• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Sám Dzodzo tvrdí, že nejen největší automobilka, ale rovnou největší technologická firma.

    Celej byznysmodel se změní.

    Akorát mi nikdo neřekl, co bude ten byznysmodel, kromě toho, že se budou prodávat auta na internetu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: S tím přišel Bobash :) Pořád opakuje, že tvrdíte, jak se Tesla stane nejvýznamější automobilkou, ale pokud vím, tak je jediný, kdo s tímhle operuje a to primárně proto, aby vás nabaitil a následně vám mohl pořád dokola psát, že jste autističtí ajťáci a jeho znalosti jsou NEZMĚRNĚ VĚTŠÍ, než ty vaše. A vy se pořád necháváte baitit :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COWBOY: to funguje vacsinou tak, ze si to vyskusas u nejakeho znameho, tesla nerobi ziadnu reklamu, marketing jej robi "word of mouth"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, Tesla není nejdražší značka elektromobilů, ale taky není levná. Je to reálně konkurence pro značky jako BMW nebo Mercedes, čili "prémiová značka", ale ne tak drahá jako třeba Porsche.

    I-Pace není konkurence pro Model Y ani pro Model X, je někde mezi.

    Konkurence pro Model Y je ale třeba Kia e-Niro, která stojí 1,2 milionu korun ve verzi s nejvyšším dojezdem, který odpovídá Modelu Y LR za něco přes 1,5M.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    DZODZO: Ty by sis koupil auto za 2,5 mega na eshopu? Bez toho, že by sis ho prohlédl, vyzkoušel?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tohle umí třeba Auto ESA.

    Velmi významná společnost, je to druhý největší autobazar v ČR.

    Jinak to umí nebo by mohli umět, kdyby chtěli, všichni. Otázka je, proč by to měli umět, a kdo takovou věc chce? Kdo si kupuje produkt za desítky tisíc euro, aniž by ho předtím chtěl vidět a třeba se do něj posadit?

    A opravdu se budeš o koupit auta rozhodovat podle toho, jestli musíš napsat mail, nebo ti stačí kliknout?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COWBOY: ipace nie je rovnaka kategoria ako model x, aspon myslim ze 7 fotelov do toho nenapchas
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je jedno jestli jí chceš říkat automobilka nebo technologická firma, tvrdíš, že zcela změní byznysmodel automotive sektoru.

    Což by z ní mimo jiné udělalo nejvýznamnější automobilku na světě, čemuž by taky odpovídala její dnešní tržní kapitalizace.

    Přitom je v reálném světě automobilkou až na svoje průkopnictví zcela bezvýznamnou a maličkou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ukaz mi konvencnu automobilku, kde si mozem na webe kliknut auto do kosika ako nejaky flakonik parfemu a auto mi dorucia domov
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    DZODZO: Na jaké ceně startuje Tesla X?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Kecy o novým byznysmodelu jsou všechny založený na tom, že bude Tesla fungovat jako Apple, tedy s vyšší přidanou hodnotou, alias s vyššíma cenama.

    Tedy že stejně jako u Apple si budeš ochoten koupit za víc peněz Teslu, Tesla úložiště a Tesla solárstřechu, abys měl "ekosystém".

    Pokud to tak nebude, není to žádnej novej byznysmodel a ničemu to zásadně nepřispěje. To, že Tesla bude prodávat soláry nebo baterky, by muselo být způsobem jak prodat auta za víc peněz, aby to znamenalo viabilní byznysmodel.

    Takhle je to asi stejně relevantní, jako že Honda ti prodá kromě auta taky skútr a sekačku na trávu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kto sem prisiel s tou utkvelou predstavou ze tesla sa stane najvyznamnejsou automobilkou na svete? ja som to nebol ja o tesle rozmyslam ako o baliku sluzieb a teda ako o najvyznamnejsej technologickej firme na svete
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NEOTŘELÝ BYZNYSMODEL TESLY

    Tak si to pojďme shrnout. Řada z vás tady tvrdí, že Tesla zcela změní tvář automobilismu a stane se nejvýznamnější automobilkou na světě (čemuž by odpovídala tržní kapitalizace 400 miliard dolarů) díky jakémusi novému byznysmodelu.

    Může mi ho někdo ukázat?

    Fakta:

    1) Současný byznysmodel Tesly je, že je to prostě automobilka. Největší změny oproti normálním značkám jsou pohon na elektřinu (ostatní už v parametrech dohnali) a trochu jiný obchodní model (nemají v USA dealery, prodávají za pevné ceny, mají výrazně méně volitelných prvků a podobně). Pořád je to ale firma, která vyrábí auta, prodává auta a z toho má peníze.

    2) První alternativu, kterou jste řešili, představuje autonomie. Lidi si budou kupovat Tesly za mnohem víc peněz, protože je budou používat jako autonomní taxíky a získají tak "hodnotu stovek tisíc dolarů" (tak to popsal Musk).

    Dokud nebude existovat legální Level 5 autonomie, nic z toho se nestane, z analytiků v oboru nikdo nevěří tomu, že k tomu dojde dřív než za 10 let, a rozhodně ne se stávající technikou Tesly. Tedy Muskovy řeči o tom, že Model 3, který si koupíte dneska, bude za rok nebo dva vozit sám lidi, jsou nejspíš lež.

    Tohle by byl skutečně zajímavý byznysmodel, protože by se teoreticky mohlo prodat míň aut za víc peněz (ostatní budou jezdit těma robotaxíkama lidí co si auto koupili), ale vyžaduje to:
    a) aby se to vůbec stalo
    b) aby toho Tesla dosáhla první a ještě navíc s významným náskokem proti tradičním automobilkám a/nebo firmám jako Waymo (přičemž Waymo nemá v plánu auta prodávat, takže technologii někomu prodá a může nastat situace jako Apple vs. Android, kde Tesla bude mít svůj systém a všechny ostatní automobilky ten od Google).

    Takže je to minimálně nejisté a navíc daleko v budoucnosti (pravděpodobně 10+ let).

    3) Druhá alternativa je, že to Tesla postaví na tom, že je energetická společnost. Well...

    Superchargery jsou jen support k autům, bez nich nemají žádnou hodnotu, zvláště proto, že se na nich můžou nabíjet jen Tesly.

    Solar City představuje v tuhle chvíli asi 6% z obratu Tesly a nijak výrazně neroste. Není to významná firma na trhu se solárními panely, takže prodejem panelů samotných o sobě to nevyhraje, synergie s autem je dost sporná, protože solární panel není věc, se kterou by auto potřebovalo komunikovat.

    Auto potřebuje komunikovat s úložištěm energie, které ho nabíjí (a které budou dodávat i ostatní automobilky tak jako dneska dodávají Wallboxy). Solární panel dělá jen to, že vyrábí elektriku podle toho, jak na něj svítí. Nepotřebuje vědět, kdy potřebujeme dobít auto.

    Takže se nám "nový byznysmodel" a "energetická společnost" smrskly na to, že Tesla umí k autu prodat i bateriové úložiště a má k němu síť nabíječek.

    Jak přesně tohle udělá z Tesly dominantní automobilku? Nebo alespoň energetickou společnost, která bez toho, aby začala vyrábět miliony aut, má nějakým způsobem reálnou hodnotu 400 miliard dolarů?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COWBOY: odkial mas informaciu ze je to najdrahsie elektroauto? ipace zacina niekde na 68k$ a tmy na 50k$
    KEB
    KEB --- ---
    COWBOY: to ti jistě odpoví jiní, kteří tu pořád opakují byznys model :-)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    KEB: Takže budou počítat vodné a přitom si koupí nejdražší elektroauto, nejdražší el. střechu,... něco mi uniká?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pokud budeme tak v prdeli, že nebudeme mít na auta, bude v prdeli i Tesla. Naopak půjde do háje mnohem rychlejc než tradiční automobilky, protože je závislá na bohatých zákaznících.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V Singapuru se platí licence za vlastnictví auta proto, že tam je málo místa, a pokud vím tak už dávno před tím, než se začaly masivně řešit emise.

    Ad ten zbytek – ano, to je důvod, proč se v následujících 20-30 letech postupně přejde na elektromobilitu.

    Ale pořád mi nikdo neukázal, kde má Tesla reálně fungující byznysmodel, kterej je tak hluboce jinej než u ostatních automobilek. Zatím prostě uměla vyrábět lepší elektromobily.
    KEB
    KEB --- ---
    COWBOY: automobilkou ani tak ne, ale energetickým konglomerátem, který bude prodávat auta, střechy a baterky. Nejlíp jako multipack. :-)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    DZODZO: A v téhle situaci se Tesla stane dominantní automobilkou na trhu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam