SHEFIK: Pozor, to nečteš co píšu.
Já tady primárně tvrdím, že je dost pochybný Muskovo tvrzení, že DNES VYRÁBĚNÝ Tesly jsou hardwarově schopný "full self-driving".
Podle Muska přijde za 2-4 měsíce OTA a pak budou Tesly jezdit samy.
To znamená, že nemůžeš počítat s tím, že použiješ senzory na vlhkost nebo jakoukoliv jinou kravinu, která by sice šla udělat, ale TEĎ V TOM AUTĚ NENÍ. Musk tvrdí, že to bude fungovat tak, jak ty auta jsou.
Já tvrdím, že to nebude ani náhodou Level 5.
Věřím, že to bude schopný jezdit za hezkýho počasí ve městě způsobem, kterej se bude dát vydávat za autonomní řízení, a že by to teoreticky s nějakou mírou chybovosti možná zvládlo jezdit v LA jako taxík.
Ale tady narážíme na to, co správně zmínil
OMNIHASH: – totiž že představy o tom, co je potřeba k "FSD" nebo "Level 5" se různí. A moje neodpovídá tomu, jak bych chtěl, aby to bylo, ale tomu, co vím o tom, jak fungujou regulace v dopravě a jak funguje lidská ochota přijímat nový věci.
Nestačí to, aby pravděpodobnost, že počítač tím autem někoho zabije, byla stejná nebo menší než u člověka, musí být o několik řádů nižší než u člověka, všechno bude muset být strašně redundantní a otestovaný a prověřený a tak dále. A i tak to bude trvat roky.
A ve chvíli, kdy nějaká Tesla někoho přejede, se může celej proces zpomalit o X let.
Na to možná narážíme v tom nepochopení.
Já plně věřím tomu, že do 10-20 let budou auta schopný SKORO plný autonomie, a že v geofencovanejch lokacích (města) budou moct jezdit bez dozoru jako taxíky. Ale pořád budou místa, kde bude potřeba manuální řízení, pořád bude ve většině území výhodnější mít vlastní auto a lidi si furt budou vlastní auta kupovat.
A ne, manuální řešení týpkama co ty auta budou v nouzi řídit neprojde, nikdo neschválí možnost, že by někdo na dálku řídil dvoutunový auto podle kamer.