable side effects that reduce a battery’s lifespan and safety.

    To overcome those effects, Samsung’s researchers proposed utilizing, for the first time, a silver-carbon (Ag-C) composite layer as the anode. The team found that incorporating an Ag-C layer into a prototype pouch cell enabled the battery to support a larger capacity, a longer cycle life, and enhanced its overall safety. Measuring just 5µm (micrometers) thick, the ultrathin Ag-C nanocomposite layer allowed the team to reduce anode thickness and increase energy density up to 900Wh/L. It also enabled them to make their prototype approximately 50 percent smaller by volume than a conventional lithium-ion battery.

    This promising research is expected to help drive the expansion of electric vehicles (EVs). The prototype pouch cell that the team developed would enable an EV to travel up to 800km on a single charge, and features a cycle life of over 1,000 charges.

    (From left) Yuichi Aihara, Principal Engineer from SRJ, Yong-Gun Lee, Principal Researcher and Dongmin Im, Master from SAIT

    As Dongmin Im, Master at SAIT’s Next Generation Battery Lab and the leader of the project explained, “The product of this study could be a seed technology for safer, high-performance batteries of the future. Going forward, we will continue to develop and refine all-solid-state battery materials and manufacturing technologies to help take EV battery innovation to the next level.”

    * source : https://news.samsung.com/...sents-groundbreaking-all-solid-state-battery-technology-to-nature-energy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Errr... Ne...
    Ale názorně ukazuješ, jaké mohou mít podobné zavádějící PR informace dopad na lidi, co nejsou dostatečně technicky znalí.

    Ačkoliv se baterie postupně zlepšují, žádný skokový vývoj se nekoná.

    Tahle (laboratorní) baterie má cca 350 Wh/Kg.
    Tesla (vyráběná) baterie má 250 Wh/kg (ale už avizovali, že budou schopni to navýšit na 330 Wh/kg)

    Takhle to vypadá jako významný rozdíl, ale battery pack neobsahuje jen baterie a nejde jen o energii na palubě, ale i o spotřebu.

    Tesla battery pack má cca 160 Wh/kg a úsporný provoz.
    Ten od Samsungu by mohl mít cca 200 Wh/kg, což tak nějak akorát vykompenzuje žravější EV konkurence...
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: i toto ma vliv na cenu
    pro mne hlavnim duvodem proc si nekoupit nove elektroauto (jako ze to stejne asi udelam a bude to Corsa e), je prave fakt technologickeho pokroku, kdy nechci skoncit za 3-4 roky s tezko prodejnym autem, kdy diky novym technologiim muze byt standard dojezt 600+km a super ultra rychlym nabijenim a ja budu mit ojete auto s dojezdem okolo 250km
    ekonomie je slozita a nastesti nelze vsechny parametry zahrnout, ale napr. dokola omylany prislib id3 ma opravdu vliv na poptavku po konkurenci, nebot spousta lidi ceka co se stane s cenou ostatnicha vzhledem ke kvalitam id3. Zde odvadi VW dobrou praci, sice ne pro elektromobilitu, ale pro sebe.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na ceny má vliv pouze konkurence na trhu, ne v labu. Dokud nemají reálný produkt, který by mohli někomu prodat, tak je to konkurence jen teoretická, bez vlivu na ceny...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: hlavne je dobre, ze sa tomu venuje tolko firiem, takto ten pokrok baterii pojde rapidne vpred a konkurencia bude tlacit ceny nadol
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Je hezké vidět, že jim ještě neujel vlak...
    Baterie sice nic moc, navíc furt v labu, ale aspoň je vidět snaha držet krok s Teslou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam