PSYCHO: Ne, tohle je právě pitomost. Přečti si ty články co jsem linkoval níž, ať to nemusím vypisovat, ale jen ve stručnosti:
Autonomní taxík je, stejně jako sharovaný auto (něco jako Anytime) perfektní řešení do centra města, protože je tam velká hustota lidí, tím pádem i těch aut, a ty auta jsou vytížený průběžně. Jeden člověk přejede z Vinohrad na Smíchov do práce, druhej to auto pak vezme, jede ze Smíchova do Karlína na obchodní schůzku, třetí jede z Karlína na Žižkov k holiči... atd.
Řeší to problém toho, že je ve městě málo místa a moc aut, který jsou 90 % času nevyužívaný.
Ale funguje to právě jen v tom velkým městě.
Když jedeš na chalupu, tak se stane následující:
1) Autonomní sdílený auto přestane být snadno dostupným. Na vesnici nebude X odloženejch autonomních aut, takže budeš nejspíš čekat, až přijede odněkud zdaleka. A pokud tam bude těch X odloženejch, tak míra jejich využití bude podobně mizivá jako u soukromejch aut.
2) Autonomní sdílený auto přestane být ekologický, protože pokud na tebe nemá celou dobu čekat (a tehdy už to nedává smysl), musí tě někam dovézt a vrátit se.
3) Autonomní sdílený auto nefunguje u lidí, kteří mají podobný návyky. Fungujou ty na ježdění po městě, kde každej potřebuje auto jindy. Ale když lidi budou jezdit na víkend, tak ho potřebujou všichni v jednu dobu. Ztrácí se ta výhoda toho, že je těch aut potřeba míň a lidi se podělí.
4) Na akce typu dovolená a podobně potřebuješ mít auto celou dobu u sebe. Sdílený auto funguje, když potřebuješ přejet někam bez zavazadel nebo s jednou taškou. Když jsi sbalenej na dovolenou, tak opravdu hrozně moc nechceš vybalovat všechny krámy z auta, pak je nakládat do jinýho auta a tohle dělat pokaždý, když někam potřebuješ popojet.
A poslední věc je psychologie.
Lidi prostě chtějí vlastnit věci, chtějí prdět do vlastních sedaček, chtějí mít v autě svoje krámy atd.