• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To byla ta za těch 9 tisíc euro? Tak to potom už chápu. Dojezd 100 kilometrů z toho dělá auto použitelný jen do města.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ta co tu bola z toho nemecka mala 22kWh baterku a dojazd tam pisali 140-180km leto a 100-130km zima
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Aha, já jsem žil v tom, že Zoe jsou všechny s tím 400+ km dojezdem. 250 km dojezd už je na hraně použitelnosti, resp. to nemůže být jediný auto v rodině. A ta s tím ještě menším má kolik?
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jestli ti není za těžko vyhodit 1500kč za červený trenky, tak směle do toho. Virtuálne té poplácám po ramenach, že jsi filantropsky přispěl Elonovi na výzkum atd.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: Tak tyhle s menším odjezdem se dají za 360k koupit i u nás..
    http://www.sauto.cz/osobni/detail/renault-zoe/zoe/18796255

    O rok novější s dojezdem 250km v zahraničí za tuhle cenu už celkem v pohodě taky seženeš. I s vlastní baterkou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak jestli se dá koupit za 320 000 s neutahanou baterkou, tak to začíná bejt smysluplný. U nás jsou za 300 tak leda Fiaty 500E, který mají na prd dojezd.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: rozumim, němčině vládnu mizerně na to, abych to tam dohledal, vím jenom, že když jsem na to koukal před měsícem, tak po pěti minutách klikání sem našel stejnej model s vlastní baterkou za 320.000
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: No pro srovnání je to docela důležitý, protože jestli ta Zoe za 9 tisíc éček je bez baterie, tak to znamená, že reálně bude stát půl milionu, protože baterka je drahá. Nebo k tomu bude pronájem baterky za X tisíc měsíčně, kterej sám o sobě vyjde na podobný prachy jako operativní leasing na menší auto...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: hele maj tam všechno, bez baterky, vlastní, pronajatou, v nějakejch polo/státních programech... zas tak jsem to nezkoumal, ale věřím, že se bude dát něco rozumnýho vybrat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A je to s baterkou? Některý Renaulty měly baterku jen pronajatou...

    Jinak jestli je už Zoe za 9 tisíc éček, tak to začíná bejt zajímavý.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Není mi sice úplně jasné, co je na těch trenkách předraženého, ale OK...
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    OMNIHASH: Je to ještě o chlup ta starší verze Zoe s menším nájezdem, ale jinak ano. Ten rozdíl ani tolik nebude. Čímž se to ekonomicky má šanci slušně vyplatit..
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: prosím, ozvalo se z kouzelného sluchátka, ten rozdíl je minimální:

    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://www.mobile.de/...-Zoe-Zen-R240-KD-neu,-8-fach/vhc:car,ms1:20700_46_/pg:vipcar/302899323.html

    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://www.mobile.de/...e,sro:asc,ms1:20700_6_,frn:2017,frx:2017,dmg:false/pg:vipcar/294667080.html
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: S penězi za údržbu vozu rozhodně méně. To opotřebení je výrazně nižší. Nehledě na to, že si to auto přivezu ze zahraničí za výrazně méně než 450k. Ale to už je jedno. Jsem přesvědčen, že i za těch 450k se spoustě lidem vyplatí. Natož třeba ve firmě, kde najezdí auto kolem 3k měsíčně s najezdem do 200km denně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Aby se vrátilo 200k, tak budeš potřebovat najet tak 150 000 km, ne? To bych si asi v Zoe s chutí odpustil :)
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: A těch 200k je reálné, aby se mi během pěti let vrátilo, což mi přijde fajn. Ale ano, toužím po elektru..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Tak 2017 Zoe srovnávej s 2017 Cliem. To i docela slušný stojí 200 - 250 tisíc. Takže tam máš furt dalších 200 000 rozdílu.

    Jako samozřejmě pokud prostě toužíš po elektromobilu, tak to dává smysl už jen proto, abys ho měl. Ale ekonomickej smysl prostě zatím malý elektra nemaj.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: No já srovnávám Zoe z 2017 s cenou do 450k a nového Clia. Navíc co se mě týče, tak by to bylo jediný auto. Si za to Elektro rád připlatím a furt mi přijde, že to pro mě má smysl i ekonomický. Navíc moc rád bych i soláry na střechu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Jakej rozdíl 200k? Clio stojí 250 tisíc (teda samozřejmě "již od") nový v krámě. Nová Zoe stojí asi 800 tisíc. I když dorovnám Clio výbavou a motorem, tak bude stát třeba 400 tisíc za už docela fancy kousek.

    To je furt 400k rozdíl. Při průměrný spotřebě benzínovýho Clia 1.3 TCe tak kolem 7 litrů (což je úplně v klidu i při dravějším způsobu jízdy a s nějakým ježděním po městě a po dálnici) jsme někde kolem 2 Kč/km.

    Zoe bude, když to hodně dobře půjde, jezdit za 0,5 Kč/km – s častějším využíváním veřejných nabíječek ale půjde spíš ke koruně na kilák. Takže v průměru bych tipnul ušetřenou tak 1,20 Kč/km a to ještě nevím, jestli nejsem moc optimista.

    Takže cenovej rozdíl mezi Cliem a Zoe se vrátí za... něco jako 300 000 km. Což je při způsobu, jakým se takováhle malá mrcha dá rozumně používat, tak minimálně 10, spíš 20 let ježdění – poskakováním po městě toho moc nenajezdíš, na dálnici už Zoe nebude moc fungovat ani dojezdem, ani tím, že v takový věci prostě nechceš jezdit dlouhý cesty.

    Než se ta Zoe zaplatí, tak jí nejspíš chcípnou baterky a navíc zůstatková hodnota dnešních elektromobilů, kromě těch pár použitelných výjimek á la Tesla, začne za pár let šíleným způsobem padat. Jakmile bude na trhu dostatek elektrických aut o rozumný velikosti a dojezdu, tak ty, co jsou mrňavý a/nebo nikam nedojedou, najednou nebudou zajímavý a nikdo je nebude chtít.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: Ano, pokud už srovnáváš Zoe s Cliem, což je za mě trefnejsi, tak už jsem spokojen. :) a rozdíl 200k už se ti může na Zoe reálně vrátit, když budeš dobíjet převážně doma a u nákupního centra a započítáš amortizaci.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam