• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KEB: Muzes to vzit podle jakeho cisla chces, ale ten autopilot je uz dnes bezpecnejsi nez prumerny ridic osobaku v libovolne zemi. A do budoucna se ten autopilot bude jen lepsit.
    KEB
    KEB --- ---
    LAUNCHER: nejsem na tom s angličtinou nejlíp, ale nemáme podle té tabulky čísla mnohem lepší? teda na milion km opravdu ne, ale zbytek ano, takže není to spíš tím, že nemáme tolik rovných dlouhých silnic?

    čr Europe 5.8 8.6 11.5 630 2019
    usa 12.4 14.2 7.3 39,888 2018
    KEB
    KEB --- ---
    LAUNCHER: i to bych viděl jako odlišný charakter jízdních podmínek a možná i vozového parku. Nicméně jsme asi mímo téma a dá se to uzavřít větou z článku, že čím novější auto tím víc bezepčnostních prvků a tím i bezpečnější jízda.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KEB: Netusim jak Evropa jako celek. Nicmene v CZ je dle statistik vice smrtelnych nehod nez v USA, prepocteno na ujete kilometry.

    Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
    KEB
    KEB --- ---
    LAUNCHER: vážně by mě zajímalo, jak je to relevantní v Evropě, kde jdou proměnné jiné než ve státech.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Tesla Autopilot safety almost 9x safer than average driving - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/23/tesla-autopilot-safety-9x-safer-than-average-driving/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Ja zase naopak. Soucasny autopilot Tesly ma vyrazne mene nehod na 1mio kilometru, nez prumerny ridic.

    Protoze mi na mem zivote zalezi a dbam spis na ty cisla nez na nejake pocity ci emoce, tak bych se radsi nechal vozit autopilotem a doufam, ze pocet lidskych ridicu bude na silnicich ubyvat - aby me neohrozovali diletanti ci zavodnici vseho druhu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: 40 % lidi jezdi 110-130 s prumerem asi 122 (na neomezenych usecich, bez privesu). Lidi co jezdi nad 160 uz je fakt malo. Ja teda patrim do presneho protipolu tveho pocitu dokonalehych reflexu. ;) Prumerne rychlosti 110 dosahuji vyjmecne a vlastne nejradeji mam rakouske useky IG-L.



    Zdroj: Spolkovy urad pro silnicni vyzkum.
    https://www.bast.de/...hnik/Downloads/Geschwindigkeiten-BAB-2010-2014.pdf?__blob=publicationFile&v=4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tak mě nevadí nechat auto řídit samo, ale tak nějak v tom nevidím výhodu elektromobility, řídit samy se ve stejný míře jako Tesly uměj i benzínový nebo naftový auta.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Vsak ja ti to preju :) Priznam se ze nechat ridit auto bych proste psychicky nedal, ale ze to nekomu nevadi chapu, jen doufam ze me nekdo takovej v tom provozu v nemecku takhle nikdy nepoveze :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Pointa je, ze tak rychle muzu jet jak dlouho chci. Nebo treba 200, kdyby mi na tom zalezelo, ze.

    Uz jenom argumentovat ze nejaky elektroauto dokaze par minut jet rychle je krystalicky zoufalstvi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To bude víc než 1 %. Když jedeš 150-160 po český nebo německý dálnici, tak patříš k těm rychlejším, ale ne nejrychlejším a je spousta aut, co jedou jako ty.

    Jasně, těch 200+ už je výjimka i v tom Německu.

    Ale EV prostě razantně roste spotřeba od cca 110 nahoru a zvláště vyšší EV, jako je to e-Niro, už mají nad 150 ten dojezd sníženej fakt drasticky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Neříkám, že to je standard. Standard to nebyl ani pro mě, ale měl jsem po pěti dnech v Německu všeho plný zuby a potřeboval jsem se dostat rychle domů.

    Pointa je v tom, že s tím nafťákem to bylo pořád snesitelný co do spotřeby, opravdu to žralo až nad 200 km/h (třeba 12 litrů), do 180 jsem se vešel do 8 l/100 km.

    Problém elektromobilu je, že už při jízdě 160 km/h, která je naprosto běžná i na našich dálnicích a spousta lidí tak prostě standardně nastavuje tempomat, klesne jejich dojezd na půlku.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Sasko neni uplne dvakrat typicke Nemecko. Ale dejme tomu, sem tam se podari. Nicmene bych to ani v pripade A17/A4/A14 nevydaval za standard po jedine zkusenosti.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    No to je asi to 1% soferov, myslim ze sa prelinaju sludmi ktori denne jazdia dlhe trasy a momentalne jazdia tie diesely
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já leckdy taky jezdím pomalu a nepoužitelnost ve vysokých rychlostech by pro mě nebyl důvod si EV nekoupit. Ale jsou prostě lidi, kteří rychle jezdit potřebujou a pro ně to může být dealbreaker.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ja nemam kam spechat, takze ja budem jazdit dalnicu svojich 110 jak doteraz, takze vysoka spotreba ma netrapi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Na německý dálnici se dá úplně v klidu jet 160 nebo i víc v kuse.

    V prosinci jsem od první benzínky za hranicema do Lipska dojel s průměrem 189 km/h. Pravda, taky se spotřebou 25 l/100 km :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: S naftovým Superbem jsem dal ze Saarbrückenu do Pardubic průměrnou rychlost něco kolem 130 km/h při průměrný spotřebě pod 9 l/100 km a jednom tankování.

    Ano, zahrnovalo to jízdu s plynem na podlaze kdykoliv byla neomezená rychlost, což u línýho 110 kW Superbu znamenalo typicky 210-220 km/h. Jinak konstantně povolená rychlost + tak 30-40 km/h, takže všude kde v německu bylo 130 km/h jsem jel nějakých 160, na český dálnici konstantně 180.

    Proti jízdě 130 km/h, která je s Ev maximální rozumná, aby to extra nežralo, a která by vytvořila průměr třeba 90 km/h (zácpy a tak), to mohla být úspora třeba 2 hodiny.

    S Kiou e-Niro jsem spěchal z Pardubic do Prahy po D11 a jel jsem 160 km/h. Jen kvůli těm 100 kilometrům tímhle tempem jsem cestou zpátky přes Prahu (jel jsem do Hostína pro chřest, to spěchání bylo proto, že brzo zavírali) musel na hodinu zastavit na nabíječce, protože mě těch 100 km po dálnici stálo stejně energie jako 200 km normálním tempem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, a taky mu to při těch 200 km/h sežralo 66,8 kWh na 133 kilometrů. Tedy na plnou baterii by neujel ani 200.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam