• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DRZEEF
    DRZEEF --- ---
    COMODOR_FALKON: na elektromobil nemas prachy :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Elektromobily je nově možné nabíjet i na čerpacích stanicích MOL - Elektrickevozy.cz
    https://elektrickevozy.cz/clanky/elektromobily-je-nove-mozne-nabijet-i-na-cerpacich-stanicich-mol
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    podla mna ten graf ukazuje ze ludia zacali cakat na Model Y, ja osobne by som tiez preferoval 5. dvere miesto kufrika v sedane, takze Model 3 je pre mna uz neaktualny
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Nedokážu to v této chvíli ověřit, ale ten linkovaný článek...
    Ta práce se statistikou...
    Skoro level AutoForum...
    ABS
    ABS --- ---
    Jenom pro zajímavost. Byl u mne o víkendu skot, který často jezdí do Norska a říkal že spousta lidí je tam hrubě nespokojená s Teslou, kromě špatné kvality z výroby a mizerného servisu prý má hodně aut po čase problém s baterií. Koukám na Bjorn na YouTube a zdálo se mi to divné, nicméně něco na tom bude: https://www.wheelsjoint.com/tesla-sales-collapse-in-norway-audi-e-tron-takes-the-lead/
    Ono mne se to zdá super auto, ale když někdo utratí tak těžké peníze, čeká více. I tak je super to jako jasný důkaz, že lze mít vysoký podíl EV i bez Tesla a ostatní výrobci se také snaží.
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: tak potom z toho udělat crossover elektrolejbusu a traktoru.

    Navíc pokud se rozjede agrovoltaika, tak už zdaleka nebudou potřeba takový obrovský mrchy, co akorát prasi půdu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Vypadá to dobře...
    Tedy až na výrobce proslulého pochybnými praktikami...
    Sice v EU bude asi značná část jejich arzenálu nelegální, ale i tak bych měl problém jim věřit...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Autonomous Electric Tractor - Future of Farming | John Deere
    http://www.youtube.com/watch?v=gMaQq_vRaa8
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: problem je vzdycky spolehlivost. ono treba u zavlazovani neco na ten zpusob funguje bezne - viz
    Modern, Efficient Irrigation Systems Save Money For Farmers
    https://www.youtube.com/watch?v=O5alY311d1A
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THEODORT: přitom zrovna tohle by se už dneska dalo poměrně levně pořešit nějakejma autonomníma minivzchuloděma - dronama, co by ten kabel drželi v dostatečný vejšce nad polem aby nepřekážel, imho to bude podstatně levnější, než baterky.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: tusim ze to bylo ve Slunecnim Meste ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Elektrický traktory? to už zkoušeli soudruzi v Sajuzu!

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak. Hlavne trend budou mensi stroje, ktere jsou schopny obhospodarovavat mensi vymery poli. Ten trend je zrejmy a spravny. Nikoli navrat k uplne malym polickam, ale lepe strukturovanym mensim polim. Myslim ze trend budou kapotovane traktory ve velikosti zhruba traktoru 60. let s moznosti semi-autonomnim rizenim (operator sedi nekde a ma na starosti vice stroju).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: To si nemyslím...
    Předně u traktorů hraje dost velkou roli hmotnost motoru - ICEV traktor ho má velký a těžký, u EV traktoru bude menší, lehčí, silnější...
    U traktorů půjde i lépe řešit třeba swap baterií...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    DUHOS: V cem vidis vyhodu? Nebylo pro farmare komplikovane jezdit taknovat vodik nebo ho skladovat, kdyz se muze ty svoje cajky dobit nekde ve stodole?
    Priznam, ze jsem tenhle segment nikdy neresil a nepremyslel nad tim, takze se mozna ptam hloupe :).
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    ABS: Jo, to jsem si prave myslel. Jelikoz jsem nasel par digitalnich konceptu, ale nic realneho. Takze diky za potvrzeni.
    Pro Agro segment me konkretne zajimaji takove ty pomocne voziky, nakladace a "valniky", ktere nejsou v zaprahu nonstop 14h denne, ale pouze nekolik malo minut za hodinu.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    KEB: Diky.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    ABS: Jj tady bych to viděl na vodík...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: tak ony jsou to dve ruzny veci, ze. Vytapeni sklama je jeden problem, vetsina lepsich aut to miva nejak osetreny uz od vyrobce - kdyz stahnu okynko tak to slunce mnohem vic cejtim na kuzi nez skrz sklo, na kterym je nejspis nejaka infra vrstva uz naparena. To o cem byla rec je ale vliv barvy karoserie, a tam je matne cerna to absolutni nonplusultra v pohlcovani energie ;) A protoze auta prakticky neznaji pojem tepelna izolace, tak takovy matne cerny auto funguje jako sluncem pohanena pecici trouba.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam