LA_PIOVRA: Ona si spousta lidí neuvědomuje, jakej je rozdíl mezi autonomií Lev3 nebo Lev4, kdy je tam pořád možnost nechat to na řidiči, a Lev5, kdy auto musí zvládat ne 99% situací, ne 99,9% situací, ale 100% situací.
Pokud ten autonomní taxík zůstane ve chvíli, kdy narazí na blbě označenou rozkopanou silnici stát na místě, dokud ho někdo nepřijede zachránit, tak nemůže jezdit.
Což je další důvod, proč to bude fungovat ještě hodně dlouho jen ve velkých městech. I sami výrobci tvrdí, že postavit Level 5 auto, který umí jezdit v geofencovaný oblasti, která je perfektně zmapovaná a vybavená jasným značením (klidně můžou bejt třeba vodiče pod vozovkou ohraničující její kraje) a který navíc jezdí pomalu, je něco úplně jinýho, než auto, který může jezdit všude.
Robotickej taxík, co jede 30 km/h ve městě, může každej problém řešit tím, že zastaví.
Auto, jedoucí 90 km/h po okresce, už se musí rozhodovat jestli bude brzdit, nebo se vyhne, kam se vyhne, jestli to, co vidí, je pes, srnka nebo dítě, atd.
Skutečně autonomní auto schopný jezdit kdekoliv je nesrovnatelně náročnější než to, který umí jezdit samo v omezeným prostoru a omezený rychlosti.
A ne, autonomní auta jezdící po venkově 30 km/h nejsou řešení, protože tím nikdo nebude chtít jezdit.