KEB: No je pravda ze kdyz clovek vidi prujezdovej profil podzemnich garazi, tak je kastny ze tam se hasicska technika opravdu nedostane.
Taky musi mit povinnej system haseni pozaru, sprchy po stropech a hydranty.
S plynem je problem ten, ze je tezsi nez vzduch a proto nema z podzemni garaze jak uniknout. To ale resi ventilace kdyz je udelana s ohledem na stano lpg vozidel.
Takovy garaze existujou ale neni jich moc prptoze to jsou extra stavebni naklady, slozitejsi kolaudace a vyssi provozni naklady a komplexnejsi revize.
Nicmene v zahranici takovy garaze nejsou nic neobviklyho, a treba v holandsku na lpg jezdi snad pulka naroda..
Jakoby rozhodne se nepru ani nebudu zpochybnovat neco co jsem jeste neslysel.
Ale kdyz o tom tak premejslim, s tim co je okolo toho pri likvidaci, a kdyz pripocteme prakticky nedostupnost pro techniku, tak horici ev v podzemnich garazich bude skutecne lahudka..
Jinak nekde jsem videl srovnavaci test horiciho auta na LPG a auta na benzin. To lpg z toho paradoxne vyslo lepe. Byl tam sice velmi intenzivni zazeh z nadrze, ale velmi rychle bylo po vsem. Nutno todat ze to nebyla exloze jak by jeden ocekaval. Ale ta nadrz kdy jdy uz to pro ni bylo neunosne tak v jednom miste povolila, je na to stavena, a plyn velmy rychle vsechen vyhorel intenzivnim ale lokalnim plamenem vně nadrze, a bylo po vsem.
Benzinovy auo naopak melo explozivni tendence, protoze nadrz neni pretlakova, a benzin a jeho vypary tedy muzou zazehnout uvnitr nadrze, coz vyvola explozi.
Samozrejme to neni smerodatny ze by lpg auto bylo lepsi nez benzin, prptpze z pravidla ma zaroven i tu benzinovou nadrz.
Nicmene byl to dukaz ze lpg auto nerovna se explozivni puma, neni nebezpecnejsi nez benzinovy..
Btw, lpg nadrz vydrzi bez penetrace napriklad i strelbu z pistole, jen pro predstavu o jeji pevnosti.