• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, já žiju v bublině reality. Ty žiješ v bublině toho, že se prostě rozhodneš, že budou elektrický roboauta a celej svět se spojí, aby se tomu přizpůsobil. Ani hovno.

    Ad ban na fosilní auta a moje odhady – 2030, což je za 10 let, je wishful thinking i v UK, který je jednou z nejrozvinutějších zemí světa. Momentální obecně přijímaná realita je, že by k zákazu prodeje v EU mohlo dojít ve 2040.

    Což je těch 20 let, po který se ještě fosilní auta budou prodávat, o kterých tady mluvím.

    A taky to znamená, že poslední fosilní auta budou nejspíš jezdit ještě minimálně 30 let, spíš 40 – myšleno v běžným provozu, ne nějaký relikvie jako dneska parní lokomotivy.

    Zakázat prodej fosilních aut za 10 let by teoreticky možná šlo, v nejbohatších zemích, ale je to neuvěřitelně náročný a politicky nejspíš neprůchozí, protože by to mimo jiný strašlivě sejmulo automobilovej průmysl.

    Nemluvě o tom, že postavit infrastrukturu na nabíjení takovýho množství aut za 10 let je šílený až nemožný.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: už jen z psychologického hlediska pro společnost to bude lepší. Když to nikdy nepoužijí tím lépe. Nemyslíš? Ale to je stejně jen dílčí problém, který není vůbec důležitý.

    Já jako doktor Orwell navrhují ty majáky hned po narození střílet pod kůži. Čím dál víc si říkám jak je demolition man vizionářský film.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: Jo, ale tady nejde o mrtvý prase, ale o to, že když tomu roboautu vlítne do cesty prase, musí se roboauto rozhodnout, jestli sejme prase nebo se vyhne.

    A taky musí poznat, jestli je to prase nebo člověk.

    A musí mít jasno v tom, jestli je větší průser trefit prase a ohrozit cestující, nebo uhnout mimo silnici a ohrozit je jinak, nebo uhnout do cesty něčemu jinýmu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak ohledně těch zákonů bych si dovolil připomenout, že po vynalezení automobilu a zjištění, že se umí pohybovat rychle a plaší koně, bylo po určitou dobu povinné, aby před ním šel týpek a mával praporkem. To platilo 10 let, po 30 let bylo povinné, aby před vozidlem někdo běžel (ale už nemusel mít praporek).

    Tolik k tomu, jak jsou zákonodárci schopni pruženě reagovat na vývoj techniky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ty stale zijes v nejakej bubline sucasneho sveta, vsadim sa, ze zaciatkom 2020 ti ani nenapadlo, ze budes musiet sediet doma na prdeli a chodit s ruskou do obchodu :)

    pozri si to video co som postoval, napr. shell tlaci na UK aby zabanovali fosilne auta ovela skor nez maju plan teraz a ty tu stale basnis o tom ako sa budu predavat fosilne auta do skonania vekov :) ked uz fosilna spolocnost co lobuje za fosilne zdroje otoci, tak potom s tym ty ako koncovy uzivatel nic neurobis

    Shell wants UK to accelerate ban on fossil fuel car sales to 2030
    https://thedriven.io/2020/07/20/shell-wants-uk-to-accelerate-ban-on-fossil-fuel-car-sales-to-2030/
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    na silnicich umre rocne miliony zvirat a nikoho to nezajima.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    DZODZO:
    tak stacil by ir majak se signalem bez id nebo s nahodne vygenerovanym GUID.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mě spíš baví, jak tady padají návrhy, který v rámci řešení dílčího problému, kterej vlastně nikoho nějak moc nezajímá a netrápí, vytvoříme problém nesrovnatelně větší.

    Například – v nejbližších 10 letech asi nebude možný, aby autonomní auta jezdily bez dozoru mimo vybraný lokace.

    To nikoho nesere, lidi prostě na venkově budou řídit manuálně nebo přinejmenším hlídat, co jejich auto dělá.

    Ale tady se na to vymyslí řešení, že všichni budou povinně nosit radiomaják.

    Což je mimochodem navíc řešení úplně k hovnu, protože:
    1) Lidi na to budou srát, a to, že sis nevzal radiomaják nemůže být důvodem, že tě roboauto může přejet.
    2) Lidi se budou bouřit, protože to by znamenalo nosit "značkovátko" POŘÁD. Lidi mají kurva problém s biometrickou občankou...
    3) Označíme čipama taky kočky, psy, krávy, srny a divoký prasata?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Pro autonomní auta to naopak potřeba nebude. Dokonce se dá předpokládat, že autonomní auta nebudou mít spoustu bezpečnostních prvků, který normální auta mít musí.

    Než se totiž autonomní auta legálně dostanou na silnice, tak budou tak bezpečný, že to nebude potřeba, protože víceméně nebudou bourat.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    hele jen napad. uz ted musis mit povine odrazky, reflexni obleceni.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: predstavujem si ako sa nejaky bobash z roku 1920 bavi nad tym, ze budu musiet vodici jazdit maximalnou rychlostou alebo dodrzovat nejake pravidla cestnej premavky :)

    vsetcia ludia budu musiet povinne nosit rusky? v restauraciach bude zakazane fajcit? pomazankove maslo uz nebude maslo? ... mozes sa bavit, ale o tom ako budes zit svoj zivot aj tak rozhodnu ini :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: Takže abychom mohli mít robotaxíky, tak budou všichni lidi víceméně všude a pořád (v okolí silnice, což je skoro pořád) nosit povinně radiomaják?

    Mě tenhle klub baví čím dál víc, je to fakt sranda :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RAGNAROK: nieco jako nejaka beacon app do mobilu, ktora ta tagne, aby boli auta upovedomene o tvojej pritomnosti? ludia sa neradi nechavaju sledovat, lebo si myslia, ze vladu zaujima nad cim si vcera vecer honili, tak to moze narazit na neochotu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco na temu tazenia mineralov, deep sea mineraly z dna oceanu, ktore miesto 1% z vytazenej horniny obsahuju udajne az 99% mineralov

    Russian EVs & 1 Million Chargers | FULLY CHARGED for Clean Energy & Electric Vehicles
    https://www.youtube.com/watch?v=CODvFTbdFZw
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já jsem právě četl už dřív, že se nad tím uvažuje, ale zatím jsem nezachytil, že by to někdo zavedl. Nicméně pro autonomní vozidla IMHO nutnost.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Kdyz budou chodci, cyklisti nosit povine i ve vlastnim zajmu nejakej majak tak to dost nejaky vbehnuti nemel byt problem. AI vyhodnoti ze cyklista/chodec je ozralej nebo je v blizkosti fuckane tak zpomali.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Zatím nevím o tom, že by to někdo chtěl v dohledný době reálně nasadit. Podle mě se budou automobilky dost vztekat a bránit, seč můžou, protože je to další drahej krám do auta...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to jsem se tě chtěl zeptat, jak jsou na tom nový auta s venkovními airbagy na ochranu chodců pro nárazu. Nevíš?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Bavíme se o plný autonomii, nemůžeme mít interakci pasažéra. Ten tam nemusí bejt nebo to může bejt malý děcko nebo může spát.

    Skutečně autonomní auto si musí samo poradit s jakoukoliv situací, která může nastat. Ne s 99% a jinak říct že neví. To je autonomie Level 3 nebo 4, to za chvíli bude, ale Level 5 je úplně jiná hra.

    A bez Level 5 nebudou žádný robotaxíky a všichni furt budeme kupovat auta a chudák Musk bude muset vyrobit pět milionů Tesel ročně a tím pádem si rozmrdá koncept S3XY CARS.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Třeba to, že v městským provozu téměř nemusíš řešit problém vyhýbání se náhlý překážce – většinou je nejefektivnější brzdit.

    Když ti tam mimo obec vběhna srna/vjede cyklista/whatever, tak se můžeš dostat do situace, kdy musíš rozhodovat, jestli brzdíš, uhýbáš doleva, uhýbáš doprava nebo uděláš něco úplně jinýho.

    A snadno ti může nastat ta nejhorší noční můra – vběhlo ti před auto dítě a alternativa je náraz do betonovýho sloupu, s možností smrti/zranění posádky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam