• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: aj nabijacia infrastruktura sa preberala v tom videu, ze od roku 1999 alebo kedy ked sa zacala budovat do roku 2017 sa postavilo 500000 nabijacich stanic a za dalsie 3 roky dalsich 500000, na grafe by to vyzeralo asi ako explozia nakazenych pri koronaviruse, takze je to maximalne silene, ale urcite nie nemozne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla Smart Summon patent highlights progress in 3D labeling for full self-driving features
    https://www.teslarati.com/tesla-smart-summon-patent-fsd-progress-3d-labeling

    auto na zaklade treningovych dat predikuje kam ma ist, takze kam ist uz vie, teraz ostava uz len pocitat s dynamickymi prvkami
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: A teď si představ, že se zjistí, že auto, který to způsobilo, bylo autonomní...

    To je přesně důvod, proč je potřeba klidnit nadšený blázny, co by to nejradši první zavedli a pak řešili potenciální problémy. Protože když se to udělá po Muskově způsobu, tak to skončí nějakým průserem, kterej to celý odsune třeba o deset let.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Ja si vzycky predstavuju neprilis vzdalenou budoucnost, kdy budou jezdit jenom elektroauta.
    A bude jich plnej tunel. A jedno narazi do zdi tunelu. A vsechno bude horet. A nikdo se odtamtud
    nedostane zivy. A nikdo to nebude schopnej uhasit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: V 50 km/h už může mít uhýbání smysl, třeba ve 30, což bude hádám typická rychlost robotaxíku v centru města, je brzdná dráha tak krátká, že uhýbání nemá smysl. Ze třicítky zastavíš na pár metrech a uhýbání je typicky docela jedno.

    Ad uhýbání zvířatům – jde o to, co je to za zvíře. Když je to zajíc, tak je nejlepší ho prostě přejet. Divoký prase už je horší, ale dejme tomu, už je to docela rána a odepíšeš auto, ale furt v pohodě.

    Srna a cokoliv většího je jasně na úhybný manévr. Proto taky ve Švédsku dělají "losí testy", tedy test schopnosti auta udělat rychlej úhybnej manévr ve vysoký rychlosti. Když totiž potkáš losa, tak fakt nechceš brzdit a doufat, protože ten hajzl je vysokej a váží asi tunu, takže mu tím autem podrazíš nohy a on ti přistane v klíně.

    Nechceš mít losa v klíně, protože má tunu.

    U nás si místo losa dosaď jelena, kterej je sice menší a lehčí, ale furt se mu chceš radši vyhnout.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: a jeste dodam, ze u srn, ktery nahle skoci pod auto, se naopak nema nikam uhejbat, zpusobis si v nejlepsim smyk, ohrozis ostatni, nebo sjedes ze silnice

    Když vám do cesty vběhne zvěř, je třeba vyhnout se dvěma častým chybám | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...dyz-vam-do-cesty-vbehne-zver-je-treba-se-vyhnout-se-dvema-castym-chybam/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: rozdal sem ti par plusu, ale tady si zas dost ustrelil. samozrejme ze ve meste se musis vyhejbat nahly prekazce, kdyz ti tam skoci dite za micem, chodec na cervenou, nebo vjede auto z bocniho pruhu, tak se vyhnout musis. brzdeni uz ti v ty vterine rozhodne nepomuze, nebo ani danou situaci nevyresi - napr nekdo najede do neprehledny krizovatky kam jedes taky - zastavis tam pred nim a pak co?

    naopak na vesnici a dalnici krom tvyho prikladu srn, vetsinu resis brzdama, protoze mas vetsi prehled o situaci a mene promennych (za hezkeho pocasi, abysme se zas netocili na tom cernochovi ve tme)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak očividně to nepozná nejen AI v roboautě, ale ani voliči v prezidentských volbách. Ale to je na jinou diskusi...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nechci vám ztěžovat už tak složitou diskuzi, jenom bych rád poznamenal, rozeznat člověka od prasete je někdy překvapivě těžké:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hele airbagy jsou úplně jedno. Lidi stejně přijmou autonomní auta až tehdy, když budou věřit, že prostě bourat nebudou. Jestli má airbag nebo ne už bude jedno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, já žiju v bublině reality. Ty žiješ v bublině toho, že se prostě rozhodneš, že budou elektrický roboauta a celej svět se spojí, aby se tomu přizpůsobil. Ani hovno.

    Ad ban na fosilní auta a moje odhady – 2030, což je za 10 let, je wishful thinking i v UK, který je jednou z nejrozvinutějších zemí světa. Momentální obecně přijímaná realita je, že by k zákazu prodeje v EU mohlo dojít ve 2040.

    Což je těch 20 let, po který se ještě fosilní auta budou prodávat, o kterých tady mluvím.

    A taky to znamená, že poslední fosilní auta budou nejspíš jezdit ještě minimálně 30 let, spíš 40 – myšleno v běžným provozu, ne nějaký relikvie jako dneska parní lokomotivy.

    Zakázat prodej fosilních aut za 10 let by teoreticky možná šlo, v nejbohatších zemích, ale je to neuvěřitelně náročný a politicky nejspíš neprůchozí, protože by to mimo jiný strašlivě sejmulo automobilovej průmysl.

    Nemluvě o tom, že postavit infrastrukturu na nabíjení takovýho množství aut za 10 let je šílený až nemožný.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: už jen z psychologického hlediska pro společnost to bude lepší. Když to nikdy nepoužijí tím lépe. Nemyslíš? Ale to je stejně jen dílčí problém, který není vůbec důležitý.

    Já jako doktor Orwell navrhují ty majáky hned po narození střílet pod kůži. Čím dál víc si říkám jak je demolition man vizionářský film.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: Jo, ale tady nejde o mrtvý prase, ale o to, že když tomu roboautu vlítne do cesty prase, musí se roboauto rozhodnout, jestli sejme prase nebo se vyhne.

    A taky musí poznat, jestli je to prase nebo člověk.

    A musí mít jasno v tom, jestli je větší průser trefit prase a ohrozit cestující, nebo uhnout mimo silnici a ohrozit je jinak, nebo uhnout do cesty něčemu jinýmu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak ohledně těch zákonů bych si dovolil připomenout, že po vynalezení automobilu a zjištění, že se umí pohybovat rychle a plaší koně, bylo po určitou dobu povinné, aby před ním šel týpek a mával praporkem. To platilo 10 let, po 30 let bylo povinné, aby před vozidlem někdo běžel (ale už nemusel mít praporek).

    Tolik k tomu, jak jsou zákonodárci schopni pruženě reagovat na vývoj techniky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ty stale zijes v nejakej bubline sucasneho sveta, vsadim sa, ze zaciatkom 2020 ti ani nenapadlo, ze budes musiet sediet doma na prdeli a chodit s ruskou do obchodu :)

    pozri si to video co som postoval, napr. shell tlaci na UK aby zabanovali fosilne auta ovela skor nez maju plan teraz a ty tu stale basnis o tom ako sa budu predavat fosilne auta do skonania vekov :) ked uz fosilna spolocnost co lobuje za fosilne zdroje otoci, tak potom s tym ty ako koncovy uzivatel nic neurobis

    Shell wants UK to accelerate ban on fossil fuel car sales to 2030
    https://thedriven.io/2020/07/20/shell-wants-uk-to-accelerate-ban-on-fossil-fuel-car-sales-to-2030/
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    na silnicich umre rocne miliony zvirat a nikoho to nezajima.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    DZODZO:
    tak stacil by ir majak se signalem bez id nebo s nahodne vygenerovanym GUID.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mě spíš baví, jak tady padají návrhy, který v rámci řešení dílčího problému, kterej vlastně nikoho nějak moc nezajímá a netrápí, vytvoříme problém nesrovnatelně větší.

    Například – v nejbližších 10 letech asi nebude možný, aby autonomní auta jezdily bez dozoru mimo vybraný lokace.

    To nikoho nesere, lidi prostě na venkově budou řídit manuálně nebo přinejmenším hlídat, co jejich auto dělá.

    Ale tady se na to vymyslí řešení, že všichni budou povinně nosit radiomaják.

    Což je mimochodem navíc řešení úplně k hovnu, protože:
    1) Lidi na to budou srát, a to, že sis nevzal radiomaják nemůže být důvodem, že tě roboauto může přejet.
    2) Lidi se budou bouřit, protože to by znamenalo nosit "značkovátko" POŘÁD. Lidi mají kurva problém s biometrickou občankou...
    3) Označíme čipama taky kočky, psy, krávy, srny a divoký prasata?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Pro autonomní auta to naopak potřeba nebude. Dokonce se dá předpokládat, že autonomní auta nebudou mít spoustu bezpečnostních prvků, který normální auta mít musí.

    Než se totiž autonomní auta legálně dostanou na silnice, tak budou tak bezpečný, že to nebude potřeba, protože víceméně nebudou bourat.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    hele jen napad. uz ted musis mit povine odrazky, reflexni obleceni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam