COMODOR_FALKON: Bavíme se o lidech, kteří si kupujou nový auta. Lidi, kteří najedou 200 km za týden, si obvykle nekupujou nový auta, protože se jim nevyplatí. A už vůbec si nekupujou nový auta za milion.
Typickej zákazník novýho auta je buďto firma (asi 50 % jsou služební) nebo někdo, kdo jezdí hodně – lidí, co si koupí nový auto na nájezd pod 20 000 km ročně, je fakt minimum, takoví lidi si kupujou spíš ojetiny. Nebo si koupěj Dacii za 200 tisíc. A nefunguje u nich ekonomická výhoda elektromobilu, protože než by se jim zaplatil, trvá to pět let.
Ty jsi příklad extrémně málo jezdícího řidiče, kterýmu by samozřejmě stačil elektromobil. Ale taky jsi příklad člověka, kterej si to nový auto nekoupí.
Pro lidi, co jezdí hodně, je elektrický auto super třeba na ježdění do práce a zpátky. Ale málokdo si kupuje auto jen na to, většinou ty lidi zároveň potřebujou občas dojet někam daleko. A potřebujou to udělat tehdy a tak rychle, jak potřebujou, ne cestou třikrát řešit nabíjení.
S Modelem 3 LR a nabíjením doma už třeba 80 % řidičů může žít, aniž by je to nějak omezovalo.
Ale to pořád lidi, pro který je použitelný elektrický auto, limituje na ty, který mají barák s garáží nebo byt s garážovým stáním, kde mají 380V, a kteří si můžou dovolit 1,5 milionu za Teslu.