SHEFIK: Já jsem vyjmenoval ty inovace, který jsou podstatný a klíčový.
Z toho, co ty jsi vyjmenoval ty:
Místo v obou kufrech – není novinka, podívej se na libovolný auto s motorem uprostřed nebo vzadu. První mě napadá VW 1600 TL z cca půlky 60. let.
Sedm míst v osobáku, respektive nouzový sedačky proti směru jízdy v kufru – libovolnej americkej kombík do začátku 90. let, všechny éčkový Mercedesy v kombíku, Volva řady 700 a 900 v kombíku, Renault 21 Nevada... všechno auta z 60. - 90. let. Poslední dobou to nikdo nepoužíval, protože u výše zmíněných aut to sice bylo k dispozici za příplatek, ale lidi to nekupovali. Stejně tak Model S se většinou prodává bez toho, protože je to poněkud k hovnu.
LCD panel – ovládání na dotykovým panelu nevymyslela Tesla, ta tam toho jen nacpala víc. Což je dílem snaha být hi-tech, dílem snaha ušetřit peníze.
Levný automobilky to už začaly kopírovat, drahý se pořád drží fyzických ovladačů kromě dotykovýho displeje. Tesla naopak nemá například rozumný hlasový ovládání nebo ovládání pomocí gest a teď nevím, jak je na tom třeba s ovládáním přes telefon, který je u "tradičních" automobilek běžný.
Aerodynamika – co prosím přinesla Tesla k aerodynamice?
Autopilot – částečně inovace, částečně marketing. To, co Tesla prodává jako "autopilot" je sada jízdních asistentů. Tesla reálně neumí jezdit sama o nic víc než nový BMW, Mercedes nebo Škodovka.
Autoupdate – tradiční automobilky mají.
Nicméně pořád jsi absolutně minul pointu. Pointa je, že důvod, proč byla Tesla jedinečná a dominantní ve svým segmentu je, že měla elektromobil, kterým se dalo normálně jezdit, protože někam dojel. Nebyla vystavená konkurenci ze strany tradičních značek, který by nabídly podobně schopnej elektromobil, ale bez specifických vlastností Tesly.
Ono totiž právě z těch "inovací" Tesly jsou spousta důvody, proč si hodně lidí tu Teslu nechce koupit a čeká na to, až odpovídající auto udělá tradiční automobilka. Viz ergonomie ovládacích prvků. Model S je ještě docela dobrej, protože má aspoň palubní desku, Model 3 je naprosto stupidní. Kdyby to aspoň mělo průhledovej displej na čelním skle. Kterej mimochodem bude mít třeba nová elektrická Škodovka, dokonce doplněnej o augmented reality.