• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: jo to tam říkal taky že LPG nádrž má ventil, kterým to vyletí ven takže to třeba hoří intenzivním plamenem. Což je blbý ale hoří to inteligentně a ocekavatelne.

    Zatímco baterie mají milion jednu záludnost se kterou je potřeba počítat na všech stupních ekosystému.
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: *teda jak kterej plyn je tezsi nez vzduch samozrejme. LPG je tezsi nez vzduch, proto se umi treba naschromazdit v montazni jame a uz odtamtud nema jak uniknout. Apod.

    CNG je naopak lehci nez vzduch.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: s tymi vybuchujucimi autami na benzin to tiez asi nebude take zhave

    Do gas tanks really explode like in the movies?
    https://www.youtube.com/watch?v=UaWSjWxsuP0
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: No je pravda ze kdyz clovek vidi prujezdovej profil podzemnich garazi, tak je kastny ze tam se hasicska technika opravdu nedostane.
    Taky musi mit povinnej system haseni pozaru, sprchy po stropech a hydranty.

    S plynem je problem ten, ze je tezsi nez vzduch a proto nema z podzemni garaze jak uniknout. To ale resi ventilace kdyz je udelana s ohledem na stano lpg vozidel.
    Takovy garaze existujou ale neni jich moc prptoze to jsou extra stavebni naklady, slozitejsi kolaudace a vyssi provozni naklady a komplexnejsi revize.
    Nicmene v zahranici takovy garaze nejsou nic neobviklyho, a treba v holandsku na lpg jezdi snad pulka naroda..

    Jakoby rozhodne se nepru ani nebudu zpochybnovat neco co jsem jeste neslysel.
    Ale kdyz o tom tak premejslim, s tim co je okolo toho pri likvidaci, a kdyz pripocteme prakticky nedostupnost pro techniku, tak horici ev v podzemnich garazich bude skutecne lahudka..

    Jinak nekde jsem videl srovnavaci test horiciho auta na LPG a auta na benzin. To lpg z toho paradoxne vyslo lepe. Byl tam sice velmi intenzivni zazeh z nadrze, ale velmi rychle bylo po vsem. Nutno todat ze to nebyla exloze jak by jeden ocekaval. Ale ta nadrz kdy jdy uz to pro ni bylo neunosne tak v jednom miste povolila, je na to stavena, a plyn velmy rychle vsechen vyhorel intenzivnim ale lokalnim plamenem vně nadrze, a bylo po vsem.

    Benzinovy auo naopak melo explozivni tendence, protoze nadrz neni pretlakova, a benzin a jeho vypary tedy muzou zazehnout uvnitr nadrze, coz vyvola explozi.

    Samozrejme to neni smerodatny ze by lpg auto bylo lepsi nez benzin, prptpze z pravidla ma zaroven i tu benzinovou nadrz.
    Nicmene byl to dukaz ze lpg auto nerovna se explozivni puma, neni nebezpecnejsi nez benzinovy..

    Btw, lpg nadrz vydrzi bez penetrace napriklad i strelbu z pistole, jen pro predstavu o jeji pevnosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: A jak to tam vysvětlujou? Němčinu nedávám...
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: no oni tam popisují že předpisy pro garáže jsou staré a dimenzované na š120, předpokládám, že vědí co říkají. Takže pokud ve velkých podzemních garážích zahoří, a nemusí to být ani ev., Tak se tam nedostane ani technika nic. Plynaky prostě zakázeš a máš celkem vyřešené, ale Ev zakázat nejde naopak jsou na ně kvóty jak na vozíčkáře. Jak jsem to tak poslouchal tak je to prostě časovaná bomba.

    A ještě pobavila zmínka o požáru hybridní toyoty předělané na CNG. To je už šetření na druhou :-D

    Pro mě celý ten rozhovor byl docela poučný.
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: Sorry za OT, a taky ze jsem zatim nemel cas si to poslechnou takze nevim presne na co konkretne narazis.
    Ale celej fór lpg a podzemni garazi je v tom, ze musi byt dobre vetrana. A to je vec ktera stoji penize, a to se provozovatelum garazi zpravidla nechce..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Jak tu byla ta diskuse o tom jak se da elektroauto nabijet pres prodluzovacku, tak tady je docela jednoduse mimo jine i tenhle problem vysvetlenej, spolecne s jinejma "omylama".

    Zuhause laden & E-Auto-Prämie: Die 7 größten Irrtümer - Bloch erklärt #105 | auto motor und sport
    https://www.youtube.com/watch?v=77Tfk6q_qJ8
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: tak jsem to poslechl celé a vlastně jsem rád, že s plynakem nemůžu do podzemních garáží.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABS: hm neviem, ked som sa bol v poistovni informovat ci je potreba nejako upravovat poistku na barak predtym ako som instaloval HFVE, tak sa v poistovni tvarili, ze ich tato informacia vobec nezaujima a ziadne upravy do zmluvy mi nerobili
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: realita je takova, ze do kol se obcas davaji baterie opravdu podezreleho puvodu v honbe za nizsi cenou a s mizernym standardem pro nabijeni a vybijeni. Vyrobci elektroniky jsou mnohem rozumnejsi.
    Podobne podezrela kvalita je u noname bateriovych hobby a zahradnich naradi.

    EV jsou obecne vybavene nohem kvalitnejsimi bateriemi a ten battery management je tam na urovni. Ye budou obcas horet pri nehodat o tom neni pochyb, stejne jako obcas hori ostatni auta. Co je ale fakt, skody budou vyssi asi budou na EV casem vyssi pojistky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by mali vyhadzat aj laptopy a telefony, tym tiez vedia zacat horiet baterie...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: Nedavno u nas psali o jednom obchodu s elektrokolama v Zürichu, kde uz ctyrikrat zacaly ty baterie horet, a momentalne obyvatele domu nastartovali iniciativu za zakaz takovejch obchodu v obytnejch domech.
    KEB
    KEB --- ---
    Sebráno v moderních zbraních

    Riziko požáru je u elektromobilu nižší, když však chytne, je to problém - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...vi/cvut-rozstrel-elektromobil-hasic-pozar-hrzina.A200720_122018_automoto_fdv
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Kampan na podporu jsou i dotace pro plig-in hybridy, do infrastruktury atp.
    A myslim, ze posledni dotace na SK na nakup vozu dopadly dobre, nakoupilo to i par transparentnich podnikatelu. Ted uz se treba na SK chysta soutez pro obce, kde budou komplet nahrazeny busy za e-busy.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BLOWUP: tyhle kampane (vcetne volebnich) jsou jen obri zlodejina a pracka penez. jako by si stat naumel zaridit jinej komunikacni kanal, nez placenej soukromnikum. treba muze Bures chvalit Tesly v caulidi :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Zrovna u Vás stačí jenom nepolevit.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Dnes u nas vysel clanek o tom, ze milionova kampan vlady ktera mela za cil „prevychovat obyvatelstvo“ k vetsi vstricnosti k autum s mensi uhlikovou stopou ma prakticky nulovy ucinek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Kategorie aut a kritéria pro zařazení do nich jsou dost nejasný a nejvíc nejasný je to u označení čehokoliv jako "sportovní". Od doby, co existujou sportovní SUV a už dávno nikomu nepřijdou divný sportovní kombíky, už označení "sportovní" dávno nemá ten význam co dřív, tedy věci, co by se používala primárně jako auto pro zábavu nebo dokonce "sport".

    Taycan je stavěnej jako auto určený jako dopravní prostředek, sice ne vrcholně praktickej (není to kombík, nemá to moc velkej kufr, nemá to super prostor na zadních sedačkách), ale furt na podobný úrovni jako třeba Panamera nebo BMW 6.

    Ani náhodou to není sportovní auto ve smyslu, že by bylo určený na okruh. Auta určený na okruh nemívají čtyři dveře, luxusní výbavu a podobně.

    Taycany budou sloužit stejně jako Mercedesy CLS, BMW 6, Panamery a spousta dalších "jakožesportovních" aut, který jsou ale stavěný primárně s cílem sloužit jako dopravní prostředky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak neviem, otvoril som si namatkovo par reviews taycanu a dal v texte vyhladavat "family" a v ziadnej som neobjavil spojenie "family car" alebo "family sedan"

    tuto tiez pisu, ze to nikdy nebolo tak zamyslane, ale ja nie som autonovinar, tak idk ake su kriteria pre oznacenie vozidla takove alebo makove :)

    14 Differences Between the Porsche Taycan and Tesla Model S No One Is Talking About - The Drive
    https://www.thedrive.com/...ces-between-the-porsche-taycan-and-tesla-model-s-no-one-is-talking-about

    "The Taycan was never meant to be a family sedan; it's a sports car with four doors, and looks like one, with everything that comes with it."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo, je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Taycan je rodinnej sedan. Akorát hodně drahej a rychlej rodinnej sedan.
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: lol
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam