SEJDA: No zrovna v tomhle grafu je krásně vidět, že Prius se od 140 do 160 km/h, kde končí, protože maximálka, srovná s o třídu větším a asi 2x výkonnějším BMW 535d.
A já hlavně nesrovnával diesel a hybrid, o hybridu jsem vůbec nemluvil, ale diesel a benzín. Proti benzínu je diesel výrazně úspornější (viz srovnání 535i a 535d ve tvým grafu, jak někdo poznamenal, není to lineární, takže ten rozdíl mezi benzínovým a dieselovým autem je tam třeba dvojnásobnej, v nejvyšších rychlostech.
Jinak Prius je na dálnici efektivní ne proto, že je hybrid, ale proto, že je extrémně aerodynamickej. Auto se stejným pohonným ústrojím, ale karoserií, která není kompletně podřízená aerodynamice, bude na dálnici mít cca stejnou spotřebu jako benzín bez hybridu.
Opět ověřeno na řádově desítkách modelů v průběhu posledních asi 12 let – počínaje přímým srovnáním hybridního Lexusu RX450h s nehybridním, ale jinak identickým RX350. Po městě rozdíl třeba 7 l/100 km vs. 14 l/100 km, po dálnici tak 11 vs. 12.