• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ano, WLTP je idealizovaný a v některých případech dokonce absolutně nesmyslný (plug-in hybridy, u kterých tam vycházejí naprostý kraviny). A v marketingových materiálech se povinně uvádí WLTP.

    Problém se srovnáním léto - zima na bázi WLTP je v tom, že nemůžeš vzít WLTP jako léto a porovnat to se zimou, protože tam ti vyjde spíš srovnání realita vs. WLTP.

    Na srovnání léto - zima je potřeba reálnej test v léta a v zimě.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: WLTP je poměrně přesně definován - WLTC část v laboratoři probíhá při teplotě 14°C, RDE část má normálně probíhat při teplotě mezi 0-30°C a do nadmořské výšky 700m..

    Kazdopadně v takzvaných dokumentech coc se uvádí skutečně ta hodnota zmena v režimu Wltc. Měření RDE je jen kontrolní měření - jsou tam ještě různé konstanty, ale ty se řeší jen u spalovaku.

    A jak jsem říkal, pokud automobilka za něco stojí, nad rámec údajů z wltp taky uvede dojezd v teplotách po 0°C...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SMRGL: WLTP nerika "mereni probiha v lete" ani "mereni v zime". A to je chyba, ani benzinaky nemaji stejnou spotrebu, naftaky uz vubec ne.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: ano, to je pravda. WLTP je stejně zase jen zidealizovana testovací metodika... I když lepší než NEDC
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Nevím jak u dojezdu, u spotřeby se musí udávat WLTP údaje. Tady se to možná dá okecat nějakým "zhruba" nebo tak. Nebo svýst na tu zimu – ale ten první údaj je očividně WLTP, takže to zkresluje ten rozdíl (očividně nemohli/nechtěli použít reálnej dojezd v létě).
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: například

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: neřekl jsem v homologačních údajích... Toto může napsat do informací pro zákazníky a některé to taky píšou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Automobilka nic takovýho udělat nemůže. Automobilka musí napsat dojezd dle metodiky WLTP, stejně jako automobilka píše spotřebu dle WLTP.

    Žádnou jinou spotřebu/dojezd udávat nesmí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KEB: slušná automobilka ten dojezd napíše jak za tepla, tak za studena...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto by bolo vtipne, keby to nebolo smutne

    "Tesla is delivering around 100kwh batteries, and getting close to 390 miles from that pack.

    GM announced a battery architecture supporting 50–200kwh packs, and “up to 400 miles” range.

    So their 200kwh pack is getting 10 more miles than Teslas 100kwh pack."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Mrkni na tohle: COMODOR_FALKON
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To by se taky dalo udělat měření reálnýho dojezdu dle WLTP v zimě a dojít ke stejnýmu závěru.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: oni ale nezmerili "o kolik je dojez mensi v zime" ale jenom "o kolik je mensi" .. ze bude dojezd mensi se da cekat. Na to abys urcil "v zime" potrebujes jeste jedno mereni, ktere neni "v zime"
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: předpokládám, že když viděl čísla u "nejlepší na světě Tesly" tak se zapomněl. :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to pisal nejaky expert na zlomky "Test zjistil, že elektromobily v průměru ujedou v zimním počasí o 18,5 procenta kratší vzdálenost, než jakou výrobci uvádí v parametrech, tedy skoro o čtvrtinu. "

    mne to teda vychadza necela petina, ale vedel by som to zaokruhlit aj na polovicu :D
    KEB
    KEB --- ---
    teda tesla výsledek nic moc

    Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...lny-dojezd-elektromobilu-klesne-v-zime-az-o-ctvrtinu-ukazal-velky-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Sion Power's Li-Metal Batteries To Offer 420 Wh/kg Commercially
    https://insideevs.com/news/404544/sion-power-li-metal-batteries-420-whkg/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    paradni kousek

    VW Commercial Vehicles unveils e-BULLI; electric T1 - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/03/20200320-ebulli.html
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    patri to sem? :)

    Case unveils all-electric backhoe with 90% lower cost of operation - Electrek
    https://electrek.co/2020/03/16/case-electric-backhoe/amp/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Teoreticky ano, ale pouze v případě přechodu na bateriové podvozky a použití exotických materiálů, kdy se jen těžko dostanou na výrobní náklady Tesly, která ty rezervy v rámci cost effective možností průběžně vytěžuje na maximum.

    Spíš naopak:
    Vyšší energetická hustota si vyžádá výkonnější, těžší chlazení, masivnější (rychlejší, detailnější) BMS...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: 900Wh/L je cca tech 350Wh/kg u klasickych Lithium-ion baterek. Nevim jak u "All-Solid-State".

    COMODOR_FALKON: Praveze v konstrukci battery packu jsou ohromne rezervy. Mas pravdu ze pomer mezi Wh/kg bateriovych clanku a Wh/kg battery packu je propastny. U tehle baterky je zajimavy ten life-time, to je opravdu moc pekne 1000 cyklu (pokud se jedna o 1000 celych cyklu).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam