• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ano, WLTP je idealizovaný a v některých případech dokonce absolutně nesmyslný (plug-in hybridy, u kterých tam vycházejí naprostý kraviny). A v marketingových materiálech se povinně uvádí WLTP.

    Problém se srovnáním léto - zima na bázi WLTP je v tom, že nemůžeš vzít WLTP jako léto a porovnat to se zimou, protože tam ti vyjde spíš srovnání realita vs. WLTP.

    Na srovnání léto - zima je potřeba reálnej test v léta a v zimě.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: WLTP je poměrně přesně definován - WLTC část v laboratoři probíhá při teplotě 14°C, RDE část má normálně probíhat při teplotě mezi 0-30°C a do nadmořské výšky 700m..

    Kazdopadně v takzvaných dokumentech coc se uvádí skutečně ta hodnota zmena v režimu Wltc. Měření RDE je jen kontrolní měření - jsou tam ještě různé konstanty, ale ty se řeší jen u spalovaku.

    A jak jsem říkal, pokud automobilka za něco stojí, nad rámec údajů z wltp taky uvede dojezd v teplotách po 0°C...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SMRGL: WLTP nerika "mereni probiha v lete" ani "mereni v zime". A to je chyba, ani benzinaky nemaji stejnou spotrebu, naftaky uz vubec ne.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: ano, to je pravda. WLTP je stejně zase jen zidealizovana testovací metodika... I když lepší než NEDC
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Nevím jak u dojezdu, u spotřeby se musí udávat WLTP údaje. Tady se to možná dá okecat nějakým "zhruba" nebo tak. Nebo svýst na tu zimu – ale ten první údaj je očividně WLTP, takže to zkresluje ten rozdíl (očividně nemohli/nechtěli použít reálnej dojezd v létě).
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: například

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: neřekl jsem v homologačních údajích... Toto může napsat do informací pro zákazníky a některé to taky píšou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Automobilka nic takovýho udělat nemůže. Automobilka musí napsat dojezd dle metodiky WLTP, stejně jako automobilka píše spotřebu dle WLTP.

    Žádnou jinou spotřebu/dojezd udávat nesmí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KEB: slušná automobilka ten dojezd napíše jak za tepla, tak za studena...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto by bolo vtipne, keby to nebolo smutne

    "Tesla is delivering around 100kwh batteries, and getting close to 390 miles from that pack.

    GM announced a battery architecture supporting 50–200kwh packs, and “up to 400 miles” range.

    So their 200kwh pack is getting 10 more miles than Teslas 100kwh pack."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Mrkni na tohle: COMODOR_FALKON
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To by se taky dalo udělat měření reálnýho dojezdu dle WLTP v zimě a dojít ke stejnýmu závěru.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: oni ale nezmerili "o kolik je dojez mensi v zime" ale jenom "o kolik je mensi" .. ze bude dojezd mensi se da cekat. Na to abys urcil "v zime" potrebujes jeste jedno mereni, ktere neni "v zime"
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: předpokládám, že když viděl čísla u "nejlepší na světě Tesly" tak se zapomněl. :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to pisal nejaky expert na zlomky "Test zjistil, že elektromobily v průměru ujedou v zimním počasí o 18,5 procenta kratší vzdálenost, než jakou výrobci uvádí v parametrech, tedy skoro o čtvrtinu. "

    mne to teda vychadza necela petina, ale vedel by som to zaokruhlit aj na polovicu :D
    KEB
    KEB --- ---
    teda tesla výsledek nic moc

    Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...lny-dojezd-elektromobilu-klesne-v-zime-az-o-ctvrtinu-ukazal-velky-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Sion Power's Li-Metal Batteries To Offer 420 Wh/kg Commercially
    https://insideevs.com/news/404544/sion-power-li-metal-batteries-420-whkg/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    paradni kousek

    VW Commercial Vehicles unveils e-BULLI; electric T1 - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/03/20200320-ebulli.html
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    patri to sem? :)

    Case unveils all-electric backhoe with 90% lower cost of operation - Electrek
    https://electrek.co/2020/03/16/case-electric-backhoe/amp/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Teoreticky ano, ale pouze v případě přechodu na bateriové podvozky a použití exotických materiálů, kdy se jen těžko dostanou na výrobní náklady Tesly, která ty rezervy v rámci cost effective možností průběžně vytěžuje na maximum.

    Spíš naopak:
    Vyšší energetická hustota si vyžádá výkonnější, těžší chlazení, masivnější (rychlejší, detailnější) BMS...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam