• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jakože by ve zdi byla zásuvka zapojená na zvonkovém drátu a po připojení kvalitní prodlužovačky zahořela...?

    Tak vyloučit se to nedá...
    Ze Švajcu si pamatuji hotely z palubek s únikovými východy opstřenými hliníkovými žebříky z hobbymarketu... Kdoví jak to tam bylo s elektrikou...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Tak o to tu nakonec v ty diskusi slo, ze ;) byly tu nazory ze to s normalni nekde na chate pujde, no. Samozrejme ze kdyz pouzijes prodluzovacku z kabelu kterej tam ten manik ma, tak to ta prodluzka vydrzi a vyhori halt az ve zdi :o)

    Ale hlavne takovej kabel nikdo na chate mit nebude a uz vubec ne v nejaky smysluplny delce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jako rychlost dobíjení nebo jak moc chceš nabít? U moderních EV většinou minimálně cílová míra nabití nějak nastavit jde, jen nevím, proč bych to měl dělat...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jak u ktoreho auta, u niektorych to nejde, ale predpokladam, ze u buducich EV modelov to bude bezna zalezitost

    VACA: leda ze by sme vymysleli nejake nehorlave baterky... https://www.youtube.com/watch?v=CeQNoTLwm14

    BLOWUP: na predlzovacku k autu nepouzijes klasicku co kupis niekde v tescu, ale na to urcenu s poriadnym kablom

    VACA: paradoxne v tej lade mali natankovane asi 3 litre benzinu, ak som to spravne pochopil
    KEB
    KEB --- ---
    A jen pro pobavení. Švýcaři cestu od uhlí k elektřině vzali za války zkratkou, aneb hybridní pohon jinak.



    Lokomotiva SBB E 3/3 (hybridní) – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_SBB_E_3/3_(hybridn%C3%AD)
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: pusť si to a všechny tvé otázky budou zodpovězeny
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: Ja si ten rozhovor poslechnu jakmile budu mit cas, celkem me tohle zajima. Diky.

    Jinak ja si taky kladu otazku, ze ten system protipozarni ochrany v garazich, sprchy apod, je celej nejak dimenzovanej na pozary klasickejch aut a veci s tim spojenejch. Teochu si myslim, ze EV bude trochu jinej pribeh co se tyce zvladnuti pozaru kdyz uz zahori, a ze vlastne tyhle dosavadni opatreni budou imho nedostatecny.
    Imho az se stane par takovejch pozaru v podzemnich garazich, tak to povede k tomu ze se bude muset prepracovat celej ten system, a mj. vodu ve sprchach bude muset nahradit nejaka pěna.
    Je ale otazka, jestli se pozar bateriovejch clanku da vubec realne zvladnout nejak potlacit. Co jsem mel moznost videt treba li-po baterie, ty kdyz zazehnou tak neudelas nic. To hori snad i pod vodou.. V prvni fazi intenzivne, ale potom i docela dost dlouho..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MRAKY: tak vidis, no, presne to ten clovek ale tvrdil. Rikal ze dlouhodobej odber i pod hranici tech 16A ma prave u ty prodluzovacky resp. elektricky site jako takovy ten dusledek, ze se ty vodice pomalu ohrivaj az to slehne. Pouzil tusim pojem rychlovarnej varic ;)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BLOWUP: to je otazka nazoru. pro me staci 10A na auto ( ktere stejne vetsinu casu staci)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: mimo jiny rikal ze v nemecku padesat procent domovnich instalaci nabijeni elektroauta neutahne a musi se predelat (pokud teda maj nabijet nejakym smysluplnym proudem)
    KEB
    KEB --- ---
    Dá se v Ev autě nastavit kolik chci dobíjet? Jde to nějak stupňovat mnou jako uživatelem nebo ne?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Stejne jako tady. I kdyz je odber proudu pod limitem pojistky, tak ta vypina pouze na peaku. Kdyz ale zustanes tesne pod limitem, tak ti ta prodluzovacka shori, popisoval tam jak nekomu shorela garaz. Ale ten celej film tu tematiku nabijeni imho dobre vysvetluje, se vsema omylama ktery k tomu tematu kolujou.
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: jo to tam říkal taky že LPG nádrž má ventil, kterým to vyletí ven takže to třeba hoří intenzivním plamenem. Což je blbý ale hoří to inteligentně a ocekavatelne.

    Zatímco baterie mají milion jednu záludnost se kterou je potřeba počítat na všech stupních ekosystému.
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Tak ono tam zalezi na vice faktorech. Treba benzinovy vypary jsou vybusny celkem fest. A tak paradoxne cim plnejsi nadrz benzinu, tim spis to nerachne, a naopak:)
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: *teda jak kterej plyn je tezsi nez vzduch samozrejme. LPG je tezsi nez vzduch, proto se umi treba naschromazdit v montazni jame a uz odtamtud nema jak uniknout. Apod.

    CNG je naopak lehci nez vzduch.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: s tymi vybuchujucimi autami na benzin to tiez asi nebude take zhave

    Do gas tanks really explode like in the movies?
    https://www.youtube.com/watch?v=UaWSjWxsuP0
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: Hehe, ta hybridni toyota predelana na plyn, tak to uz byl spis “tribrid” :D
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: No je pravda ze kdyz clovek vidi prujezdovej profil podzemnich garazi, tak je kastny ze tam se hasicska technika opravdu nedostane.
    Taky musi mit povinnej system haseni pozaru, sprchy po stropech a hydranty.

    S plynem je problem ten, ze je tezsi nez vzduch a proto nema z podzemni garaze jak uniknout. To ale resi ventilace kdyz je udelana s ohledem na stano lpg vozidel.
    Takovy garaze existujou ale neni jich moc prptoze to jsou extra stavebni naklady, slozitejsi kolaudace a vyssi provozni naklady a komplexnejsi revize.
    Nicmene v zahranici takovy garaze nejsou nic neobviklyho, a treba v holandsku na lpg jezdi snad pulka naroda..

    Jakoby rozhodne se nepru ani nebudu zpochybnovat neco co jsem jeste neslysel.
    Ale kdyz o tom tak premejslim, s tim co je okolo toho pri likvidaci, a kdyz pripocteme prakticky nedostupnost pro techniku, tak horici ev v podzemnich garazich bude skutecne lahudka..

    Jinak nekde jsem videl srovnavaci test horiciho auta na LPG a auta na benzin. To lpg z toho paradoxne vyslo lepe. Byl tam sice velmi intenzivni zazeh z nadrze, ale velmi rychle bylo po vsem. Nutno todat ze to nebyla exloze jak by jeden ocekaval. Ale ta nadrz kdy jdy uz to pro ni bylo neunosne tak v jednom miste povolila, je na to stavena, a plyn velmy rychle vsechen vyhorel intenzivnim ale lokalnim plamenem vně nadrze, a bylo po vsem.

    Benzinovy auo naopak melo explozivni tendence, protoze nadrz neni pretlakova, a benzin a jeho vypary tedy muzou zazehnout uvnitr nadrze, coz vyvola explozi.

    Samozrejme to neni smerodatny ze by lpg auto bylo lepsi nez benzin, prptpze z pravidla ma zaroven i tu benzinovou nadrz.
    Nicmene byl to dukaz ze lpg auto nerovna se explozivni puma, neni nebezpecnejsi nez benzinovy..

    Btw, lpg nadrz vydrzi bez penetrace napriklad i strelbu z pistole, jen pro predstavu o jeji pevnosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: A jak to tam vysvětlujou? Němčinu nedávám...
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: no oni tam popisují že předpisy pro garáže jsou staré a dimenzované na š120, předpokládám, že vědí co říkají. Takže pokud ve velkých podzemních garážích zahoří, a nemusí to být ani ev., Tak se tam nedostane ani technika nic. Plynaky prostě zakázeš a máš celkem vyřešené, ale Ev zakázat nejde naopak jsou na ně kvóty jak na vozíčkáře. Jak jsem to tak poslouchal tak je to prostě časovaná bomba.

    A ještě pobavila zmínka o požáru hybridní toyoty předělané na CNG. To je už šetření na druhou :-D

    Pro mě celý ten rozhovor byl docela poučný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam